  • 1. Data: 2007-03-17 13:15:20
    Temat: spłata części spadku
    Od: "Kamila" <a...@o...pl>

    Witam,
    mam prawomocny wyrok sądu o podział majątku (spadku) (grunt + dom). teraz
    wszyscy spadkobiercy muszą złożyć oświadczenie majątkowe do US. osoba
    mieszkająca w tym domu według mnie zaniżyła mocno wartość spadku i chce
    żebym się podpisała pod tą deklaracją.
    w związku z tym mam kilka pytań:
    1. na jakiej podstawie mogę wnieść wniosek o spłatę części spadku?
    2. jeśli się podpiszę pod tą "wyceną" czy będę mogła się ubiegać o spłatę
    większej kwoty?
    3. czy ubiegając się o spłatę, wycena rzeczoznawcy jest do tego podstawą

    bardzo proszę o poradę, dziękuję
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-03-18 07:09:36
    Temat: Re: spłata części spadku
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Kamila napisał(a):

    > mam prawomocny wyrok sądu o podział majątku (spadku) (grunt + dom).

    Przede wszystkim to masz postanowienie.
    A poza tym zastanów się czy to postanowienie o dziale spadku, czy też
    dopiero o stwierdzeniu nabycia spadku. A pewnie to drugie.

    > 1. na jakiej podstawie mogę wnieść wniosek o spłatę części spadku?

    Na podstawie tego że jesteś spadkobiercą. Jeśli nie potraficie się
    dogadać, to trzeba złożyć wniosek o podział spadku.

    > 2. jeśli się podpiszę pod tą "wyceną" czy będę mogła się ubiegać o spłatę
    > większej kwoty?

    Myślę że tak. Z tym, że popełniasz oszustwo podatkowe (art. 56 kks).

    > 3. czy ubiegając się o spłatę, wycena rzeczoznawcy jest do tego podstawą

    Jeśli strony nie potrafią dojść do porozumienia co do wartości to tak.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-18 13:00:24
    Od: "Kamila" <a...@o...pl>

    WITAM,
    tak mam postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku.

    dzięki za pomoc.
    pozdrawiam