  • 1. Data: 2004-08-12 11:47:59
    Temat: SM i ryczałty
    Od: "StefanK" <s...@S...gazeta.pl>

    Niedawno zakupiłem mieszkanie na rynku wtórnym, w którym rozliczanie mediów
    jest zryczałtowane. Poprzednio w tym lokalu były zameldowane 4 osoby. Przy
    okazji załatwiania spraw w spółdzielni otrzymałem ustnie informacje, co do
    wysokości czynszu, jaki będę płacił. Taka też opłatę wnosiłem przez kolejne
    6 miesięcy. Ostatnio zostałem zaskoczony informacją, że mam zadłużenie.
    Okazało się, że zryczałtowane opłaty naliczane są dla 4 osób zamiast jednej.
    W Regulaminie Porządku Domowego (o istnieniu, którego dowiedziałem się
    teraz) jest paragraf, że właściciel ma obowiązek zgłaszać zmiany stanu
    osobowego w lokalu w terminie 2 tygodni od zaistnienia. Tylko wtedy jeszcze
    nie byłem właścicielem. Zostałem poinformowany, że mogę napisać pismo do
    zarządu o korektę naliczonego czynszu. Pismo napisałem i załączyłem dokument
    z Urzędu Miasta, w którym, jak byk, zapisano daty (01.2004) wymeldowania
    poprzednich lokatorów i datę mojego zameldowania. Odpowiedziano mi
    wykrętnie, że opłaty zostały skorygowane od lipca. Tylko, że nie o to
    chodziło. Niezbyt podoba mi się perspektywa płacenia nienależnego czynszu,
    ale nie wiem, co dalej z tym fantem zrobić.

    Pozdrawiam

    StefanK.