  • 11. Data: 2012-11-21 22:55:40
    Temat: Re: gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
    Od: Arek <a...@b...com>

    W dniu 2012-11-21 15:04, SQLwiel pisze:
    > Nie w tym rzecz.
    > Te GMO są patentowane, a roznoszą się z wiatrem.
    > Przyjdzie Ci ktoś na Twoją działkę, pobierze próbki z trawy (tej
    > normalnej, z trawnika) i powie "korzystasz pan z patentowanego GMO,
    > wyskakuj z kasy". Tu jest der hund begraben.

    To nie USA, tu nie ma takich "patentów".

    Arek

  • 12. Data: 2012-11-21 23:08:54
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "vvvvvv" napisał w wiadomości

    > \
    > A Ty oczywiście wiesz...
    > Ja tam mogę jeść GMO z masłem i bez masła. Nie słucham nawiedzonych
    > kretynów, którzy gdześ coś słyszeli ale sami nie wiedzą, o co chodzi.
    > Krzyżówki roślin są wszędzie. Różne odmiany jabłek, innych owoców, zbóż,
    > kukurydzy. Wszyscy to ludzie jedzą na co dzień, i jakoś nikt od tego nie
    > umiera. Dopuki ktoś nie chlapnął jakiejś głupoty jęzorem, to nikt nie
    > wiedział nawet, że takie coś je.

    dżizas...

    ps: dopuki?

  • 13. Data: 2012-11-21 23:16:10
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Arek" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > To nie USA, tu nie ma takich "patentów".

    heh.
    było acta rodem z usa - nie przeszlo (póki co).
    wrzuć w gógla fatca - też nie wierzyłem, że to usa... i przed tym to
    szczerze mówiąc nie wiem jak się wybronimy...

  • 14. Data: 2012-11-21 23:19:18
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Inny hund: ktoś sobie zrobi GMO, który koniecznie wymaga jakiegoś
    > dostępnego w sklepach nie-za-darmo składnika, bo inaczej gnije, albo robi

    "Wiele krajów Unii Europejskiej (m.in. Francja, Austria, Węgry, Włochy,
    Luksemburg, Grecja, Niemcy, Bułgaria oraz Szwajcaria) zabroniło, na
    podstawie odpowiedniego uzasadnienia, upraw roślin genetycznie
    zmodyfikowanych. Jedno jest pewne, raz dopuszczona uprawa żywności GMO w
    Polsce, będzie nieodwracalna ze względu na skażenia transgeniczne pomiędzy
    roślinami GMO, a ekologicznymi. Nie da rady zakazać pszczołom zapylania
    między sąsiadującymi polami GMO i EKO, w efekcie rolnicy uprawiający żywność
    EKO, stracą certyfikaty i będą zmuszeni do upraw GMO. Póki co w Polsce nie
    wolno uprawiać roślin genetycznie modyfikowanych."

    o zdrowie też chodzi - jak są wątpliwości, tzn że trzeba poczekać i
    pooglądać, a nie na siłę wprowadzać i kasiutrę kosić.
    aspartam też jest dopuszczony jako spożywka - jesz to? ufasz że jest ok? czy
    też twierdzicie że jakiś kretyn coś chlapnął?

    tak anyway - czy w sprawie skutecznosci petycji ktoś się wypowie? :)

  • 15. Data: 2012-11-21 23:21:30
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "PrivateLan" <h...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Poczytaj co to krzyżówki, a rośliny i zwierzęta modyfikowane genetycznie.
    >
    > Poczytaj bzdury o kukurydzy i soi modyfikowanej genetycznie.
    > Teraz pewnie w POlsce przeszła taka ustawa, bo już zaczynają produkcję
    > tlapi modyfikowanej mimo, że to ryba z innej strefy klimatycznej.
    > Dlaczego u nas? - bo to będą ogromne mutanty, a gdzie indziej była by
    > rozpoznana jako nienaturalna.

    jeśli niektórzy strasznie chco i lubio to niech jedzo gmo z masłem i bez
    masła :)
    inni chcieliby wiedzieć co jedzą - IMO takie ich święte prawo.

  • 16. Data: 2012-11-22 00:08:03
    Od: Arek <a...@b...com>

    W dniu 2012-11-21 23:21, vvvvvv pisze:
    > jeśli niektórzy strasznie chco i lubio to niech jedzo gmo z masłem i bez
    > masła :)
    > inni chcieliby wiedzieć co jedzą - IMO takie ich święte prawo.

    Ale Ty nam chcesz zabronić jedzenia GMO.

    Arek

  • 17. Data: 2012-11-22 10:27:39
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    > Ale Ty nam chcesz zabronić jedzenia GMO.
    >
    > Arek

    proponuję zapoznac się z tym tematem bardziej niż pobieżnie.
    jak tam temat fatca?

  • 18. Data: 2012-11-22 10:58:52
    Od: Marek <.@.>

    Arek wrote:
    > Ale Ty nam chcesz zabronić jedzenia GMO.

    Jak na razie to "ty" chcesz uniemożliwić "im" podejmowania decyzji na
    podstawie ich woli. Nie jestem przeciwnikiem GMO ale rozumiem sytuację,
    że ktoś chce sam decydować o tym co je. Nie widzę problemu, aby
    producenci żywności, którzy zdecydują się na używanie półproduktów
    modyfikowanych genetycznie, zwyczajnie o tym napisali na opakowaniu. Jak
    idę do sklepu i widzę, że jeden ser ma 40% tłuszczu a inny 10% to
    podejmuję na podstawie tego decyzję o zakupie. Podobnie ma dla mnie
    znaczenie oznakowanie klasyfikacji jaj. Nie muszę tłumaczyć się ze
    swojej decyzji nikomu.

    Samo oznakowanie GMO nie jest problemem. W dyskusji nad tym problemem
    jest to, że jeśli ten, który nie chce jeść GMO o tym powie to od razu
    pojawia się nagonka, że jest głupi, zacofany i nie rozumie, że to nie
    szkodzi. Może i nie szkodzi, może i on nie rozumie, ale to jego święte
    prawo...

    Dlatego jako nie-przeciwnik GMO jestem przeciwny brakowi oznakowań. Dziś
    antagonistom GMO zamyka się usta, jutro być może mi z innego powodu.
    Wolność wyboru jest dla mnie ważniejsza i nie przeszkadza mi, że ktoś
    inny chce wiedzieć co je. Ja też chcę wiedzieć.

    Marek

  • 19. Data: 2012-11-22 22:25:13
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Marek" <.@.> napisał w wiadomości
    .com...
> [...]

    w kwestii badań o szkodliwości lub nie gmo:
    http://www.alert-box.org/gmo/nowe-przelomowe-wyniki-
    badan-zostaly-opublikowane/

  • 20. Data: 2012-11-23 15:03:56
    Od: Arek <a...@b...com>

    W dniu 2012-11-22 10:58, Marek pisze:
    > Jak na razie to "ty" chcesz uniemożliwić "im" podejmowania decyzji na
    > podstawie ich woli. Nie jestem przeciwnikiem GMO ale rozumiem sytuację,

    W którym miejscu chcę im tego zabronić?
    Nie widzę przeszkód by oznaczać produkty GMO, a nawet te ze zwierząt
    karmionych GMO (upsss... to dziś wszystkie by musiały być tak oznaczone).

    Arek