  • 1. Data: 2007-03-17 18:23:35
    Temat: działka - prawo pierwokupu dla osoby trzeciej
    Od: "MarcinK" <m...@i...pl>

    chcę kupić działkę. w tej chwili jest ona oznaczona jako rolna, ale ma
    warinku zabudowy. Podpisałem umowe warunkową, w której jest zapis o prawie
    pierwokupu przez ARR (to oczywiste) i prawie pierwokupu dla osoby trzeciej
    (ojciec sprzedającego). I teraz się zastanawiam co dalej? Czy muszę/mogę
    oczekiwać na pisemne zrzeczenie się kupna tej nieruchomości przez tą osobę,
    czy już na podstawie umowy warunkowej, jeśli osoba nie złożyła pisemnego
    oświadczenia przez miesiąc to automatycznie raci to prawo, czy ono będzie
    działać dopiero po podpisaniu umowy przenoszącej własność, i wtedy będe
    zgrzytając zębami czekał miesiąc czy ta osoba nie będzie chciała jej kupić.

    Czytałem Kodeks Cywilny, ustawę o gospodarowaniu nieruchomościami i tak
    niejasno jest to opisane, że już sam nie wiem co i jak.

    Pomocy