  • 1. Data: 2003-08-29 10:59:10
    Temat: notarjusz a wyrok sadowy
    Od: "kesser" <k...@w...pl>

    Witam
    W skrucie mam wyrok w sprawie o nabycie spadku gdzie jest napisane że
    dziedzicze w całości.
    Nie wpisywałem się do spółdzielni ponieważ sprzedaje mieszkanie którego
    dotyczył testament. Notariusz który przeglądał dokumenty zakwestionował
    dokument ponieważ w przydziale do mieszkania wpisane jest oprócz darczyńcy
    jej mąż. Mąż nie żyje od 1991 roku przydział jest z 1980 kiedy to nabyli to
    mieszkanie na własność. Sąd przeprowadzając sprawe o nabycie badał ten fakt
    jak i ewentualnych innych którzy mogliby rościć sobie prawa do tego majątku.
    Nie mogę uzyskać aktu zgonu męża darczyńcy ponieważ pokrewieństwo jest za
    dalekie. Na potrzeby sądu wpłacałem opłate w USC ale akt wysłanybył
    bezpośrednio do sądu.
    Czy USC może np. ustnie poinformować kupującego o tym fakcie(śmierci męża
    darczyńcy). I czy urząd miasta udzieli informacji czy ktoś tam np. nie jest
    zameldowany?
    Równierz notariusz zarządał orginalnego wypisu testamentu a ja musiałem
    oddać do sądu. Czy postanowienie sądu nie jest dokumentem na podstawie
    którego powinien bazować notariusz i nie rządać innych dokumentów?
    k...@w...pl

  • 2. Data: 2003-08-29 14:57:11
    Temat: Re: notarjusz a wyrok sadowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Czy USC może np. ustnie poinformować kupującego o tym fakcie(śmierci męża
    | darczyńcy).

    Nie.

    | I czy urząd miasta udzieli informacji czy ktoś tam np. nie jest
    | zameldowany?

    Urząd miasta udzieli takiej informacji Tobie, ponieważ jak rozumiem jesteś
    właścicielem tego lokalu.

    | Równierz notariusz zarządał orginalnego wypisu testamentu a ja musiałem
    | oddać do sądu. Czy postanowienie sądu nie jest dokumentem na podstawie
    | którego powinien bazować notariusz i nie rządać innych dokumentów?

    To zależy, co mówi to postanowienie sądu. jeśli mówi ono, że Ty dziedziczysz
    cały spadek po Kowalskiej, a z dokumentów wynika, że lokal jest własnością
    Kowalskiego i Kowalskiej, to ja się nie dziwię ostrożności komornika w tej
    sprawie. Musisz spowodować, by w dokumentach Spółdzielni to Kowalska była
    jedynym właścicielem lokalu, albo byś tym jedynym właścicielem był Ty. Dokąd
    współwłaścicielem będzie Kowalski, dotąd notariusz będzie się domagał dowodu
    na to, że Ty dziedziczysz również po Kowalskim.