  • 1. Data: 2009-10-18 18:48:10
    Temat: Proszę pomoc - długie
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

    Szanowni Państwo

    Od pewnego czasu otrzymuję "ciekawe" mail'e - przykład podam na końcu
    wiadomości. Chciałbym się dowiedzieć, jak zapobiedz działaniom opisanym w
    tym mailu? Czy mam się czego obawiać? Co robić, aby rozwiązać problem?

    Oczywiście, żadnej umowy nie zawierałem. Z mojego komuptera korzysta kilka
    osób, a umowa z operatorem jest podpisana na 2 osoby. Czy faktycznie jest
    możliwe, aby firma ta przetwarzała moje/nasze dane? Z mojego punktu widzenia
    chcą poprostu wyłudzić pieniądze. Dziękuję za pomoc.

    Przykład:
    Szanowna Pani mak,

    Ze względu na nie wywiązanie się przez Panią do dzisiaj z zawartej z nami
    umowy z dnia 25.09.2009 będziemy zmuszeni wystąpić przeciwko Pani na drogę
    sądową w celu wyegzekwowania przysługujących nam wymagalnych należności. Na
    podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204) doszło do zawarcia wiążącej obie
    strony umowy.

    Pozew przeciwko Pani zostanie skierowany do właściwego miejscowo sądu przez
    współpracującą z nami kancelarię prawną na podany przez Panią podczas
    zawierania umowy adres:

    ola mak
    71706 szczecin
    rydla 5

    Przypominamy, że podawanie fałszywych danych osobowych mających na celu
    wprowadzenie w błąd drugiej Strony umowy stanowi przestępstwo oszustwa
    zagrożone karą pozbawienia wolności od 6 miesięcy do 8 lat. Jeżeli podczas
    rejestracji podali nam Państwo fałszywe dane osobowe (otrzymamy wtedy zwrot
    listu z pozwem) o popełnionym przestępstwie niezwłocznie zawiadomimy
    właściwe organy ścigania. Do identyfikacji posłuży nam adres IP, z którego
    nastąpiło zawarcie umowy oraz jej dokładny czas i data. Polscy usługodawcy
    internetowi mają obowiązek zapisywania, który z klientów o danej porze
    korzystał z danego adresu IP, właśnie na wypadek ewentualnych przestępstw
    lub wyłudzeń dokonanych przez klientów.

    Pani adres IP użyty podczas zawierania z nami umowy z dnia 25.09.2009 to
    89.76.157.129. W związku z powyższym zastrzegamy sobie prawo do
    wykorzystania zgromadzonych o Pani danych w celu wyegzekwowania należności
    wynikającej z zawartej umowy oraz ewentualnego przekazania ich właściwym
    organom ścigania w przypadku podania fałszywych danych.

    Niniejszym pragniemy poinformować, że wyznaczamy Pani ostateczny termin na
    dobrowolną spłatę zaległości. Jeżeli usługa Pobieraczek5 nie zostanie
    opłacona w przeciągu 3 dni od dnia otrzymania tej wiadomości, wówczas
    zainicjujemy czynności prawne opisane wyżej, co wiązać się będzie dla Pani z
    dodatkowymi kosztami (sądowymi i windykacyjnymi) oraz w wypadku podania
    fałszywych danych zawiadomieniem właściwych organów ścigania i poniesieniem
    związanych z tym konsekwencji.

    Zaległą kwotę w wysokości 94,80 PLN należy zapłacić w ciągu 3 dni od dnia
    otrzymania niniejszej wiadomości. Istnieją dwa sposoby opłacenia należności:

  • 2. Data: 2009-10-18 18:51:06
    Temat: Re: Proszę pomoc - długie
    Od: spp <s...@o...pl>

    E pisze:

    Pobieraczek. :)

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-10-18 19:00:51
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 18 Paź, 20:48, "E" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > rejestracji podali nam Państwo fałszywe dane osobowe (otrzymamy wtedy zwrot
    > listu z pozwem) o popełnionym przestępstwie niezwłocznie zawiadomimy

    Pobieraczek i to juz 5 wersja? no no no.

    Mozesz ich laskawie olac. Albo odpisac ze ktos ich wprowadzil w blad
    podajac twoje dane ;)

  • 4. Data: 2009-10-18 21:29:47
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    SzalonyKapelusznik wrote:

    > Pobieraczek i to juz 5 wersja? no no no.
    >
    > Mozesz ich laskawie olac. Albo odpisac ze ktos ich wprowadzil w blad
    > podajac twoje dane ;)

    Mozna zagrozic skierowanie sprawy do sadu (proba wyludzenia)?

    Albo przynajmniej zazadac oplaty manipulacyjnej, 5 zl, na wskazane konto? ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 5. Data: 2009-10-19 07:40:38
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <m...@n...wpkg.org> napisał w
    wiadomości news:hbg1cb$16u$1@online.de...

    > Mozna zagrozic skierowanie sprawy do sadu (proba wyludzenia)?
    >
    > Albo przynajmniej zazadac oplaty manipulacyjnej, 5 zl, na wskazane konto?
> [...]

    Czyli informacje jakie przesłają (straszenie sądem itd.) mogę zignorować bez
    obawe, że pewnego dnia otrzymam "list polecony" ? :)

  • 6. Data: 2009-10-19 07:44:58
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> wrote in message
    v.googlegroups.com...

    >Mozesz ich laskawie olac. Albo odpisac ze ktos ich wprowadzil w blad
    >podajac twoje dane ;)

    Zamówiłem przez internet telewizję UPC i do końca czerwca miałem mieć
    gratis, później przestałem oglądać a te głąby cały czas mi przysyłają jakieś
    rachunki. Z czysty sumieniem ich łaskawie olewam i dzieki za pomoc.

    Konrad.

  • 7. Data: 2009-10-19 07:53:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    Konrad pisze:

    > Zamówiłem przez internet telewizję UPC i do końca czerwca miałem mieć
    > gratis, później przestałem oglądać a te głąby cały czas mi przysyłają
    > jakieś rachunki. Z czysty sumieniem ich łaskawie olewam i dzieki za pomoc.

    Rozumiem, że otrzymałeś pisemne potwierdzenie warunków zawartej umowy
    wraz z wymaganymi informacjami, w szczególności o przysługującym Ci
    10-cio dniowym terminie na wypowiedzenie tej umowy?
    I że osobiście zamówiłeś usługę a nie małoletnie dziecko korzystające z
    tego komputera?

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-10-19 08:30:35
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    "spp" <s...@o...pl> wrote in message news:4adc1aff@news.home.net.pl...

    > Rozumiem, że otrzymałeś pisemne potwierdzenie warunków zawartej umowy wraz
    > z wymaganymi informacjami, w szczególności o przysługującym Ci

    A coś tam przyszło ale dopiero dużo później - w sumie nie czytałem
    dokładnie - ale kogo to obchodzi.

    > 10-cio dniowym terminie na wypowiedzenie tej umowy?
    > I że osobiście zamówiłeś usługę a nie małoletnie dziecko korzystające z
    > tego komputera?

    Nie pamiętam dokładnie - ale pewnie ja bo na rachunkach są moje dane osobowe
    a młody raczej by ich nie wpisał tak dokładnie - ja nic nie chcę wypowiadać,
    po prostu nie zawarłem żadnej umowy, skorzystałem tylko z darmowej promocji
    na określony okres - niech spadają.

    Konrad

  • 9. Data: 2009-10-19 08:33:55
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Konrad napisal:
> [...]
    > po prostu nie zawarłem żadnej umowy, skorzystałem tylko z darmowej promocji

    Niekoniecznie. Mozliwe, ze wsiakles tak, jak uzytkownicy Pobieraczka,
    ktorzy nie doczytali, ze podpisuja umowe, a jezeli chca poprzestac
    wylacznie na okresie gratisowym to musza AKTYWNIE te umowe wypowiedziec.

    Moze jednak doczytaj to, co dostales. Bo niewykluczone, ze jestes na
    przegranej pozycji, a odsetki rosna. Coz, wiekszosc ludzi nie czyta,
    a potem placze.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2009-10-19 08:47:21
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message

    >Niekoniecznie. Mozliwe, ze wsiakles tak, jak uzytkownicy Pobieraczka,
    >ktorzy nie doczytali, ze podpisuja umowe, a jezeli chca poprzestac
    >wylacznie na okresie gratisowym to musza AKTYWNIE te umowe wypowiedziec.

    No ale przecież wszyscy mówią żeby olać - kłamią?

    Konrad