  • 1. Data: 2024-01-03 00:36:56
    Temat: Jakie ograniczenia prędkości obowiązują rowerzystów na ścieżkach rowerowych? [zmotoryzowany PO radny oskarża]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/srodmiescie/warszawa-mi
    ejski-radny-pobity-przez-rowerzyste-st7682805
    > "Opuściłem szybę i otrzymałem potężny cios prosto w łuk
    > brwiowy". Miejski radny ofiarą drogowej agresji
    > ; 2 stycznia 2024, 12:04
    >
    > [...] I właśnie w tym momencie wyskoczył prosto na mnie jakiś
    > zagubiony uczestnik Tour de France, z prędkością na mój gust ok. 40
    > km/h" - opisuje w poście na Facebooku radny Piotr Żbikowski. [...]

    Precz w agresywnymi rowerzystami w interesie bezpieczeństwa kierowców!

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2024-01-04 01:05:23
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 03.01.2024 o 00:36, A. Filip pisze:
    > https://tvn24.pl/tvnwarszawa/srodmiescie/warszawa-mi
    ejski-radny-pobity-przez-rowerzyste-st7682805

    > Precz w agresywnymi rowerzystami w interesie bezpieczeństwa kierowców!

    Agresja agresją, ale ...
    "Ponadto nie ma możliwości identyfikacji rowerzysty, który popełni
    wykroczenie. Rowery również powinny mieć coś w rodzaju tablic
    rejestracyjnych - wskazuje Piotr Żbikowski. "

    No i w Oświęcimiu takie tablice ludziom tatuowali. Jak by to nie
    zabrzmiało to przecież tak dokładnie było. I też chcieli identyfikować.
    Pewnie jeszcze mówili, że to dla dobra tych ludzi. Tylko coś innego z
    tego wyszło.

  • 3. Data: 2024-01-04 07:34:08
    Od: Krzysztof 'kw1618' <k...@g...pl>

    W dniu 2024-01-04 o 01:05, io pisze:
> [...]
    > zabrzmiało to przecież tak dokładnie było. I też chcieli identyfikować.
    > Pewnie jeszcze mówili, że to dla dobra tych ludzi. Tylko coś innego z

    Na prywatnych rowerach rowerzysta jest nieidentyfikowalny, ale na
    rowerach miejskich?
    Przecież każdy rower ma swój numer i wypożyczony jest przy pomocy
    aplikacji od...do..., czy karty płatniczej czy co tam w różnych miastach
    mają...

  • 4. Data: 2024-01-04 14:35:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.01.2024 o 01:05, io pisze:
> [...]
    > wykroczenie. Rowery również powinny mieć coś w rodzaju tablic
    > rejestracyjnych - wskazuje Piotr Żbikowski. "

    Obowiązek rejestracji rowerów w Polsce obowiązywał od 1920 roku do 1964
    roku. W tym czasie rowery były traktowane jako pojazdy mechaniczne i
    podlegały takim samym przepisom jak samochody. Oznaczało to, że rowery
    musiały posiadać tablice rejestracyjne, które były wydawane przez władze
    lokalne. Obowiązek rejestracji rowerów został zniesiony na mocy ustawy z
    dnia 20 czerwca 1964 roku o ruchu drogowym. W uzasadnieniu ustawy
    podano, że obowiązek rejestracji rowerów jest nieuzasadniony, ponieważ
    rowery nie stanowią zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.

> [...]
    > zabrzmiało to przecież tak dokładnie było. I też chcieli identyfikować.
    > Pewnie jeszcze mówili, że to dla dobra tych ludzi. Tylko coś innego z

    Porównanie na poziomie naszego słynnego ostatnio satyryka.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-01-04 16:40:06
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > rowery nie stanowią zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.

    > Porównanie na poziomie naszego słynnego ostatnio satyryka.

    Jaki czytający takie porównanie.