  • 21. Data: 2008-10-14 14:25:17
    Temat: Re: doręczenie nakazu zapłaty
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Udowodnienie oszustwa będzie w praktyce niemożliwe. Powód zawsze
    > będzie twierdził, że usługę konsultacji na tematy reklamowe wyświadczył,
    > i faktura na 10 000zł jest zasadna, tudzież pożyczył pozwanemu na gębę
    > 500zł, i dlatego wytoczył powództwo. A że miał małe szanse wygrania w
    > przypadku wniesienia sprzeciwu - trudno, to nie jest karalne.

    Widzę że nie bardzo zrozumiałeś to co napisałem.
    Moim zdaniem oszustwo będzie już po samym umyślnym wskazaniu błędnego
    adresu, niezależnie od tego czy zobowiązanie istnieje czy nie.

    > Poza tym sprawy nie są czarno-białe. Niekiedy szansa wygrania sprawy
    > przez pozwanego wynosi np. 20%. Powód może mieć informacje o nowym
    > adresie pozwanego drogą nieoficjalną, albo może nie mieć i nie ma
    > motywacji do jego poszukiwania, składa pozew na z góry nieaktualny adres
    > (jednak taki, jaki adres powód posiada w dokumentach związanych ze
    > sprawą).

    I tu masz czyste oszustwo. Przynajmniej usiłowanie.

    > Procedury są tylko procedurami. Jak bardzo nie lubisz
    > kontradyktoryjności,

    Właśnie lubię :)
    Sprawdzanie z urzędu przez sąd byłoby naruszeniem kontradyktoryjności.

    > Żyjemy w XXI wieku. Niech każdy, kto nie chce się zarejestrować, ma
    > obowiązek sprawdzania swojej elektronicznej skrzynki raz na miesiąc.

    Jakiej skrzynki? gdzie ty żyjesz ??
    Większość (?) nie ma żadnych elektronicznych skrzynek - np. większość
    mojej rodziny :)
    Bez sankcji to możesz jeszcze dużo obowiązków wymyślić i nic z tego nie
    wyniknie.

    Ciekawa swoją drogą byłaby reakcja społeczeństwa gdyby rząd wpadł na
    pomysł wprowadzenia obowiązku posiadania konta @ :)

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 22. Data: 2008-10-14 14:28:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A ja miałbym zarzut: uznanie, że doręczono pod wskazany adres, kiedy
    > nawet nie sprawdzono, czy tam mieszkam lub jestem zameldowany jest beee.

    Próbuj. Ale których konkretnie przepis chciałbyś zaskrzyć? żaden przepis
    nie mówi że można "awizować" na adres w którym nie mieszkasz, wręcz
    przeciwnie "można awizować tylko tam gdzie mieszkasz :)
    A poza tym TK odpowie ci że tzw "awizo:" stwarza tylko domniemanie
    doręczenia i że są środki prawne do podważenia tego domniemania.

  • 23. Data: 2008-10-14 14:31:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Widzę że nie bardzo zrozumiałeś to co napisałem.
    > Moim zdaniem oszustwo będzie już po samym umyślnym wskazaniu błędnego
    > adresu, niezależnie od tego czy zobowiązanie istnieje czy nie.

    Udowodnienie umyślnego wskazania błędnego adresu jest bardzo trudne.

    > I tu masz czyste oszustwo. Przynajmniej usiłowanie.

    W pozwie podają ten adres, który posiadają np. w umowie. Przy okazji:
    znasz jakieś wyroki skazujące w takich sprawach?

> [...]
    > mojej rodziny :)
    > Bez sankcji to możesz jeszcze dużo obowiązków wymyślić i nic z tego nie

    Ojej, oporni będą mieli sprawy sądowe z kuratorem dla doręczeń. Tak
    jak teraz.

    > Ciekawa swoją drogą byłaby reakcja społeczeństwa gdyby rząd wpadł na
    > pomysł wprowadzenia obowiązku posiadania konta @ :)

    Na początku wprowadza się obowiązek posiadania konta bankowego - dla
    emerytów (zdaje się, że tych, co przejdą na emeryturę od 2009r.)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 24. Data: 2008-10-14 14:35:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Próbuj. Ale których konkretnie przepis chciałbyś zaskrzyć? żaden przepis

    Nie zastanawiałem się nad tym aż tak dokładnie. Przede wszystkim
    chciałbym się dowiedzieć na jakiej drodze można taki przepis zaskarżyć i
    w jaki sposób? Czy można tego dokonać np. poprzez rzecznika praw
    obywatelskich?

    > nie mówi że można "awizować" na adres w którym nie mieszkasz, wręcz
    > przeciwnie "można awizować tylko tam gdzie mieszkasz :)

    Awizowanie z definicji odbywa się pod nieobecność adresata. Listonosz
    nie ma możliwości sprawdzenia, czy Ksawery Jasieński akurat mieszka bądź
    nie pod danym adresem. Oczywiście we wsiach, czy miasteczkach, taki
    system się sprawdza, bo listonosz każdego zna, ewentualnie może się
    dopytać sąsiadów, ale w miastach, w miejscach wynajmowania mieszkań, już
    nie.

    > A poza tym TK odpowie ci że tzw "awizo:" stwarza tylko domniemanie
    > doręczenia i że są środki prawne do podważenia tego domniemania.

    Ale kłopoty, jakie spadają na "dłużnika" są na tyle duże, że zasady
    te powinny być jednak zmienione.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 25. Data: 2008-10-14 14:43:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Moim zdaniem oszustwo będzie już po samym umyślnym wskazaniu błędnego
    > adresu, niezależnie od tego czy zobowiązanie istnieje czy nie.

    Poza tym - nie oszukujmy się - podanie błędnego adresu pozwanego nie
    jest czymś wyjątkowym i karalnym w praktyce sądowej. Wystarczy się
    przejść po korytarzach wielu warszawskich sądów, gdzie na ścianach są
    dziesiątki wywieszek w sprawach z powództwa Zarządu Transportu
    Miejskiego w Warszawie, gdzie wzywa się stronę do podania aktualnego
    adresu zamieszkania powoda, bo list wrócił z adnotacją "adresat
    nieznany", "adres niepoprawny", "adresat wyprowadził się" itp. Ile tego
    typu spraw kończy się poprawnym awizowaniem w złym miejscu, aż strach
    pomyśleć. Jakoś nie słychać, aby ta komunalna firma była ciągana po
    sądach za wprowadzanie ich w błąd.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 26. Data: 2008-10-14 14:44:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > adresu zamieszkania powoda, bo list wrócił z adnotacją "adresat

    pozwanego, oczywiście.

    L.

  • 27. Data: 2008-10-14 15:08:57
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Udowodnienie umyślnego wskazania błędnego adresu jest bardzo trudne.

    Myślę że przy rzeczywistej umyślności - tzn. gdy powód zna adres , a
    wskazuje inny - nie powinno być trudne.

    > Ojej, oporni będą mieli sprawy sądowe z kuratorem dla doręczeń. Tak
    > jak teraz.

    Ten kurator dla doręczeń, to jest dopiero fikcja. Zazwyczaj nic nie robi.

  • 28. Data: 2008-10-14 15:12:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > nieznany", "adres niepoprawny", "adresat wyprowadził się" itp. Ile tego
    > typu spraw kończy się poprawnym awizowaniem w złym miejscu, aż strach

    Widzę że jesteś pesymistą. Ja jestem optymistą i myślę że żadna :)
    Jak widzisz listonosze coś wiedzą o adresatach.

    A swoją droga co za bzdura, po co oni to wieszają na korytarzu ? Co to
    za dziwna praktyka? To ma być jakieś doręczenie w trybie art. 145 kpc ...
    Prawidłowo moim zdaniem winny wysłać takie zobowiązanie wyłącznie do
    pełnomocnika ZTM.

  • 29. Data: 2008-10-14 15:13:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > chciałbym się dowiedzieć na jakiej drodze można taki przepis zaskarżyć i
    > w jaki sposób? Czy można tego dokonać np. poprzez rzecznika praw

    Eee. Podstawowe braki w wykształceniu ;) Ustawa o TK sie kłania.

  • 30. Data: 2008-10-14 18:53:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Widzę że jesteś pesymistą. Ja jestem optymistą i myślę że żadna :)
    > Jak widzisz listonosze coś wiedzą o adresatach.

    Ci od tych kartek, to wiszą. A ile nie wisi? Poza tym system doręczeń
    powinien chronić każdego. Nawet jeśli problem dotyczyłby 1% tego typu
    spraw, to byłoby to o 1% za dużo, skoro można temu zaradzić w prosty sposób.

    Poza tym mieszkam w dużym mieście, mieszkałem w wielu miejscach, i w
    każdym z nich Twój idealny pomysł z informowaniem listonoszy niestety
    nie zdał by egzaminu...

> [...]
    > za dziwna praktyka? To ma być jakieś doręczenie w trybie art. 145 kpc ...
    > Prawidłowo moim zdaniem winny wysłać takie zobowiązanie wyłącznie do

    A nie wiem. To z sądu na Kocjana w Warszawie jest. Bywasz tam? Jak
    tam kiedyś będę, to może pstryknę fotkę tym ogłoszeniom i możemy wtedy
    podyskutować.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz