  • 1. Data: 2009-10-19 05:47:54
    Temat: Zwykły obywatel... nawiązując do afery podsłuchowej
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Mam taką refleksję, czy zwykły obywatel ma wogóle możliwości prawne, aby
    zdobyć materiał z podsłuchu dla własnej sprawy cywilnej ?
    Przecież sądy cywilne zawalone są różnego rodzaju sprawami o pomówienia,
    zdrady itd. Czy taki przeciętny Iksiński, zakładając sprawę cywilną
    przeciwko Ygrekowskiemu ma szansę uzyskać zgodę na podsłuch w celu
    dołączenia tego materiału do akt sprawy ?
    Czy wogóle jest możliwe, że składam pozew i proszę sąd o zezwolenie na
    podsłuch, sąd wydaje decyzję i mając ten papier idę dokąd ? od razu do
    operatora ? czy na komisariat policji ? czy do ABW ?

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_2.php

  • 2. Data: 2009-10-19 06:49:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 19 Oct 2009 07:47:54 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > Mam taką refleksję, czy zwykły obywatel ma wogóle możliwości prawne, aby
    > zdobyć materiał z podsłuchu dla własnej sprawy cywilnej ?

    Jeśli będzie dowodem w jakiejś sprawie, a sąd "przeniesie" dowody z
    jednej sprawy do drugiej, to tak.
    Ale podsłuch prywatny bądź do sprawy cywilnej jest nielegalny.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 3. Data: 2009-10-19 06:50:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    Olgierd pisze:

    > Ale podsłuch prywatny bądź do sprawy cywilnej jest nielegalny.

    A mec. Kruszyński jednoznacznie wczoraj stwierdził, że nie jest to
    jednoznaczne. :)

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-10-19 12:35:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp pisze:

    > A mec. Kruszyński jednoznacznie wczoraj stwierdził, że nie jest to
    > jednoznaczne. :)

    Jak on coś mówi, to znaczy że jest dokładnie odwrotnie.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2009-10-19 12:46:47
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 19, 8:49 am, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Ale podsłuch prywatny bądź do sprawy cywilnej jest nielegalny.
    >
    > --
    > pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    > Lege Artis ==>http://olgierd.bblog.pl<==

    ale czy to, ze jest nielegalny sprawia, ze dowod z nielegalnego zrodla
    zdobyty przez np. powoda w postepowaniu cywilnym jest
    niedopuszczalny? :)

  • 6. Data: 2009-10-19 15:38:04
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> wrote
    > Czy wogóle jest możliwe, że składam pozew i proszę sąd o zezwolenie na
    > podsłuch, sąd wydaje decyzję i mając ten papier idę dokąd ?

    NIE. Podsłuchy są regulowane w ustawach o służbach, które je zakładają i
    tylko we wskazanych tam przypadkach są dozwolone (na pewno nie są to sprawy
    cywilne)