  • 1. Data: 2003-08-29 12:37:48
    Temat: egzekucja kontaktów z córką
    Od: "kac" <k...@t...pl>

    Witam,

    mimo wyroku sądowego moja eks utrudnia mi kontakty z córką. Kilka razy
    składałem wniosek o egzekucję tychże kontaktów i w chwili obecnej za
    utrudnianie mi kontaktów z córka grozi jej 500 grzywny. Ale jej nie
    straszna kara grzywny, więc po raz kolejny nie mogłem zobaczyć się z
    córką tak jak to miałem zaplanowane.
    Dlatego chciałem się spytać jakiej następnej kary dla mojej eks mogę
    się spodziewać na zbliżającej się wielkimi krokami rozprawie? Czy
    będzie to zagrożenie wyższą grzywną czy jakąś karą ograniczenia /
    pozbawienia wolności?
    Podzielcie się za mną waszymi doświadczeniami oraz wiedzą teoretyczną
    (jakieś paragrafy by się przydały ;-) )

    Pozdrawiam i z góry dziękuję,

    kac

  • 2. Data: 2003-08-29 21:32:10
    Temat: Re: egzekucja kontaktów z córką
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Dlatego chciałem się spytać jakiej następnej kary dla mojej eks mogę
    > się spodziewać na zbliżającej się wielkimi krokami rozprawie?
    > (jakieś paragrafy by się przydały ;-) )

    k.p.c
    Art. 1051. § 1. Jeżeli dłużnik ma obowiązek zaniechać pewnej czynności lub
    nie przeszkadzać czynności wierzyciela, sąd, w którego okręgu dłużnik
    działał wbrew swemu obowiązkowi, na wniosek wierzyciela po wysłuchaniu stron
    i stwierdzeniu, że dłużnik działał wbrew obowiązkowi, nałoży na niego
    grzywnę. Tak samo sąd postąpi w razie dalszego wniosku wierzyciela.
    Art. 1052. W jednym postanowieniu sąd może wymierzyć grzywnę nie wyższą niż
    jeden tysiąc złotych, chyba że trzykrotne wymierzenie grzywny okazało się
    nieskuteczne. Ogólna suma grzywien w tej samej sprawie nie może przewyższać
    stu tysięcy złotych. W razie wykonania czynności przez dłużnika lub
    umorzenia postępowania grzywny nie zapłacone do tego czasu ulegają
    umorzeniu.
    Art. 1053. § 1. Wymierzając grzywnę, sąd orzeknie jednocześnie - na wypadek
    nieściągnięcia - zamianę grzywny na areszt, licząc jeden dzień aresztu od
    pięciu złotych do stu pięćdziesięciu złotych grzywny. Ogólny czas trwania
    aresztu nie może w tej samej sprawie przekroczyć sześciu miesięcy. Przepis
    art. 762 § 4 stosuje się odpowiednio.

    Dan