  • 11. Data: 2024-01-04 19:35:55
    Temat: Re: fikcyjne patrole
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.01.2024 o 19:30, J.F pisze:

    > Jakas mądra głowa w KGP :-)

    Wątpię, by to wyszło z KG. Dla mnie raczej fake news.

    > Moze trzeba taki patrol wysłać daleko, to sie potem wytłumaczy, ze
    > wszystkie były za daleko.

    Ale po pierwsze musisz mieć zdarzenie daleko, a po drugie jak go
    wyślesz, to musi obsłużyć.

    > Albo się zasugeruje prawdziwemu patrolowi, żeby wywali pijaczka do
    > lasu, i zajęli się ważniejszymi interwencjami :-)

    Tylko w systemie nie ma opcji "wywalono do lasu". Nawet nie chce mi się
    zastanawiać, co oni tam zrobili.

    > W takiej Warszawie, to chyba były dwa stałe patrole, prawdziwe,
    > i co - ruszyc nie można, a przecieź naprawde były ...

    Jeszcze musiałbyś wiedzieć, co to patrol, żeby się ta złośliwość udała :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 12. Data: 2024-01-04 19:43:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 16:54:11 +0100, io wrote:
> [...]
    ia-fikcyjne-patrole-to-pomysl-bylych-szefow-Komendy-
    Glownej-Policji-n184994.html

    > Chodzi o ...
    >
    > "Szybsza emerytura skusi nowych policjantów?
    >
    > W pierwszej kolejności powinno się przywrócić wiek emerytalny, tj. 15
    > lat - 40 proc. emerytury. Zawsze to jakoś działało na nowych
    > policjantów, że chociaż jest perspektywa krótszej pracy.
    > "

    Moze i o to chodzi, ale co - przeciek kontrolowany, zeby politycy cos
    usłyszeli?

    > Z jakiej paki zdrowy człowiek miałby mieć możliwość pasożytowania na
    > społeczeństwie? Emerytura jest opieką państwa nad tymi którzy, ze
    > względu na wiek, już nie mogą pracować a toto pracować tylko nie chce. 3
    > miesięczny zasiłek i kopać rowy jak nie ma dla nich miejsca w policji.

    Z takiej racji, ze chcemy miec w policji młodych, zdrowych, zdolnych
    do bicia, a nie emerytów co wolą zza biurka sie nie ruszac.

    I moze taka emeryturka by zacheciła do rotacji kadr - a zauważ, ze
    mowa o 40%, a i podstawa nie za duża, bo stopien i stanowisko ciągle
    niezbyt duże.
    Taka tam rekompensata za czas poswięcony na ochronę społeczeństwa.

    Podobnie w wojsku, tylko tam chyba jeszcze bardziej dobitnie - bo
    trzeba dużo szeregowych :-)

    P.S. Patrole w "terenie zagrozonym" - dodatkowo płatne - ale to stara
    sprawa
    https://www.rp.pl/sluzby/art5409521-fikcyjne-patrole
    -wsrod-skinow

    a tu 2021 w Wieluniu
    https://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,27761798,polic
    yjne-patrole-widmo-wpisywali-ze-sa-na-patrolu-falszo
    wali.html

    Pismaki nagłosnily i nic ?

    A nie, jednak cos
    https://wielun.naszemiasto.pl/kontrola-policyjnych-p
    atroli-w-wieluniu-potwierdzila/ar/c1-8681217

    aaa - finansowanych z budzetu gminy ...

    J.

  • 13. Data: 2024-01-04 19:49:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli karzą pijących w miejscach publicznych nie dlatego, ze piją
    > alkohol, gdzie nie wolno, tylko dla statystyki? Dość niedorzeczna
    > wykładnia, ale może faktycznie.

    Ale on nie ma problemu z tym że ich ścigają a że potem z nimi robota jest:P

    > Tu już gość odpłynął. Poszukiwanych wprowadza się do systemu i jak to są
    > takie pijaczki, to sami się łapią podczas legitymowania. To, że szuka
    > ich kilkanaście osób mogła wymyślić tylko osoba nie mająca zielonego
    > pojęcia o tym, jak się to robi.

    No ale jak go złapią to pisze że problem... Na komende zawieźć trzeba
    potem odstawić do aresztu... I jak tu pączka wciągnąć w oczekiwaniu na emkę?

    > Co ma OPP z konwojówką wspólnego? Bo czasem patrolują, więc pewnie i
    > tych pijaczków zatrzymują.

    No przecież napisał - złapią takiego pijaczka, nie zapłaci i potem
    konwojować cza!

    > Nie wiem, kto to napisał, ale raczej nie policjant, albo celowo
    > wprowadza w błąd.

    ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2024-01-04 19:55:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 19:10:45 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Czyli karzą pijących w miejscach publicznych nie dlatego, ze piją
    > alkohol, gdzie nie wolno, tylko dla statystyki? Dość niedorzeczna
    > wykładnia, ale może faktycznie.

    Trzeba nadrobic statystyke tam, gdzie najlatwiej.
    Wiesz ile to zachodu motor odszukac ? :-)

> [...]
    > takie pijaczki, to sami się łapią podczas legitymowania. To, że szuka
    > ich kilkanaście osób mogła wymyślić tylko osoba nie mająca zielonego

    No sie łapią, ale nadal nie mają pieniędzy.

    Natomiast ... jak kilkanascie osób jest zajetych legitymowaniem
    pijaczków, to i rezultaty maja, bo znajdą troche osób poszukiwanych,
    za poprzednią wpadke.
    Przy pijaczkach to moze nawet być dość szybko, jak oni uparcie stale
    na tym samym murku/ławce piją.

    > Przeważnie robią to nie jakieś "inne" osoby, tylko te, które zatrzymały.

    Do PDOZ wiozą te, które zatrzymały, ale dalej czemu miałyby te same
    wieźć? Oni juz po słuźbie mogą być.

    > Co ma OPP z konwojówką wspólnego? Bo czasem patrolują, więc pewnie i
    > tych pijaczków zatrzymują.

    A moze odwrotnie - trzeba odkonwojować, bo terminy mijają, bo sie PDOZ
    przepełnia, i kogo tu mozna oddelegować ..

    J.

  • 15. Data: 2024-01-04 20:04:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 19:35:55 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Wątpię, by to wyszło z KG. Dla mnie raczej fake news.

    > Ale po pierwsze musisz mieć zdarzenie daleko, a po drugie jak go
    > wyślesz, to musi obsłużyć.

    Pijaczka trzeba do aresztu odwieżć. Motocykla poszukać.

    > Tylko w systemie nie ma opcji "wywalono do lasu". Nawet nie chce mi się
    > zastanawiać, co oni tam zrobili.

    "osobę spisano i pouczono".
    Bo chyba nie wystawiono mandatu ...

    > Jeszcze musiałbyś wiedzieć, co to patrol, żeby się ta złośliwość udała :-)

    Ale to jest ważny patrol, o jeszcze ważniejszych zadaniach, i nie
    można go wysyłać do innych zadań.
    I wszyscy to rozumieją. Formatka musi poczekać.

    No chyba ze ... nie wiem - wpisują "interwencja przy pomniku" i są
    oficjalnie przez godzinę zajęci?

    J.

  • 16. Data: 2024-01-04 20:07:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.01.2024 o 20:04, J.F pisze:

> [...]
    > I wszyscy to rozumieją. Formatka musi poczekać.
    >
    > No chyba ze ... nie wiem - wpisują "interwencja przy pomniku" i są

    "to jest wyjątkowa sytuacja"... rozumiesz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2024-01-04 20:10:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 20:07:58 +0100, Shrek wrote:

    > "to jest wyjątkowa sytuacja"... rozumiesz?

    Rozumiem, ale pewnie wszyscy rozumieja ... i widac te czasy
    interwencji nie są najważniejsze, przynajmniej na Żoliborzu :-)

    J.

  • 18. Data: 2024-01-04 20:37:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.01.2024 o 19:55, J.F pisze:
    > Do PDOZ wiozą te, które zatrzymały, ale dalej czemu miałyby te same
    > wieźć? Oni juz po słuźbie mogą być.

    Wskażesz powód wożenia do PDOZ? Przecież one mają być w areszcie
    osadzone. O ile administracja jest czynna, to się wiezie do aresztu.
    problem jest w święt6a, czy w nocy. Ale z kolei w nocy mało kto chleje
    na ulicy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2024-01-04 20:38:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > I wszyscy to rozumieją. Formatka musi poczekać.
    >
    > No chyba ze ... nie wiem - wpisują "interwencja przy pomniku" i są

    Jeśli się domyślam, o co Ci chodzi, to nie jest to patrol.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 20. Data: 2024-01-05 01:08:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > osadzone. O ile administracja jest czynna, to się wiezie do aresztu.
    > problem jest w święt6a, czy w nocy. Ale z kolei w nocy mało kto chleje

    Co to jest ten PDOZ? Dawna izba wytrzeźwień?

    --
    Marcin