  • 1. Data: 2004-08-23 16:11:15
    Temat: legalnosc linkowni p2p
    Od: Sero <s...@e...pl>

    Mam pytanie: jak wyglada sprawa legalnosci linkowni p2p?
    Dla niewtajemniczonych dodam, ze sa to strony zawierajace informacje o
    plikach dostepnych w sieci p2p. Nia ma tam umieszczonych zadnych plikow, a
    jedynie informacje o nich (wielkosc, suma kontrolna, kodek, rodzaj
    kompresji).
    Po artykule jaki ukazal sie w rzeczpospolitej
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040819/k
    ultura/kultura_a_1.html
    dotyczacym nielegalnego kopiowania ksiazek, sparawa zajela sie kancelaria
    adwokacka.
    Najpierw zwrocono sie z prosba o udostepnienei danych wlasciciela domeny
    osloskop.net. Firma rejestrujaca nie udzielila takich informacji, bo ich
    nie posiadala (poprostu nie byly wpisane dane).
    Nastepnie przyszlo oficjalne pismo nakazujace udostepniania danych (nie wiem
    na jakiej podstawie) wlasciciela domeny osloskop.pl. Serwis funkcjonowal
    pod inna domena - osloskop.net. Ja jestem wlascicielem .pl, .net ktos inny,
    ale nikt nie posiada jego danych.
    Dzisiaj dowiedzialem sie, ze sprawa trafila do prokuratury.
    Kancelaria adwokacka bedzie chciala uzyskac informacje o osobach ktore
    dodawaly linki i ktore w nie klikaly (ale ich nie posiadam).
    Zajmuje sie utrzymaniem tej strony i z jej dzialalnoscia nie mam nic
    wspolnego. Serwer znajduje sie w USA. Teraz pytania:
    Czy mi cos grozi? Jakie moga byc mi i innym przedstawione zarzuty?
    Czy osoby dodajace linki i klikajace w nie moga sie czuc zagrozone?

    Jakies rady?

  • 2. Data: 2004-08-23 16:19:24
    Temat: Re: legalnosc linkowni p2p
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    g. Ci zrobia

    "Na stronie internetowej www.osloskop.net mozna znalezc az 237 tytulów
    ksiazkowych dostepnych za darmo w formie plików tekstowych dla osób, które
    wczesniej zainstaluja specjalny program (równiez bezplatny). "

    ksiazki sa na prywatnych komputerach,
    www.di.com.pl tu cos na dniach bylo o p2p poczytaj.

    "W podobny sposób udostepniane sa zreszta plyty CD, filmy czy gry
    komputerowe - bezprawnie, bez wiedzy i zgody producentów. Firmy
    posredniczace w nielegalnej wymianie dóbr kulturalnych nie pobieraja oplat
    od uzytkowników, bo zarabiaja glównie na reklamach bedacych nieodlacznym
    elementem oprogramowania. "

    pisza o czyms o czym pojecia nie maja, w emule nie ma reklam, A ta strona
    dotyczyla wlasnie e-mule.

    P.

  • 3. Data: 2004-08-23 16:53:32
    Od: Sero <s...@e...pl>

    dzisiaj kolejne 2 artykuly:
    http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040823/kultu
    ra/kultura_a_4.html
    http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040823/kultu
    ra/kultura_a_3.html
    stresuje sie niesamowicie.
    wczesniej sprawe konsultowalem z prawnikiem i powiedzial, ze dzialalnosc
    takich stron jest legalna. odmienna sprawa jest udostepnnianie i sciaganie
    takich plikow.

  • 4. Data: 2004-08-23 17:49:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

> [...]
    > od uzytkowników, bo zarabiaja glównie na reklamach bedacych nieodlacznym

    Przecież już od dawna wiadomo, jak wielka jest niekompetencja pismaków z
    rzepy...

  • 5. Data: 2004-08-23 18:15:29
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ale bede musial udostepnic logi, ktorych nie mam i czy bede musial skladac
    > jakies wyjasnienia jesli dojda, ze jestem z tym jakos powiazany?

    na pewno bedziesz skladac, i na wtsepie jezeli
    cos na Ciebie maja zadaj tego na paiperze z pdpisami pieczatkami itp.

    Jak beda wrzesczzen gnoic wmawiac Ci cos czego nie bylo (a beda :-) ), nie
    lam sie.

    Ty nie udostepniasz tego, nawet gdybys sam adresy wpisywal na stronie
    nie mogli by Ci nic zrobic, (zreszta adwokat powiedzial Ci ze to legalne)
    co innego jak bys przechowywal te filmy i sam je udosteponial itp.
    I po zlozeniu zeznacn zanim podpiszesz przeczytaj to co napisza,
    pbo nawet jeden przecinek potrafi zmienic sens zdania, a to sa
    dosc czeste zagrywki.

    To nie Twoj serwer? Jezeli nie, to Twoj provider logi da,

    P.

  • 6. Data: 2004-08-23 18:42:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Moj serwer kolokowany w USA. Logi z www kasuja sie co 24h (po
    > przeanalizowaniu i zrobieniu statystyk), bo jest tego 400mb na dobe.

    wow, niezle.
    ile odwiedzin dziennie miales? I jak go reklamowales?
    Pytam z ciekawosci.

    P.

  • 7. Data: 2004-08-23 19:11:56
    Od: Sero <s...@e...pl>

  • 8. Data: 2004-08-23 19:17:48
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jakies 50000 wizyt na dobe pokazywal webalizer.
    > W sumie to jakos sam sie serwis rozreklamowal.
    > Ja tam naprawde tylko sprzatam :)

    to za pomoc w odstresowaniu jak serwis ruszy ponownie moglbys na dobe moj
    banerek wrzucic he he

    P.

  • 9. Data: 2004-08-23 20:17:46
    Od: Sero <s...@e...pl>

    Przemek R. wrote:

    > na pewno bedziesz skladac, i na wtsepie jezeli
    > cos na Ciebie maja zadaj tego na paiperze z pdpisami pieczatkami itp.

    No mam jeden mandat, ktorego nie zaplacilem ;)
    W kazdym razie jechanie do wawy i skladanie wyjasnien srednio mi sie podoba.

  • 10. Data: 2004-08-23 20:42:42
    Od: "fondi" <c...@o...pl>

    Sero wrote:

    > Jeszcze na alt.pl.edonkey200 mnie niejaki fondi stresuje:

    ja cie nie stresuje - staram sie przytomnie spojrzec na
    problem - mozesz oczywiscie pojsc do adwokata i zaplacic
    za seans psychoterapeutyczny - on cie poglaszce po glowce
    i powie ci, ze nic nie bedzie ale gdyby bylo to za kazda
    jego czynnosc w postepowaniu nalezy sie jedyne xxx pln

    to nie jest wbrew pozorom kwestia kompetencji lub
    niekompetencji rzepy, prokuratorow itd. po prostu
    oni reprezentuja interesy drugiej strony i nie spodziewaj
    sie od nich obiektywizmu - prawdopodobnie przetestuja
    na tobie wariant ze linkownia to pomocnictwo do
    rozpowszechniania - jesli im w sadzie nie wyjdzie
    to w kazdym razie przez rok czy dwa bedziesz mial
    dodatkowe zajecie ... naprawde prokurator nic nie
    ryzykuje jesli przegra sprawe ...