  • 31. Data: 2008-10-14 18:54:22
    Temat: Re: doręczenie nakazu zapłaty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Eee. Podstawowe braki w wykształceniu ;) Ustawa o TK sie kłania.

    Poczytam przez jesienne wieczory :)

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 32. Data: 2008-10-14 19:43:02
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ale zarzut miała taki - awizo jest beee.

    nie dziwne. Odebralem kiedys polecony z poczty. Byl opieczetowany "awizowano
    powtornie" i data 4 dni do przodu. Czy oni zatem probowali doreczyc ponownie
    ??

    Co by bylo gdyby pierwsze awizo zginelo ? Drugiego bym nie dostal bo juz
    bylo "awizowane powtornie".

    Specjalnie prosilem o zanotowanie na poleconym daty odebrania aby nie bylo
    watpliwosci. Sprawa zajmuje sie od okolo roku prokuratura rejonowa dla
    wroclawia krzyki zachod.

    Icek

  • 33. Data: 2008-10-14 19:45:34
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Awizowanie z definicji odbywa się pod nieobecność adresata. Listonosz
    > nie ma możliwości sprawdzenia, czy Ksawery Jasieński akurat mieszka bądź
    > nie pod danym adresem. Oczywiście we wsiach, czy miasteczkach, taki
    > system się sprawdza, bo listonosz każdego zna, ewentualnie może się
    > dopytać sąsiadów, ale w miastach, w miejscach wynajmowania mieszkań, już
    > nie.

    on tylko klika guzik na domofonie. Nie ma odzewu to awizo i tyle. Nie bawi
    sie we wchodzenie. A jak domofon nie dziala ??

    Icek

  • 34. Data: 2008-10-14 21:13:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Oct 2008, Liwiusz wrote:

    > A nawet jeśli - to bez problemu można zamiast meldunku zachować
    > obowiązek podawania adresu do korespondencji.

    Żeby nie było, taki mechanizm jest całkiem skuteczny (acz nie
    wszyscy o nim wiedzą, i jak nie wiedzą to płacz i zgrzytanie...)
    i działa.
    W polskim prawie.
    Podatkowym, tak dla ścisłości.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2008-10-14 21:55:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Żeby nie było, taki mechanizm jest całkiem skuteczny (acz nie
    > wszyscy o nim wiedzą, i jak nie wiedzą to płacz i zgrzytanie...)

    Płacz i zgrzytanie? Czyżby US prowadził jakieś nagonki? Nic mi na ten
    temat nie wiadomo, a znam wielu "warszawiaków" z właściwością US
    Białystok i podobne.

    > i działa.
    > W polskim prawie.
    > Podatkowym, tak dla ścisłości.

    Dla ścisłości: dla nieprowadzących DG. Bo prowadzący DG musi mieć
    albo meldunek, albo tytuł prawny do lokalu, jeśli miejsce zamieszkania
    ma być też jego miejscem prowadzenia DG.

  • 36. Data: 2008-10-15 06:10:59
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Dla ścisłości: dla nieprowadzących DG. Bo prowadzący DG musi mieć
    > albo meldunek, albo tytuł prawny do lokalu, jeśli miejsce zamieszkania
    > ma być też jego miejscem prowadzenia DG.

    nie prawda. Moze zgodnie z przepisami tak ale praktyka jest taka, ze piszesz
    oswiadczenie, ze masz prawo do lokalu

    Icek

  • 37. Data: 2008-10-15 06:29:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Icek pisze:

    > nie prawda. Moze zgodnie z przepisami tak ale praktyka jest taka, ze piszesz
    > oswiadczenie, ze masz prawo do lokalu

    Obawiam się, że nie masz racji. Spójrz na NIP-1. W polu D2 jest
    miejsce na "dokument potwierdzający uprawnienia do korzystania z lokalu
    lub nieruchomości wskazanej w części c.5.1." czyli chodzi o adres
    wykonywania działalności.

    Powiedziałbym, że jest jeszcze gorzej - tytuł prawny trzeba mieć
    zawsze, tyle że w praktyce US zadowala się meldunkiem, który przecież
    tytułem prawnym nie jest.

  • 38. Data: 2008-10-15 20:57:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Płacz i zgrzytanie? Czyżby US prowadził jakieś nagonki? Nic mi na ten temat
    > nie wiadomo, a znam wielu "warszawiaków" z właściwością US Białystok
    > i podobne.

    Ależ nie! :)
    Zrozumiałeś w drugą stronę.
    Płacz i zgrzytanie następuje, jeśli US posyła wezwanie albo cóś,
    a były mieszkaniec miejsca X raczył był wybyć bliżej (do innego
    miasta) lub dalej (za granicę) i za jakiś czas dowiaduje się
    o uprawomocnionej decyzji.
    A - w odróżnieniu od zaiste dziwnej konstrukcji uznawania za
    prawidłowo doręczone "wysłane w kosmos" korespondencje - wedle
    ustawy Ordynacja Podatkowa wystarczy wypełnić NIP-1 albo
    wskazać pełnomocnika ds doręczeń.
    W zupełności się zgadzam, że w "zwykłym" (niepodatkowym) prawie
    czegoś takiego brakuje.
    Mi szło o to, że W SZCZEGÓLE (w podatkach) taka konstrukcja
    istnieje.
    A "nie wiedzący" to wcale nie kombinator zapodający nieprawdziwe
    miejsce zamieszkania (na zdrowie), lecz ktoś kto nie podał
    do US adresu na którym REALNIE ODBIERA korespondencję (lub
    osoby która to czyni w zastępstwie)!

    > Dla ścisłości: dla nieprowadzących DG. Bo prowadzący DG musi mieć albo
    > meldunek,

    Ale to jest na inny temat - nie idzie o to, że "ma mieć meldunek"
    lub podawać "prawdziwe" miejsce zamieszkania, idzie o to, że ma podać
    *realnie obsługiwany* adres na który dotrze korespondecja, inaczej
    ryzykuje "wtopą", niezależnie czy prowadzi DG czy nie :) (choć w tym
    drugim przypadku ze znacznie mniejszym prawdopodobieństwem rzecz
    jasna).

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2008-10-15 21:08:40
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    >
    > Powiedziałbym, że jest jeszcze gorzej - tytuł prawny trzeba mieć
    > zawsze, tyle że w praktyce US zadowala się meldunkiem, który przecież

    a z innej beczki. Czy nie mozna jako adres wykonywanej dzialalnosci wskazac
    np "ulica Hallera" ??

    Powiedzmy, ze zamierzam myc szyby io bede to robil tylko tam. Nie bede mial
    biura.

    Icek

  • 40. Data: 2008-10-15 21:15:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Icek pisze:

> [...]
    > np "ulica Hallera" ??
    >
    > Powiedzmy, ze zamierzam myc szyby io bede to robil tylko tam. Nie bede mial

    Obecnie chyba już nie można, skoro nawet taksówkarze muszą mieć jakiś
    adres.