  • 1. Data: 2015-03-15 10:58:08
    Temat: Legalny Windows (i inne) ?
    Od: "A." <r...@g...pl>

    Witam,

    bardzo proszę także o opinię odnośnie sklepu, może ktoś kupował
    oprogramowanie tutaj:
    windows7licencje.pl

    czy jest to na 100% legalny soft?

    A.

  • 2. Data: 2015-03-15 11:47:07
    Temat: Re: Legalny Windows (i inne) ?
    Od: "Moonsky" <j...@v...net>

    Użytkownik "A." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > bardzo proszę także o opinię odnośnie sklepu, może ktoś kupował
    > oprogramowanie tutaj:
    > windows7licencje.pl
    >
    > czy jest to na 100% legalny soft?

    No, daj spokój... Soft jest prawdziwy, ale licencje nie są na pewno
    pozyskane legalnie.
    M.

  • 3. Data: 2015-03-16 09:07:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    A. napisa?(a):

    > czy jest to na 100% legalny soft?

    Czytaj, do końca:
    http://www.goldenline.pl/grupy/Komputery_Internet/sk
    lepy-internetowe/czy-ktos-moze-korzystal-ze-sklepu-t
    aniekomputery24-pl,3527915/

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 4. Data: 2015-03-16 11:19:08
    Od: Krzychu <k...@w...pl.invalid>

    W dniu 15.03.2015 o 10:58, A. pisze:
    > czy jest to na 100% legalny soft?

    Pomijając kwestie czy ten sprzedawca jest uczciwy, to temat był już
    poruszany zdaje się na tej grupie.

    Wysłałem pytanie do MS o produkt taki jak ten:
    https://windows7licencje.pl/windows-8-1-professional
    -licencje-elektroniczne-klucz-aktywacyjny

    Uzyskałem odpowiedź, że aby licencja była ważna, muszą zostać spełnione
    2 z 3 warunków:

    1. Oryginalny nośnik instalacyjny

    2. Naklejka z widocznym, prawidłowym kluczem produktu (naklejka może
    znajdować się na obudowie komputera lub być naklejona na opakowanie
    produktu lub może znajdować się w książeczce dołączonej do oprogramowania)

    3. Potwierdzenie zakupu produktu (faktura / paragon)

    A wychodzi na to, że spełniony jest tylko trzeci warunek.

    Inna sprawa, że osobiście korzystam z komputera który posiada
    zainstalowany fabrycznie Windows 8, nie posiadam oryginalnego nośnika
    instalacyjnego, naklejka na obudowie zawiera tylko logo windows (bez
    klucza produktu). Na pytanie czy taki windows w związku z tym jest
    nielegalny, nie uzyskałem od MS odpowiedzi.

    Wcześniejsza dyskusja na ten temat:
    http://msp.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/legalne;oprog
    ramowanie;dla;firm,watek,1164692.html

  • 5. Data: 2015-03-16 11:25:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-16, Krzychu <k...@w...pl.invalid> wrote:

    [...]

> [...]
    > produktu lub może znajdować się w książeczce dołączonej do oprogramowania)
    >
    > 3. Potwierdzenie zakupu produktu (faktura / paragon)

    Jak się ma np. licencję z MSDN-AA (akademicką), to się nie spełnia
    żadnego z tych trzech warunków. Podobnie jak się ma licencję biznesowe
    z Bizspark, więc odpowiedź z oddziału MS jest mocno niepełna.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2015-03-16 12:29:26
    Od: "A." <r...@g...pl>

    W dniu 2015-03-16 o 09:07, januszek pisze:
> [...]
    >
    > Czytaj, do końca:
    > http://www.goldenline.pl/grupy/Komputery_Internet/sk
    lepy-internetowe/czy-ktos-moze-korzystal-ze-sklepu-t

    Dzięki serdeczne za link, cóż, nic dodać nic ująć, mam nadzieję że ktoś
    inny skorzysta również z tego wątku i nie da się naciągnąć!

    Pozdrawiam,
    A.

  • 7. Data: 2015-03-16 12:31:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojciech Bancer napisa?(a):

    > Jak się ma np. licencję z MSDN-AA (akademicką), to się nie spełnia
    > żadnego z tych trzech warunków. Podobnie jak się ma licencję biznesowe
    > z Bizspark, więc odpowiedź z oddziału MS jest mocno niepełna.

    Dlaczego? Pytano o licencje, które można nabyć w legalny sposób.
    Licencji z programu DreamSpark Premium nie można tak kupić.

    Co do nalepki bez klucza - w sprzęcie z takimi nalepkami kluz zaszyty
    jest w biosie.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 8. Data: 2015-03-16 12:48:57
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-16, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:
    > Wojciech Bancer napisa?(a):

    > Dlaczego? Pytano o licencje, które można nabyć w legalny sposób.
    > Licencji z programu DreamSpark Premium nie można tak kupić.

    ---
    Uzyskałem odpowiedź, że aby licencja była ważna, muszą zostać spełnione
    2 z 3 warunków:
    ---

    Gdzie tu widzisz słowo kluczowe *nabyć*?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2015-03-16 19:48:01
    Od: Krzychu <...@w...pl.invalid>

    W dniu 16.03.2015 o 12:48, Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > 2 z 3 warunków:
    > ---
    >
    > Gdzie tu widzisz słowo kluczowe *nabyć*?

    Gwoli ścisłości, pytanie zadane do MS i pełna ich odpowiedź:

    -- Pytanie

    Jestem zainteresowany instalacją systemu operacyjnego Windows na moim
    komputerze.

    Proszę o informacje, czy klucz zakupiony z takiego źródła jest legalny:
    http://allegro.pl/windows-8-1-pro-pl-klucz-automat-i
    4907883056.html

    wraz z oprogramowaniem aktywowanym za jego pomocą?

    -- Odpowiedź: --

    Szanowny Panie,

    Chciałam podziękować Panu za czas poświęcony zgłoszeniu o numerze 1276196766

    Niestety nie mogę Panu potwierdzić czy produkt oferowany na platformie
    allegro.pl czy też jakimkolwiek innym portalu aukcyjnym jest oryginalny.
    Może Pan także sprawdzić aktualną ofertę firmy Microsoft na stronie
    sklepu Microsoft (zaletą zakupu oprogramowania bezpośrednio od firmy
    Microsoft jest choćby to, że gdyby np. zgubił Pan klucz produktu to
    będzie Pan w bazie firmy Microsoft i wtedy będzie możliwe wysłanie tego
    klucza do Pana ponownie):

    http://www.microsoftstore.com/store/mseea1/pl_PL/hom
    e/mktp.PL

    Żeby produkt był uznany w świetle prawa za legalny klient musi
    dysponować co najmniej 2 z 3 atrybutów legalności. Atrybutami
    potwierdzającymi oryginalność produktu są:

[...]

    Zgłoszenie to zostanie zarchiwizowane. Jeżeli będzie miał Pan dodatkowe
    pytania, proszę o kontakt. Z chęcią na nie odpowiem.

    Dziękuję za skorzystanie z Pomocy Technicznej Microsoft.

    Zgłoszenie to zostanie zarchiwizowane. Jeżeli będzie miał Pan dodatkowe
    pytania, proszę o kontakt. Z chęcią na nie odpowiem.

    Dziękuję za skorzystanie z Pomocy Technicznej Microsoft.

    Z poważaniem,

  • 10. Data: 2015-03-17 08:31:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wojciech Bancer napisa?(a):

> [...]
    > 2 z 3 warunków:
    > ---

    > Gdzie tu widzisz słowo kluczowe *nabyć*?

    Kluczem jest pytanie, na które odpowiedź wyżej cytujesz :)

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"