  • 1. Data: 2012-11-20 11:52:16
    Temat: Umowa notarialna a wada prawna
    Od: "Roman" <r...@w...pl>

    Witam

    Zakupiłem działkę budowlaną. Jako, że zależało mi na czasie to nie
    sprawdziłem dokładnie u źródeł czy działka jest uzbrojona czy nie. Fizycznie
    przy działće stała skrzynka z energii i z ziemii wychodziła rura z wodą (ale
    tu już na granicy działki - jak się okazało na działce sąsiedniej).
    Sprzedawca twierdził, że działka jest uzbrojona - posiada wodę i prąd. W
    akcie notarialny jest zapis, że: "działka jest częściowo uzbrojona".
    Niestety gdy wystąpiłem o warunki przyłączeniowe okazało się, że działka nie
    jest uzbrojona ani w wodę ani w prąd - okazało się, że wszystkie sąsiednie
    działki są uzbrojone tylko ta moja nie jest a co więcej np na wodę był
    sporządzony projekt włącznie z moją działką ale sprzedawca zlecił
    niewykonywanie przyłącza na tę moją działkę. W tej chwili mam zapłacić ponad
    5tys pln za przyłącza i pojawia się pytanie - czy mogę dochodzić tej kwoty
    od sprzedawcy? Dodam, że mam świadków na okoliczność twierdzenia przez
    sprzedawcę, że działka jest uzbrojona w wodę i prąd a nie tylko na
    oświadczenie, że jest "częściowo uzbrojona". Z góry dziękuję za wszelkie
    odpowiedzi.

    Pzdr