  • 21. Data: 2009-03-10 17:36:30
    Temat: Re: durne deklaracje w umowie OC poj mech.
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 10 Mar, 16:53, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Proszę bardzo, żadna tajemnica - UNIQA (dawniej Polonia).

    Tylko, ze na kilku forach juz czytalem ze Uniqa unika jak moze
    wyplaty odszkodowan ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 22. Data: 2009-03-10 17:43:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    b.googlegroups.com
    Rafal M <r...@g...com> pisze:

    > Tylko, ze na kilku forach juz czytalem ze Uniqa unika jak moze
    > wyplaty odszkodowan ;)
    Każdy ubezpieczyciel unika, zaniża, kręci, opóźnia, kręci.
    Tylko my tu mówimy o obowiązkowym ubezpieczeniu OC.
    Ubezpieczającego się w tym zakresie obchodzi jedynie wysokość stawki i
    wygoda zawarcia umowy.
    Unikanie przez towarzystwo wypłaty odszkodowania to problem tego, w kogo
    walniesz.
    Vide Cigna STU, Link4, i inne dziadostwa.
    Ale i na takich są sposoby.

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2009-03-10 18:40:44
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości:
    eta.pl
    użytkownik *rabar-bar* napisał(a):

    > - Ile zamierza Pan rocznie jeździć ? (oczywiście składkę liczą większą
    > za więcej km)

    No dobra, ale czy kogoś TU rozlicza z przejechanych kilometrów? Jeśli chodzi
    o OC to bym nawet nie pozwlił zbliżyć się do auta wcelu sprawdzenia stanu
    licznika

    > - Czy samochodem (oprócz właściciela) będzie jeździł młody kierowca
    > (tu definicja tegoż)? (oczywiście zwyżka)

    Nie będzie. A że pojechał? C'est la vie

    --
    Big Jack
    //////

  • 24. Data: 2009-03-10 19:10:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rafal M" <r...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]

    > Proszę bardzo, żadna tajemnica - UNIQA (dawniej Polonia).

    >Tylko, ze na kilku forach juz czytalem ze Uniqa unika jak moze wyplaty

    A czytałeś o jakimś ubezpieczycielu który działa inaczej? ;-)

  • 25. Data: 2009-03-10 20:18:13
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 10 Mar, 18:30, "rabar-bar" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomościnews:b6942d1d-2012-437c-92c7-087ca3212ed0@
    g38g2000yqd.googlegroups.com...
    > Na Link4 pytają (i podobno jest to też w umowie) m. in. o takie
    > kwestie:
    > - Ile zamierza Pan rocznie jeździć ? (oczywiście składkę liczą większą
    > za więcej km)
    > - Czy samochodem (oprócz właściciela) będzie jeździł młody kierowca
    > (tu definicja tegoż)? (oczywiście zwyżka)
    >
    > Tematycznie pasuje art.. 815 KC
    > "Ubezpieczający obowiazany jest podać do wiadomości ubezpieczyciela
    > wszystkie znane sobie okoliczności, o które ubezpieczyciel zapytywał w
    > formularzu oferty albo przed zawarciem umowy w innych pismach (...)"

    zamiary nie są okolicznościami. Są pewnymi opiniami o stanie
    przyszłym, a opinia zmienną jest.

  • 26. Data: 2009-03-10 22:03:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@N...o2.pl>

    "Paweł" <b...@m...com> wrote
    > składka była wyższa niż dla takiego samego modelu nie-cabrio. Ciekawe
    > dlaczego? Przecież ryzyko Ubezpieczyciela jest niższe.

    Skąd wiesz, że niższe? Bo mniej jeździ? Ale jak parkujesz to cały czas jest
    otwarty, więc ryzyko kradzieży, zniszczenia w środku jest o wile większe.

  • 27. Data: 2009-03-10 22:09:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "Paweł" <b...@m...com> wrote
    >
    > Skąd wiesz, że niższe? Bo mniej jeździ? Ale jak parkujesz to cały czas jest
    > otwarty, więc ryzyko kradzieży, zniszczenia w środku jest o wile większe.

    Przecież nie dyskutujemy o AC.

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2009-03-11 08:29:37
    Od: AdamS <a...@c...interia.pl>

    Dnia Tue, 10 Mar 2009 16:19:28 +0100, Jotte napisał(a):

    > odwrotnie. W CU Direct pani była miła, wyliczyła mi składkę wyższą o ~30%(!)
    > niż połacę obecnie po czym bezczelnie zapytała jak mi się ta oferta podoba.

    Ja miałem inaczej z ta firmą składke co prawda razem a AC wyliczyłem na
    stronie po czym zadzwoniłem i dodatkowo otrzymałem 10% rabatu po
    negocjacjach :) Wcześniej byłem w liberty direct ale wkurzyło mnie to że
    zmieniając samochód na nowszy z dwukrotnie mniejszym silnikiem składka oc
    nawet nie drgnęła?!?
    Rozpatrując same OC najtaniej było w mDirect mbanku
    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 29. Data: 2009-03-11 09:11:07
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    AdamS wrote:

> [...]
    > zmieniając samochód na nowszy z dwukrotnie mniejszym silnikiem składka oc

    Spróbuj *logicznie* wytłumaczyć, dlaczego wysokość składki OC miałaby
    zależeć akurat od pojemności czy mocy silnika.

    M.

  • 30. Data: 2009-03-11 09:19:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Spróbuj *logicznie* wytłumaczyć, dlaczego wysokość składki OC miałaby
    > zależeć akurat od pojemności czy mocy silnika.

    Relikt z dawnych czasów: samochód z większą pojemnością silnika
    jeździł szybciej, ważył więcej (maluch-duży fiat-polonez) więc było
    większe ryzyko szkody, w dodatku posiadacz takiego samochodu był zwykle
    bogatszy. I tak zostało do dziś. Tego typu sposób myślenia pozostał do
    dzisiaj w naszej mentalności - na przykład ten, kto zarabia średnią
    krajową, płaci 19% podatku, a ten, kto zarabia 4 razy więcej - 32%.
    Dlaczego? Sprawiedliwość społeczna (nie mylić z krzesłem elektrycznym :)

    --
    Liwiusz