  • 1. Data: 2006-08-25 09:07:03
    Temat: Zatrudnianiając osoby niepełnosprawne
    Od: "Henryk" <s...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczow !

    może tutaj otrzymam potrzebną pomoc
    odnosnie tego co ponizej :

    Zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji
    zawodowej i społecznej
    oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776, z późn.
    zm.)
    pracodawcy zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny
    wymiar
    czasu pracy i którzy nie osiągają odpowiedniego wskaźnika zatrudnienia osób
    niepełnosprawnych zobowiązani są do złożenia odpowiedniej deklaracji
    miesięcznej
    i rocznej oraz dokonanie wpłaty na PFRON.

    .....Pracodawcy, o których mowa w art. 21:
    .........- ust. 1 - jeśli nie osiągają wskaźnika w wysokości co najmniej 6%
    (Wu=0,06)
    dokonują wpłat oraz składają deklarację miesięczną DEK-I-0 i deklarację
    roczną DEK-R

    Wysokość wpłat
    Pracodawcy zatrudniający co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny
    wymiar czasu
    pracy są zobowiązani dokonywać miesięcznych wpłat na PFRON w wysokości
    kwoty stanowiącej
    iloczyn 40,65% przeciętnego wynagrodzenia (ustalanego raz na kwartał,
    obecnie 2530,18 zł)
    i liczby pracowników odpowiadającej różnicy między zatrudnieniem
    zapewniającym osiągnięcie
    wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości 6% a rzeczywistym
    zatrudnieniem
    osób niepełnosprawnych.
    ======================================

    oto moje pytanie :

    Zwracam sie do Was o pomoc w wyjasnieniu w/w sprawy
    mozliwe ze juz ktos przerabial ten temat lub
    moze znajduje sie tu osoba ktora zna dobrze
    a moze bardzo dobrze przepisy i ustawy odnosnie ON
    i wytlumaczy mi ile zaskuje pracodawca zatrudniajacy np. 25 pracownikow
    bez ON i gdy zatrudni 1 ON
    Ja to sobie obliczylem tak ale nie jestem pewien czy to jest dobrze
    (plik.pdf 30kb)
    http://eemarket.ovh.org/pfron.pdf
    a tu na deklaracji DEK-I-0
    http://eemarket.ovh.org/test/pfron.html

    Bardzo prosze o pomoc !
    (niestety muszę przekonać pracodawcę że zatrudniając ON coś zyska)

    pozdrawiam Heniu