  • 1. Data: 2007-03-17 13:45:53
    Temat: Akt oskarżenia po zmianie ustawy
    Od: "best_artur" <b...@p...onet.pl>

    Witam.
    Proszę wyjaśnijcie mi co będzie w takiej sytuacji. Oczywiście
    przypuszczalnie, prawo gospodarcze.
    Akt oskarżenia sporządzono np. po 1,5 roku o czyn "X" zgodnie z obowiązującą
    ustawą "U" w dniu postawienia zarzutów. Miesiąc po postawieniu zarzutów
    sporządzono akt oskarżenia. Ale.... w międzyczasie ustawa została zmieniona
    . Ściślej, w chwili obecnej ustawy "U", paragraf na który się powołano w
    akcie mówi co innego.
    Pytanie. Czy akt oskarżenia jest "ważny", będzie umorzony, oddalony lub
    naniesione zostaną poprawki?

    Serdecznie dziękuje i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-03-17 13:58:17
    Temat: Re: Akt oskarżenia po zmianie ustawy
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "best_artur" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie. Czy akt oskarżenia jest "ważny", będzie umorzony, oddalony lub
    > naniesione zostaną poprawki?

    Jesli chodzi o kwalifikacje czynu, to zostanie przyjeta ona wg ustawy
    obowiazujacej w momencie popelnienia czynu!
    Chyba, ze wg nowej ustawy czyn nie bedzi ewogole przestepstwem, to
    postepowanie zostanie umorzone.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-03-17 14:15:53
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    SDD napisał(a):
    > Jesli chodzi o kwalifikacje czynu, to zostanie przyjeta ona wg ustawy
    > obowiazujacej w momencie popelnienia czynu!

    art.4 kk

    KG