  • 1. Data: 2009-05-04 20:51:22
    Temat: faktura vat
    Od: "p" <...@...p>

    witam grupowiczow

    taki maly problem:
    w aukcji jest zawarta informacja ze sprzedawca wystawia paragon lub fakture.

    przelew poszedl... w formularzu opcji dostawy wybrano m.in. fakture vat jako
    'pokwitowanie'

    czy sprzedawca moze odmowic wystawienia faktury vat twierdzac ze wystawia
    taki dokument tylko przy przelewie z konta firmowego?

    sprzedawca twierdzi ze to jest normalne, ze tak robi kazda firma i tego
    wymaga US.

    czy jest jakas podstawa prawna takiego stanowiska?

    spotykam sie z czyms takim po raz pierwszy.

    pozdrawiam
    p.

    PS.
    sorry za 'troche' cross-posta z alt.pl.allegro

  • 2. Data: 2009-05-04 21:02:03
    Temat: Re: faktura vat
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    p pisze:

    > czy sprzedawca moze odmowic wystawienia faktury vat twierdzac ze wystawia
    > taki dokument tylko przy przelewie z konta firmowego?

    Nie.

    > sprzedawca twierdzi ze to jest normalne, ze tak robi kazda firma i tego
    > wymaga US.

    Zmyśla.

    > czy jest jakas podstawa prawna takiego stanowiska?

    Zgodnie z art. 106 ustawy o VAT ma obowiązek wystawienia faktury
    niezależnie od sposobu płatności.

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-05-04 21:10:35
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia Mon, 4 May 2009 22:51:22 +0200, p napisał(a):

> [...]
    > taki dokument tylko przy przelewie z konta firmowego?
    >
    > sprzedawca twierdzi ze to jest normalne, ze tak robi kazda firma i tego

    Wystawienie faktury VAT jest jego zakichanym obowiązkiem. Sposób płatności
    nie ma nic do tego. Zażądaj wystawienia faktury i zwróć uwagę, że jeżeli
    jej nie otrzymasz, to zawiadomisz jego Urząd Skarbowy - to powinno go
    zmobilizować.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 4. Data: 2009-05-04 21:38:03
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > nie ma nic do tego. Zażądaj wystawienia faktury i zwróć uwagę, że jeżeli
    > jej nie otrzymasz, to zawiadomisz jego Urząd Skarbowy - to powinno go

    I pamietać jeszcze należy, że ta faktura może czekać na odbiór w siedzibie
    sprzedawcy... Podkreślam to, bo fakt nieotrzymania nie jest jednoznaczny z jej
    niewystawieniem.

  • 5. Data: 2009-05-05 07:04:10
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    s...@a...pl pisze:

    > I pamietać jeszcze należy, że ta faktura może czekać na odbiór w
    > siedzibie sprzedawcy... Podkreślam to, bo fakt nieotrzymania nie jest
    > jednoznaczny z jej niewystawieniem.

    Przy sprzedaży wysyłkowej?
    Podejrzewam, że facet obawia się, że ktoś skorzysta z uprawnienia zwrotu
    towaru w przeciągu 10 dni i nie chce się bawić w robienie korekt :)
    tomasz

  • 6. Data: 2009-05-05 07:14:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 05 maj 2009 09:04
    (autor tomasz karśnicki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gtoodb$efc$2@news.wp.pl>):

    > Podejrzewam, że facet obawia się, że ktoś skorzysta z uprawnienia zwrotu
    > towaru w przeciągu 10 dni i nie chce się bawić w robienie korekt :)

    Przy zakupie na działalność ZTCW to zwrot nie przysługuje, więc raczej
    powinien odwrotnie dążyć do uznania, że sprzedaż była dla przedsiębiorcy.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2009-05-05 07:19:43
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Tristan pisze:

    > Przy zakupie na działalność ZTCW to zwrot nie przysługuje, więc raczej
    > powinien odwrotnie dążyć do uznania, że sprzedaż była dla przedsiębiorcy.

    Fakt. Tristan ma 100% racji.
    Tak, czy inaczej - sprzedający coś kręci.
    tomasz

  • 8. Data: 2009-05-05 07:22:41
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 05 maj 2009 09:19
    (autor tomasz karśnicki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gtopaf$ens$1@news.wp.pl>):

    > Fakt. Tristan ma 100% racji.
    > Tak, czy inaczej - sprzedający coś kręci.

    Może się faktycznie boi, że ktoś kupował z przeznaczeniem osobistym, a teraz
    chce przekwalifikować na przedsiębiorcę. Gotfryd kiedyś mówił, że w tym
    jakaś pułapka się kryje, albo coś pomięszałem.

    Generalnie poza negatywnem nic się nie przeskoczy, bo gość wystawi fakturę
    bez NIPu albo ostatecznie wystawi z NIPem, ale nie wyśle.

    --
    Tristan

  • 9. Data: 2009-05-05 07:28:46
    Od: <s...@a...pl>

    > Przy sprzedaży wysyłkowej?

    Jak najbardziej. Przepisy nie zmuszają do wysyłania/dostarczania faktur (poza
    telekomunikacyjnymi).

    > Podejrzewam, że facet obawia się, że ktoś skorzysta z uprawnienia zwrotu
    > towaru w przeciągu 10 dni i nie chce się bawić w robienie korekt :)

    Stawiam że na lewo kręci. Co za problem dla uczciwego wystawić fakturę. Chyba że
    ktoś chce na DG, to niech spada. O tym się mówi od razu.

  • 10. Data: 2009-05-05 07:34:00
    Temat: [OT' faktura vat
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    s...@a...pl pisze:

    tak na marginesie (poza tematem):
    sympatyczna i rozsądna, aż miło poczytać
    :)
    tomasz