  • 1. Data: 2003-06-11 18:52:23
    Temat: Obowiązek alimentacyjny - pytanie
    Od: "Big Jack" <w...@t...cy>

    Po orzeczeniu rozwodu, przez jaki czas ma obowiązek alimentacyjny małżonek
    wyłącznie winny rozkładu pożycia wobec drugiej strony?
    Pozdrawiam
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 2. Data: 2003-06-11 20:41:09
    Temat: Re: Obowiązek alimentacyjny - pytanie
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Big Jack" <w...@t...cy> napisał w wiadomości
    > Po orzeczeniu rozwodu, przez jaki czas ma obowiązek alimentacyjny małżonek
    > wyłącznie winny rozkładu pożycia wobec drugiej strony?
    > Pozdrawiam
    > Big Jack
    Moge się mylić ale chyba do końca życia jednej ze stron . Tak więc
    powodzenia :)

    Pozdr.

  • 3. Data: 2003-06-11 21:53:10
    Od: "Rafał" <e...@p...fm>

> [...]
    > --ooO-( )-Ooo- Adres w nagłówku zakodowany w ROT13
    > Jeżeli jest dziecko to do momentu aż osiągnie pełnoletniość, a jeśli
    małżonka to maź 5 lat od orzeczenhia rozwodu

  • 4. Data: 2003-06-11 21:55:46
    Temat: Odp: Obowiązek alimentacyjny - pytanie
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Feanor <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bc846m$bl2$...@n...onet.pl...
    > Moge się mylić ale chyba do końca życia jednej ze stron . Tak więc
    > powodzenia :)

    :-) chyba nie

    Sandra

  • 5. Data: 2003-06-11 23:20:27
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sandra" <S...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik Feanor <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    > dyskusyjnych napisał:bc846m$bl2$...@n...onet.pl...
    >
    > :-) chyba nie
    Chyba tak
    "Rozwód z orzeczeniem o winie:
    - małżonek, który nie jest winny rozkładu pożycia, może żądać alimentów
    nawet wtedy, gdy rozwód spowodował jedynie znaczne pogorszenie jego sytuacji
    życiowej (nie jest to ograniczone żadnym terminem). "

    http://www.niebieskalinia.pl/alimenty.html

    Pozdr.

  • 6. Data: 2003-06-12 05:32:58
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Feanor" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sytuacji
    > życiowej (nie jest to ograniczone żadnym terminem). "

    Czesc
    Interesuje mnie interpretacja fragmentu "gdy rozwod spowodowal znaczne..."
    Czy pogorszenie sytuacji po ilus tam latach (10, 20) mozna uznac za
    spowodowane rozwodem?
    Oczywiscie, mozna probowac wykazywać, ze przytrafila sie jakas choroba z
    "opoznionym
    zaplonem", ale nie jest to chyba proste?
    Pozdrowienia
    PawelT

  • 7. Data: 2003-06-12 11:57:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Jeżeli jest dziecko to do momentu aż osiągnie pełnoletniość, a jeśli
    | małżonka to maź 5 lat od orzeczenhia rozwodu

    A ewentualnie jakaś podstawa tego twierdzenia. Przynajmniej co do dziecka,
    to chyb jest inaczej i obowiązek alimentacyjny trwa do osiągnięcia
    samodzielności a nie pełnoletności. Czyli do zdobycia zawodu i chyba nie
    dłużej, niż do któregoś tam roku życia, ale na pewno więcej, niż 18 lat.

    Co do małżonka, to sam jestem ciekawy.

  • 8. Data: 2003-06-12 14:21:15
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Feanor <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bc8dhe$23k$...@n...onet.pl...
    > życiowej (nie jest to ograniczone żadnym terminem). "

    niedożywotnio i nie w kazdej sytuacji ...w każdą stronę jak i od męża /żony
    winnej czy też niewinnej rozkładu można domagać się alimentacji jednak nie
    jest to regułą "może" ale to nie znaczy ,że sąd w każdym przypadku przyzna
    ponieważ obowiazek taki wygasa
    - w wypadku zawarcia przez uprawnionego nowego związku
    - jeżeli zobowiazanym do świadczeń jest małżonek ,ktory nie został uznany
    za winnego to z upływem 5 lat od orzeczenia rozwodu, chyba ,ze wyjątkowe
    okoliczności spowodują ,że sąd na żadanie uprawnionego przedłuzy ten okres
    art.60 k.r o tak więc by otrzymac alimenty nalezy spełniać pewne warunki
    sama wina to jeszcze mało by zobowiązac strone do alimentacji.

    Sandra

  • 9. Data: 2003-06-12 14:22:49
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik PawelT <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bc93a9$svs$...@n...onet.pl...
> [...]
    > "opoznionym
    > zaplonem", ale nie jest to chyba proste?

    bywają takie wypadki ,że pozniejsza choroba jest następstwem rozwodu i jest
    to do udowodnienia

    Sandra

  • 10. Data: 2003-06-12 14:48:58
    Od: "Sandra" <S...@w...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik <r...@g...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bc9scf$8fr$...@i...gazeta.pl...
    > A ewentualnie jakaś podstawa tego twierdzenia.

    art.60 k.r.o par.3

> [...]
    > samodzielności a nie pełnoletności. Czyli do zdobycia zawodu i chyba nie
    > dłużej, niż do któregoś tam roku życia, ale na pewno więcej, niż 18 lat.

    do momentu usamodzielnienia się i zarobkowania na własne utrzymanie
    art.133 k.r.o

    > Co do małżonka, to sam jestem ciekawy.

    j.w.

    Sandra