  • 1. Data: 2002-04-05 09:15:25
    Temat: faktura z Włoch
    Od: "Andy Elkowski" <a...@i...pl>

    prowadze wlasna dzialalnosc gospodarcza
    zamowilem materialy szkoleniowe we wloskiej firmie
    spodziewam sie przesylki wraz z faktura

    Czy przesylka taka przechodzi przez jakas agencje celna?
    Czy bede musial placic jakies podatki i clo?

    Czy moge w prosty sposob zaksiegowac sobie fakture otrzymana wraz z
    przesylka?
    Jezeli tak to jaka kwote wpisac: kwota w walucie razy kurs czy to co sciagna
    mi z banku.

    Czy moge zaplacic uzywajac swojego prywatnego konta a nie firmowego,
    zakladajac ze chce to pozniej wciagnac w koszty firmy. Na prywatnym koncie w
    MBANKU mam specjalna karte do platnosci w internecie, byloby wiec wygodniej
    niz robic przelew z rachunku firmowego w Inteligo.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2002-04-05 18:41:50
    Temat: Re: faktura z Włoch
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Apr 2002, Andy Elkowski wrote:
    [...]
    >+ spodziewam sie przesylki wraz z faktura [...]
    >+ Czy bede musial placic jakies podatki i clo?

    Jest specjalizowana grupa pl.*.prawo.podatki !
    (nie czepiam się, ale TAM masz większe szanse "na temat")
    Z prywatnego konta IMO nie powinieneś płacić, szczególnie
    jeśli kwota przekracza limit "obowiązkowo przelewem"
    (zdaje się że równowartość 3000 euro).
    Zajrzyj na groups.google.com -> zaawansowane... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-05 18:59:57
    Od: "Cezary F." <c...@i...pl>

    > prowadze wlasna dzialalnosc gospodarcza
    > zamowilem materialy szkoleniowe we wloskiej firmie
    > spodziewam sie przesylki wraz z faktura
    >

    > Czy przesylka taka przechodzi przez jakas agencje celna?

    Zależy jak wysłano. Ale raczej tak.

    > Czy bede musial placic jakies podatki i clo?

    Nie wiem co jest w przesyłce, ale pewnie tak.

    > Czy moge w prosty sposob zaksiegowac sobie fakture otrzymana wraz z
    > przesylka?

    Tak.

    > Jezeli tak to jaka kwote wpisac: kwota w walucie razy kurs czy to co
    sciagna
    > mi z banku.

    Kwota X kurs, a potem jak zapłacisz rozliczysz różnicę

    > Czy moge zaplacic uzywajac swojego prywatnego konta a nie firmowego,
    > zakladajac ze chce to pozniej wciagnac w koszty firmy.

    Nie możesz. Tzn możesz, ale to niezgodne z prawem :-))
    i regulaminem ROR

    Na prywatnym koncie w
    > MBANKU mam specjalna karte do platnosci w internecie, byloby wiec
    wygodniej
    > niz robic przelew z rachunku firmowego w Inteligo.

    A to kartą Inteligo już nie można płacić w sieci?
    Byłoby chyba wygodniej zapłacić firmową kartą.