  • 1. Data: 2009-10-18 22:06:43
    Temat: Stowarzyszenie zwykłe - pismo odrzucenie
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    Witam!

    Chciałem założyć stowarzyszenie - zwykłe.
    3 osoby - napisaliśmy regulamin, uzupełniliśmy papiery, złozyliśmy wniosek

    dostaliśmy taką odpowiedź

    http://img10.imageshack.us/img10/7500/img9197n.jpg

    http://img44.imageshack.us/img44/5488/img9198d.jpg

    i prawdę powiedziawszy - wpadłem w konsternację, gdyż regulamin wzorowałem
    na regulaminie podobnego stowarzyszenia (działający w zbliżonym obszarze) -
    także stowarzyszenia zwykłego, które zostało zarejestrowane 3 miesiące temu
    i działa... działa i ma się dobrze...

    dodatkowo - ustawa o stowarzyszeniach:
    http://www.eko.org.pl/lkp/prawo_html/ustawa_stowarzy
    szenia.html

    nic nie mówi na temat tego, iż stowarzyszenie nie może mieć prezesa, czy tez
    członka honorowego itp tip

    kuriozalnym wydaje mi się także, iż pan z urzędu powołuje się w swoim piśmie
    na książkę - a nie na ustawę - która nic nie mówi, iz stowarzyszenie nie
    może czegoś...
    w ustawie jest punkt dotyczący czego stowarzyszenie nie może - i nie ma tam
    nic, czego owy pan mi zabrania

    chciałbym jutro iść do pana - ale chciałbym zasięgnąć opini/porady waszej -
    czy mogę wystosować pismo do pana z prośbą o ustosunkowanie się na jakiej
    podstawie uznał punkty w swoim piśmie za niewłaściwie - gdyz ustawa nie stoi
    w sprzeczności z regulaminem....

    albo jakie podjąć kroki...

    no chyba, ze jestem w błędzie i stowarzyszenie zwykłe nie może powołać
    prezesa, posiadać członków założycieli, honorowych - a wszelkie ustawy
    podejmowane w ramach zgromadzenia członków i określonego w regulaminie progu
    przepuszczalności dla danych ustaw...

    do zarzutu związanych z finansami oraz ostatnim punktem - przyznaje racje -
    choć z jakimś tam IMHO - ale to już inna sprawa....

    --
    limken polimken

  • 2. Data: 2009-10-18 22:21:02
    Temat: Re: Stowarzyszenie zwykłe - pismo odrzucenie
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Nie odnosząc sie merytorycznie do linków - mam gdzies durną odpowiedź odmawiajacą
    rejestracji stowarzyszenia, z której to odpowiedzi
    wynikała taka przyczyna odmowy, że powołanie skarbnika (w zzamysle do zbierania
    składek) stowarzyszenia wiąże sie z niewzgłoszonym
    zamiarem prowadzenia działalności gospodarczej.

    Swietny artykuł "Sukces Polaków, porażka Polski" Czesława Bieleckiego w dodatku
    "Plus-Minus" z 17 X 2009 r.:

    www.rp.pl/artykul/61991,378822_Sukces_Polakow___pora
    zka_Polski.html

    "Paraliż władzy w Polsce polega na zbiorowym zaniku funkcji celu.
    Urzędnicy od dołu do góry i od góry do dołu zachowują się tak, jakbyśmy bez ich zgody
    nie wiedzieli, co mamy robić, dokąd iść czy
    jechać, z kim walczyć, jak pracować.
    To nie jest kwestia tego czy owego tępego biurokraty, tego czy owego skorumpowanego
    urzędnika.
    To sprawa nienaruszonej do dziś peerelowskiej zasady konstytuującej zachowania
    rządzących na każdym szczeblu: traci się stanowisko
    za błędy, ale nigdy za bezczynność. "

    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-10-19 03:52:02
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    limken pisze:
> [...]

    > Chciałem założyć stowarzyszenie - zwykłe.
    > 3 osoby - napisaliśmy regulamin, uzupełniliśmy papiery, złozyliśmy wniosek

    Pierwsza strona to masakra, jestem członkiem stowarzyszenia które w
    statucie ma chyba to samo co wy w regulaminie, bo łamie wszystkie
    punkty, zostało zarejestrowane i przeżyło chyba już 2 zmiany statutu :)

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 4. Data: 2009-10-19 07:44:01
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    Kocureq wrote:

> [...]
    > statucie ma chyba to samo co wy w regulaminie, bo łamie wszystkie
    > punkty, zostało zarejestrowane i przeżyło chyba już 2 zmiany statutu

    znaczy przeżyło 2 zmiany bo łamało prawo czy jak
    bo nie zrozumiałem...

    --
    limken polimken

  • 5. Data: 2009-10-19 13:00:09
    Od: " GK" <k...@N...gazeta.pl>

    Napisz, jakie to miasto ma tak wspaniałych urzędników. :) I dlaczego
    stowarzyszenie zwykłe, jeśli służyć ma celom, w którym za jakiś czas pewnie
    pojawią się sensowne pieniądze.

    limken <l...@x...xx> napisał(a):

    > chciałbym jutro iść do pana - ale chciałbym zasięgnąć opini/porady waszej -
    Nic na gębę. W odpowiedzi na pismo wskaż swoje wątpliwości i tyle.

    > (...)
    > progu przepuszczalności dla danych ustaw...
    Kworum, uchwalanie uchwał. :)

  • 6. Data: 2009-10-19 15:20:24
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    GK wrote:
    > Napisz, jakie to miasto ma tak wspaniałych urzędników. :) I dlaczego
    > stowarzyszenie zwykłe, jeśli służyć ma celom, w którym za jakiś czas
    > pewnie pojawią się sensowne pieniądze.

    stowarzyszenie ma mieć cele marketingowe
    czyli - robić ładne łubudubu tym którzy są członkami
    żadnych akcji, żadnych środków unijnych
    tylko plakietka...

    > Nic na gębę. W odpowiedzi na pismo wskaż swoje wątpliwości i tyle.

    dziś było na gębę
    w odpowiedzi na moje pytanie dlaczego w piśmie urzędowym nie ma odniesień do
    ustawy, pan stwierdził, że ustawa jest kiepska i trzeba posiłkować się
    innymi źródłami...
    więc się zasugerowałem, iż być może celem ustawodawcy było uproszczenie
    procedur towrzenia stowarzyszeń by dać wreszcie ludowi możliwość zawierania
    takowych...
    w odpowiedzi dostałem, iż zapewne tak było - ale teraz sytuacja się
    zmieniła, gdyż stowarzyszenia były wykorzystywane do przekrętów i tworzone
    były wielkie firmy w "stowarzyszeniowym ubranku"

    heh - ogólnie - ok - pewnie Pan ma rację
    tylko na jakiej podstawie Pan zaczyna interpretować prawo? ogólnie poczułem
    urzędniczą władzę - ja jestem Bogiem - tak ma być i basta... pomimo
    przyjaznej atmosfery - poczułem się zniesmaczony

    czy ktoś ma dostęp do wspomnianej w piśmie książki "Stowarzyszenia w prawie
    polskim" - nie będę kupować jej by poczytać czym podpiera się ten pan - po
    prostu chciałem się dowiedzieć czy rzeczywiście taka interpretacja ustawy
    się pojawiła...

    ogólnie Pan przyznał mi rację, iż stowarzyszenie zwykłe może posiadać
    członków honorowych, zwyczajnych, zarząd - niemniej jednak stowarzyszenie
    zwyczajne ma być uproszczoną formą działania w stosunku do stowarzyszenia
    rejestrowalnego, dlatego wg niego nie powinno być takich struktur... więc
    się zapytałem, gdzie coś takiego można znaleźć w ustawie - odpowiedź
    wymijająca...
    więc zapewne gdybym się mocniej uparł oraz wprowadził dodatkowo kilka zmian
    w regulaminie - otrzymałbym błogosławieństwo.. niemniej jednak mam wrażenie,
    że natrafiłem na swego rodzaju spowalniacza i teoretyka

    aaa... nie wiem czy Pan z którym dziś rozmawiałem był osobą która się pod
    pismem podpisała - bo Pan się nie przedstawił
    była jeszcze Pani - która była ... miła... - proszę, niech się Pan
    rozbierze, porozmawiajmy ... od tej strony - byłem miło zaskoczony :)

    > Kworum, uchwalanie uchwał. :)

    :)
    oczywiście - późna pora.... wybacz

    --
    limken polimken

  • 7. Data: 2009-10-20 10:52:58
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    limken pisze:

    > znaczy przeżyło 2 zmiany bo łamało prawo czy jak
    > bo nie zrozumiałem...

    Znaczy zostało zarejestrowane (przeszło przez sąd) i następnie były 2
    zmiany statutu (co też wymaga przejścia przez sąd).

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \