  • 1. Data: 2004-08-23 17:51:39
    Temat: dziwaczna umowa???
    Od: "Tony Speed" <t...@p...fm>

    czesc

    mam do was ogromna prosbe jak sadzicie czy mozna zakazac komus prowadzenia
    dzialalnosci gospodarczej?
    oto konkrety moj sasiad wydzierzawil lokal do prowdadzenia sklepu z
    akumulatorami (wczesniej taka dzialalnosc prowadzila osoba
    wynajmujaca)wynajmujaca zakazala mu w umowie prowadzenia takiej dzialalnosci
    w innym miejscu lub innym lokalu w razie jesli zrezygnuje z umowy najmu badz
    umowa sie zakonczy ?????
    prosze was o pilna odpowiedz
    wedlug mnie to chore prosze dajcie choc jedna podstawe prawna ktora mnie w
    tym utwierdzi

    dzieki

  • 2. Data: 2004-08-23 18:07:05
    Temat: Re: dziwaczna umowa???
    Od: "greg" <t...@w...pl>

    nie bardzo to rozumiem, ale zobacz art 57 kc?

  • 3. Data: 2004-08-23 18:33:07
    Od: "Tony Speed" <t...@p...fm>

    > nie bardzo to rozumiem, ale zobacz art 57 kc?

    konkretnie chodzi mi o sformulowanie umowy w sposob:
    "Po rozwiazaniu lub wygasnieciu umowy najmu Najemca nie moze pracowac lub
    prowadzic wlasnej dzialalnosci gospodarczej w zakresie - naprawa i sprzedaz
    akumulatorow, elektromechanika, sprzedaz wyrobow elektromechanicznych."
    wedlug mnie nie mozna nikomu zakazac prowadzenia dzialalnosci gospodarczej
    to jest na zasadzie np. ja prowadze sklep np. z warzywami i z niego
    rezygnuje wynajmuje Tobie lokal z zastrzezeniem, ze jesli zrezygnujesz z
    najmu badz wygasnie umowa naju to Tobie nie wolno sprzedawac nigdzie warzyw

  • 4. Data: 2004-08-23 21:50:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tony Speed" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

    To już kwestia umowy cywilnej. Skoro sąsiad się zgodził?
    Ale z drugiej strony, to można by było taki zapis obalić choćby na podobnej
    zasadzie, jak zapisy o zakazie konkurencji się obalało, jak były zapisane w
    samej umowie o pracę. Skoro umowa najmu przesłała obowiązywać, to w całości.