  • 1. Data: 2002-04-05 08:47:58
    Temat: Sprzedaz samochodu a podatek
    Od: "Piotr Chudzicki" <a...@r...pl>

    Witam.
    Kupiłem niedawno samochód (na rynku wtórnym, nie nowy) i trafia mi się
    kupiec po korzystnej cenie. Czy fiskus opodatkuje mi transakcję i w jaki
    sposób. Czy zapłacę podatek od całkowitej wartości sprzedaży, czy tylko od
    różnicy pomiędzy moją ceną zakupu i sprzedaży (zysku)? Jaka jest stawka
    takiego podatku?

    Pozdrawiam
    Piotr Chudzicki

  • 2. Data: 2002-04-05 11:49:58
    Temat: Re: Sprzedaz samochodu a podatek
    Od: <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > różnicy pomiędzy moją ceną zakupu i sprzedaży (zysku)? Jaka jest stawka

    Witaj
    Nie bardzo wiemy o co Ci chodzi. Jeżeli nie prowadzisz dziłalności gospodarczej
    to płacisz tylko podatek związany z czynnością cywilno- prawną. Nie ma tu mowy
    o obrocie i zysku. Ale ponieważ profesjonalna odpowiedź wymagałaby poznania
    większej ilości szczegułów polecamy zadzwonienie do US.

  • 3. Data: 2002-04-05 12:14:32
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <o...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    [...]
    > Witaj
    > Nie bardzo wiemy o co Ci chodzi

    chodzi pewnie o to, ze jesli samochod by uzywany "za krotko",
    to moze od roznicy ceny trzeba bedzie zaplacic podatek dochodowy

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-04-05 14:13:57
    Od: "Piotr Chudzicki" <a...@r...pl>

> [...]
    >
    > chodzi pewnie o to, ze jesli samochod by uzywany "za krotko",
    > to moze od roznicy ceny trzeba bedzie zaplacic podatek dochodowy

    Dokładnie tak. 4 tygodnie temu kupiłem samochód za 36.000 zł, sąsiad chce
    się skręcić żeby mu go opchnąć za 39.000 zł. Czy od zarobionych 3.000 zł
    zapłacę jakiś podatek? Nie prowadzę działalności gospodarczej.

    Pozdrawiam
    Piotr Chudzicki

  • 5. Data: 2002-04-05 18:37:21
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Apr 2002, Piotr Chudzicki wrote:

    >+ Witam.
    >+ Kupiłem niedawno samochód (na rynku wtórnym, nie nowy) i trafia mi się
    >+ kupiec po korzystnej cenie. Czy fiskus opodatkuje mi transakcję i w jaki

    Nie, sam opodatkujesz :] !

    >+ sposób. Czy zapłacę podatek od całkowitej wartości sprzedaży, czy tylko od
    >+ różnicy pomiędzy moją ceną zakupu i sprzedaży (zysku)? Jaka jest stawka
    >+ takiego podatku?

    Od zysku, dolicza się do dochodu.
    Uprzedzam - nie ma związku z prowadzeniem DG, "osobisty" handel
    rzeczami "podatkowo nieużywanymi" też się liczy. Polecam:

    http://groups.google.com/groups?hl=en&newwindow=1&th
    =f8330e536613898d&rnum=1

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: "podatkowo używane" - w większości przypadków oznacza "używane
    ponad 6 miesiecy *przez sprzedającego*"

  • 6. Data: 2002-04-10 23:30:20
    Od: "MR" <m...@p...gazeta.pl>

    Nie od zysku tylko od wartości sprzedaży zapłacisz 10 %, a więc 10% razy
    39000 zł daje 3900 zł i transakcja staje się nieopłacalna. Oczywiście możesz
    uniknąć płacenia tego podatku, jeśli zatrzymasz samochód na 6 miesięcy i
    dopiero wtedy sprzedasz. Ale czy sąsiad się zgodzi?

  • 7. Data: 2002-04-15 07:14:38
    Od: "Piotr Chudzicki" <a...@r...pl>

    Użytkownik "MR" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uniknąć płacenia tego podatku, jeśli zatrzymasz samochód na 6 miesięcy i
    > dopiero wtedy sprzedasz. Ale czy sąsiad się zgodzi?

    Dziękuję za wszystkie informacje.
    Pozdrawiam
    Piotr Chudzicki