  • 1. Data: 2009-05-04 09:57:42
    Temat: korekta do faktury
    Od: "kinde" <k...@p...abubu.onet.pl>

    Witam
    Czy mozna na korekcie faktury umiescic towar, ktorego nie bylo na fakturze
    oryginalnej?
    Przyklad: sprzedaje klientowi towar X, wystawiam fakture, wraz z towarem
    przez pomylke
    pojechal tez towar Y, klient towar przyjal i chce korekte do faktury.
    Czy jest to zgodne z prawem, czy tez musze wystawic kolejna fakture na towar
    Y?

    Pozdrawiam
    kinde

  • 2. Data: 2009-05-04 10:57:02
    Temat: Re: korekta do faktury
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > przez pomylke
    > pojechal tez towar Y, klient towar przyjal i chce korekte do faktury.

    Korekta potrzebna.
    W korekcie:
    było: towar Y
    jest: towar X

    Bogdan

  • 3. Data: 2009-05-04 11:28:46
    Od: "kinde" <k...@p...abubu.onet.pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Korekta potrzebna.
    > W korekcie:
    > było: towar Y
    > jest: towar X
    > Bogdan

    ale jak było Y, jak wcale nie było?
    na fakturze towar X, do klienta jedzie X (w prawidłowej ilości)
    i przez pomyłkę towar Y (w dowolnej ilości).
    Klient mimo wszystko przyjmuje też towar Y.
    Klient chce korektę, co powinno na niej się znaleźć?
    kinde

  • 4. Data: 2009-05-04 11:51:47
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    kinde pisze:

> [...]
    > i przez pomyłkę towar Y (w dowolnej ilości).
    > Klient mimo wszystko przyjmuje też towar Y.
    > Klient chce korektę, co powinno na niej się znaleźć?

    Dokładnie tak, jak napisał Bogdan:
    korekta:
    był: towar X (sztuk, cena jednostkowa VAT itp)

    jest:
    poz.1: Towar X (i jak wyżej)
    poz. 2 Towar Y ( i jak wyżej)
    RAZEM:......

    pozdrawiam T.K.

  • 5. Data: 2009-05-04 11:56:44
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > i przez pomyłkę towar Y (w dowolnej ilości).
    > Klient mimo wszystko przyjmuje też towar Y.
    > Klient chce korektę, co powinno na niej się znaleźć?
    A chce nadal towar X? oprócz tego co przyjął Y?

    jeśli chce X i Y to korekta:

    Było: X
    jest: X i Y /dowozimy X/

    jeśli nie chce X a tylko Y to korekta:

    Było X
    jest Y

    BK

  • 6. Data: 2009-05-05 06:11:54
    Od: "kinde" <k...@p...abubu.onet.pl>

    Użytkownik "tomasz karśnicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dokładnie tak, jak napisał Bogdan:
    > korekta:
    > był: towar X (sztuk, cena jednostkowa VAT itp)
    > jest:
    > poz.1: Towar X (i jak wyżej)
    > poz. 2 Towar Y ( i jak wyżej)
    > RAZEM:......

    dziękuję za odpowiedzi, chciałem się jednak jeszcze dopytać jak to się ma
    do:
    "Nie jest dopuszczalne wystawienie faktury korygującej w sytuacji,
    gdy pomyłka dotyczy określenia towaru lub usługi.
    Nie będzie bowiem skuteczne korygowanie faktury dotyczącej dostawy towarów
    lub świadczenia usługi, które faktycznie nie miały miejsca."
    http://www.vat.pl/faktura-korekta/index.php

    Czy jest to po prostu martwy przepis?

    kinde

  • 7. Data: 2009-05-05 07:01:47
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    kinde pisze:

    > "Nie jest dopuszczalne wystawienie faktury korygującej w sytuacji,
    > gdy pomyłka dotyczy określenia towaru lub usługi.

    Ten zapis nie ma zastosowania w Twoim przypadku. Na fakturze miałeś
    "sedes", a wysłałeś "sedes i prysznic". Pomyłka dotycząca określenia
    towaru byłaby, gdybyś wysłał "suknię ślubną" :)

    > Nie będzie bowiem skuteczne korygowanie faktury dotyczącej dostawy towarów
    > lub świadczenia usługi, które faktycznie nie miały miejsca."
    Wysyłka towarów faktycznie miała miejsce. Nie stwierdzasz "nieprawdy",
    tylko właśnie potwierdzasz stan faktyczny.
    Uspokoję - nie obawiaj się, bo jestem świeżutko po kontroli US i
    "przerabialiśmy" właśnie ten temat (między innymi).
    Powodzenia w interesach!
    tomasz