  • 1. Data: 2012-11-21 07:02:35
    Temat: Nadgodziny
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Witam.
    Czy pracodawca może zmusić pracownika do zostania po godzinach pracy (umowa o
    pracę + zlecenie) i w razie odmowy grozić (dyscyplinarką, potrąceniem wypłaty,
    zwolnieniem itp.)?

  • 2. Data: 2012-11-21 10:10:27
    Temat: Re: Nadgodziny
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Wednesday, 21 November 2012 07:04:06 UTC+1, qwerty wrote:
    > Witam.
    >
    > Czy pracodawca mo�e zmusi� pracownika do zostania po godzinach pracy (umowa o
    >
    > prac� + zlecenie) i w razie odmowy grozi� (dyscyplinark�, potr�ceniem
    wyp�aty,

    > zwolnieniem itp.)?

    Może. Z tym że zażądaj polecenia służbowego na piśmie, a potem rozliczenia tych
    godzin.

    Przy czym, pracodawca ma obowiązek zapewnić Ci prawo do nieprzerwanego
    ośmiogodzinnego wypoczynku, a wedle intepretaci Sądu Najwyższego, te osiem godzin to
    faktycznie wypoczynek a nie po prostu czas 'poza pracą', czyli doliczyć do tego masz
    prawo czas na drogę do/z pracy i normalne codzienne obowiązki. Przyjęta praktyka to
    11 godzin.

    AdamK

  • 3. Data: 2012-11-21 11:57:12
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2012-11-21 07:02, qwerty pisze:
    > Witam.
    > Czy pracodawca może zmusić pracownika do
    > zostania po godzinach pracy (umowa o pracę +
> [...]

    może

    JK

  • 4. Data: 2012-11-21 22:37:04
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 21.11.2012 11:57, JK pisze:

    > może

    Ale nie zawsze mu wolno.

    Pozdr.!
    (D)

  • 5. Data: 2012-11-22 11:55:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Nov 2012, qwerty wrote:

    > Witam.
    > Czy pracodawca może zmusić pracownika do zostania po godzinach pracy
    > (umowa o pracę + zlecenie)

    Chwila, chwile.
    Sugerujesz, że to zlecenie jest robione *w trakcie* umowy o pracę?
    Bo jeśli, zgodnie z regułami sztuki, jednak nie, to o kwestię
    czasu wykonywania zlecenia zajrzyj do umowy zlecenia.

    > i w razie odmowy grozić (dyscyplinarką

    A do umowy o pracę się nie odnoszę, bo to już inni wyjaśnili :)
    Chodzi mi o to, że nie wyjaśniłeś, czy żądanie pracodawcy
    dotyczy umowy o pracę (to jedna sprawa) czy umowy zlecenia, ze
    które grozi konsekwenacjami z zupełnie odrębnej umowy o pracę
    (a to by było już mocno nieuzasadnione).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-11-24 21:34:40
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    > Witam.
    > Czy pracodawca może zmusić pracownika do zostania po godzinach pracy
    > (umowa o pracę + zlecenie) i w razie odmowy grozić (dyscyplinarką,
    > potrąceniem wypłaty, zwolnieniem itp.)?
    Rozumiem, że po skończonej pracy-8 h (umowe o pracę ) pracodawca chce abys w
    ramach umowy zlecenia dalej wykonywał jakieś prace dla tego samego
    pracodawcy.
    Co do zasady umowa zlecenie jest umową cywliną, a to znaczy, że o jej
    podpisaniu i wykonaniu decydują dobrowolnie na zasadzie równości obie
    strony. Twój pracodawca nie może zwolnić cię dyscyplinarnie oraz w trybie
    wypowiedzenia za odmowę pracy na umowę zlecenie. Oczwywiście może cię
    próbować zwolnić, jednak podany powód zapewne będzie inny, chyba, że
    pracodawca jest tak głupi i poda jako powód odmowe pracy na umowę zlecenie.
    W takim przypadku w sądzie masz wygraną sprawę.
    Również potrącenie wypłaty nie wchodzi w grę. Ty swoje z 8h zrobiłeś.
    Zawsze jednak trzeba kalkulować co Ci się opłaca. Praca na umowę zleceni,
    czy w nadgodzinach, czy sprawa sądowa.

  • 7. Data: 2012-11-25 11:39:40
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2012-11-21 10:10, Adam Klobukowski pisze:

    > Może. Z tym że zażądaj polecenia służbowego na piśmie, a potem rozliczenia tych
    godzin.

    a do przyjście do pracy w sobotę (dzień niepracujący)

  • 8. Data: 2012-11-25 16:14:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PlaMa wrote:
    > a do przyjście do pracy w sobotę (dzień niepracujący)
    tez