  • 21. Data: 2003-06-12 18:14:08
    Temat: Re: dostałam wulgarnego emaila od ucznia
    Od: "Beata" <b...@o...pl>

    > Sama napisalas "... od ucznia" a to jest rodzaj meski,
    > rodzaj zenski to uczennica czyli w tym wpadku nalezalo napisac
    > "... od uczennicy". Tu nie ma zasady jak np z "prezes"
    > gdzie i Pan i Pani to Prezes. *

    myslałam, ze fakt że jest uczennicą nie ma znaczenia dla prawa? (może
    pomyliłam listy?)

    > Na podstawie tego co napisalas to widze ze nalezala sie
    > przynajmniej 4 jak nie 5.

    tzn konkretnie na jakiej podstawie?

    > A znasz powiedzenie ze agresja rodzi agresje ?

    tzn ja jestem agresywna? w którym miejscu?

    > Pewnie ze nie moze wszystkiego.
    > Zalosny jednak ten czlowiek (nauczyciel)
    > co szacunek probuje wymusic sila, na szacunek
    > trzeba zapracowac.

    gdzie tu siła? w tym, że to ona mnie zbluzgała a nie ja ja?

    > Moja rada w tej sytuacji:
    > ZASTANOW SIE NAD SOBA.

    ale to, że ktoś mnie tak traktuje nie świadczy źle o mnie a o nim!

    Beata

  • 22. Data: 2003-06-12 18:21:15
    Od: "Beata" <b...@o...pl>

    > Jesli mozna cos radzic, to po prostu ugryz sie w jezyk, udawaj ze
    > zadnego maila nie dostalas,

    tego zrobić nie mogę, na niego nie zasłużyłam, więc będę dochodzić swego...

    >przeciez to nie przystoi ciagac po sadach

    ...nie mam zamiaru iść z tym do sądu, mam naprawdę dużo na głowie, ale
    jakieś argumenty wobec rodziców warto mieć w kieszeni.
    > uczennice za p r y w a t n a, niepubliczna, korespondencje...

    to prywatnie wolno nam wszystko?

    Beata

  • 23. Data: 2003-06-12 18:26:47
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Beata" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > ale to, że ktoś mnie tak traktuje nie świadczy źle o mnie a o nim!

    Nie przejmuj się.Musisz się pogodzić z faktem że duży odsetek piszących na
    grupach dyskusyjnych leczy tutaj swoje kompleksy. Może Tomuś miał problemy z
    nauką i stąd takie jego nastawienie do nauczycieli?
    W kazdym razie zacząłbym od rozmowy z rodzicami a dopiero potem sięgnąłbym
    po mocniejsze argumenty( typu rada pedagogiczna lub prokurator).

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się
    szkoda zębów"

  • 24. Data: 2003-06-12 18:31:32
    Od: "Beata" <b...@o...pl>

    > P.S. Koniec roku szkolnego to chyba najgorszy okres :(

    i tu mam problem bo uczennica się nie przyznaje, mówi że juz od 2 miesięcy
    nie może wejść na swoja skrzynkę, bo ktoś zmienił jej hasło, a rada
    kwalifikacyjna jutro...

    trudno w tak krótkim czasie przeprowadzić "śledztwo".

    Beata

  • 25. Data: 2003-06-12 18:33:31
    Od: "Beata" <b...@o...pl>

    > Jeśli korzystał z TP SA, to możesz wysłac skargę do:
    > <A...@t...pl>
    > W efekcie wyślą do właściciela linii list polecony z ostrzeżeniem.
    > Jeśli chcesz bardziej radykalnie, to powiadomić prokuratora i załączyć
    > log nadawcy.

    Dzięki za informację, skarge na pewno wyślę.

    Beata

  • 26. Data: 2003-06-12 18:38:27
    Od: "Beata" <b...@o...pl>

    . Może Tomuś miał problemy z
    > nauką i stąd takie jego nastawienie do nauczycieli?

    niestety dla nas - nauczycieli takich ludzi jest dużo

    > W kazdym razie zacząłbym od rozmowy z rodzicami a dopiero potem sięgnąłbym
    > po mocniejsze argumenty( typu rada pedagogiczna lub prokurator).

    najgorsze to, że to koniec roku i czasu mało.

    Beata

  • 27. Data: 2003-06-12 18:41:58
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    > i tu mam problem bo uczennica się nie przyznaje, mówi że juz
    > od 2 miesięcy nie może wejść na swoja skrzynkę, bo ktoś
    > zmienił jej hasło,

    To jest możliwe. Zresztą w większosci darmowych serwerów aby się podszyć pod
    czyjś adres nie trzeba w ogóle znać hasła - SMTP z reguły hasła nie wymaga.

    Trzeba sprawdzić IP nadawcy (o ile nie został jakoś sprytnie zamaskowany) a
    dalej to już zależy od tego, co to za IP...

    > a rada kwalifikacyjna jutro...
    > trudno w tak krótkim czasie przeprowadzić "śledztwo".

    Trudno. Zasada domniemania niewinności obowiązuje.

  • 28. Data: 2003-06-12 18:42:39
    Temat: Odp: dostałam wulgarnego emaila od ucznia
    Od: "Klio" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ali Gator <a...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bc9cvn$fsp$...@a...news.tpi.pl...

    > Użytkownik "A_Zet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Może się mylę, ale uważam, że nauczyciel nie jest w stanie nadrobić
    > zaniedbań wychowawczych rodziców ucznia.

    Czasem może ale musi to być działanie rozpoczęte odpowiednio wcześnie a i
    tak wszystkiego nie da się załatwić bo dzieci przecież ze szkoły do domu
    wracają. Jednak jak nauczyciel staje się dla dziecko autorytetem to moze coś
    wskórać. Niestety dzieci często sięgają po agresję aby rozwiązywac swoje
    problemy i nie ponosząc kary nie uczą sie odpowiedzialności za własne czyny.
    Dlaczego tak się dzieje i co z tym zrobić to jednak temat na zupełnie inna
    grupe dyskusyjną ;-)

    Klio

  • 29. Data: 2003-06-12 18:48:17
    Od: "Beata" <b...@o...pl>

    Trzeba sprawdzić IP nadawcy (o ile nie został jakoś sprytnie zamaskowany) a
    > dalej to już zależy od tego, co to za IP...

    czy wiesz może jak?

    > Trudno. Zasada domniemania niewinności obowiązuje.

    wiem ..., czas jest moim przeciwnikiem

    Beata

  • 30. Data: 2003-06-12 19:00:34
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    > czy wiesz może jak?

    Znaleźć fachowca ;-P

    Nie jestem jakimś wybitnym specem w tej dziedzinie, ale podeślij mi nagłówek
    tego listu.

    Jak widzę używasz Outlook Expresa - więc kliknij na tym liście prawym
    przyciskiem myszki, wybierz 'Właściwości', wejdź w zakładkę 'Szczegóły' i
    podeślij mi te nagłówki na mój e-mail.

    Ale nawet, jeśli będziesz znać IP nadawcy, to określenie, kto nadawał nie
    musi być możliwe (trzeba by móc dowieść, kto przy danej maszynie wtedy
    siedział). Ba! Nawet okreslenie końcówki sieci, z której list wysłano nie
    musi być proste - jeśli to będzie np. IP dialupowców z TPSA, to bez nakazu
    prokuratorskiego lub znajomości w TPSA w zasadzie nic nie zrobisz (można
    próbować przeszukać, czy ktoś w tym samym czasie gdzieś z tego samego IP się
    nie pojawił - np. na listach dyskusyjnych - ale to IMHO skórka nie warta
    wyprawki, a na pewno nie sprawa na kilka dni).

    To samo dotyczy innych providerów (sieci osiedlowe itepe).