  • 1. Data: 2006-08-25 09:24:03
    Temat: droga dojazdowa i wspoludzial
    Od: "slon" <s...@o...eu>

    Witam,

    Jest taka oto systuacja:
    jest droga prywatna (wlasciciele maja wspoludzial), od glownej drogi sa 4
    domy, pusta dzialka (moja) i dalsze domy.
    Wspomniana dzialka nie ma wspoludzialu w drodze. Cala dzialka wraz z
    przylegajacym odcinkiem drogi jest wlasnoscia wlasciciela.
    Z przyczyn wyzszych, wlasciciel nie ma wspoludzialu w drodze od ulicy
    dojazdowej... Nie ma wiec pozwolenia na budowe...

    Co z tym fantem zrobic? Czy to jest kwestia otrzymanie zgody sasiadow na
    korzystaniu z tej drogi, czy moze trzeba wykupic udzialy. Jesli tak, to jak
    to zrobic???

    Czy w ostatecznosci, moge postawic szlaban na swojej dzialce,
    blokujac/przerywajac cala droge prywatna????

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2006-08-25 16:52:39
    Temat: Re: droga dojazdowa i wspoludzial
    Od: "Zbyszek" <z...@g...com>

    slon wrote:
> [...]
    > Wspomniana dzialka nie ma wspoludzialu w drodze. Cala dzialka wraz z
    > przylegajacym odcinkiem drogi jest wlasnoscia wlasciciela.

    Jeśli dobrze rozumiem, to jesteś właścicielem działki, która nie
    ma dostępu do drogi publicznej a w KW Twojej działki w dziale I SP
    nie ma zapisu o prawie korzystania z drogi prywatnej stanowiącej
    własność innych osób.

> [...]

    > korzystaniu z tej drogi, czy moze trzeba wykupic udzialy. Jesli tak, to jak

    Nie musisz kupować udziałów. Wystarczy, że namówisz sąsiadów do
    ustanowienia służebności gruntowej na działce stanowiącej drogę
    prywatną na rzecz Twojej nieruchomości. Zwykle służebności takie
    są odpłatne.

    > Czy w ostatecznosci, moge postawic szlaban na swojej dzialce,
    > blokujac/przerywajac cala droge prywatna????

    Możesz.
    Tylko ... po co ?

    Pozdrawiam
    Zbyszek Niemczewski