  • 31. Data: 2017-08-05 23:50:02
    Temat: Re: dobra zmiana w sądach
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > Albo ącki mógł już zapłacić tę złotówkę w czasie, gdy składał wniosek o
    > 1 stronę ksera.

    Ni oszukujmy sie, wymóg zapłacenia złotówki, 5 czy nawet 10 złotych to jest
    absurd nie dajacy zadnych przychodów a generujacy niepotrzebne komplikacje.
    ---
    x 100 stron

  • 32. Data: 2017-08-06 08:50:32
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Sonn" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    .com...
    > [....]
    > To tylko parę pierwszych z brzegu przykładów, bo mógłbym napisac na ten
    > temat książkę.

    Na co czekasz, pisz szybko. Wielomilionowy naklad zrobi z Ciebie multi
    milionera.
    Nie będziesz musiał się chandryczyć na grupach dyskusyjnych.

> [...]
    > reformuje wymiar sprawiedliwości zmianami kadrowymi.
    > Ale czego się spodziewać po populistycznym kretynie, który ledwo skończył
    > studia i oblał egzamin na aplikacji prokuratorskiej i zdał go dopiero w
    > drugim podejściu na słaba trójczynę (a ponoć jak niesie wieść gminna tylko
    > i wyłącznie dzięki koneksjom politycznym). Za reformę bierze się skończony
    > matoł i nieuk, który nie przepracował nawet godziny w wymiarze
    > sprawiedliwości i w życiu nie poprowadził żadnej sprawy, bo matołów z
    > takimi ocenami od dawien dawna po prostu w prokuraturze i sądach do pracy

    No jak z w/w wynika Sonn naprawi zmiany personalne, przez krytykę
    personalną.
    Człowieku zastanów się nad sobą. Już tyle razy zwracano Ci uwagę , że Twój
    język, kultura i słownictwo nie mają nic wspólnego z osobą która ukończyła
    wyższe studia prawnicze.

  • 33. Data: 2017-08-06 08:54:33
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Sonn" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    com...
    > [...]
    > Przecież to samo zrobiono we wszystkich prokuraturach apelacyjnych i
    > okręgowych. Spodziewałeś się czegoś innego? Teraz to czeka sądy. Wierne i
    > bierne matoły będą prezesami oraz koledzy tych z PiS lub koledzy kolegów z
    > PiS

    Brawo.
    Wierne i bierne matoły które są teraz prezesami, oraz koledzy tych z PO lub
    koledzy kolegów z PO mający powiązania z sądami są dumni z Ciebie.

  • 34. Data: 2017-08-06 09:18:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Aug 2017 16:28:27 +0200, Sonn napisał(a):

    > Tylko idiota reformuje wymiar sprawiedliwości poprzez zmiany kadrowe i

    No, z tym bym polemizowal, bo jesli kadry sa zle ...

    > czystki polegające na wsadzaniu "swoich".

    ... ale to sie wlasnie teraz dzieje.
    Tylko dlaczego idiota ? Madry czlowiek, swoi zawsze sie przydadza :-)

    > Potrzebna jest gruntowna reforma procedur, a przede wszystkim ich
    > uproszczenie i odformalizowanie. Słabość polskiego sądownictwa (i
    > prokuratury) tkwi przede wszystkim w formalizmie i zbyt rozbuchanych
    > prawach stron postępowania, zwłaszcza pokrzywdzonego i podejrzanego czy
    > pozwanego. Należy zmienić i usprawnić system doręczeń (np. doręczać
    > stronom tylko zaskarżalne decyzje, a nie każde gówniane pisemka za
    > zwrotnym potwierdzeniem odbioru),

    No ale jak chcesz np powiadomic o nowym terminie rozprawy ?
    Mozna telefonen :-)

    > dać organom postępowania większą
    > możliwość egzekwowania stawiennictwa świadków (to jest z reguły główna
    > przyczyna przewlekłości postępowań),

    I zostac aresztowanym, bo termin w sadzie 500km dalej kolidowal z
    wizyta u okulisty ?

    > skończyć z "przetargami" na opinie
    > biegłych i zapewnić środki finansowe na opłacanie rzetelnych biegłych
    > (obecnie organ ma obowiązek wyboru najtańszego biegłego - nie muszę
    > mówić chyba jak to się przekłada na jakość opiniowania),

    To sie stworzy klika bieglo-organow :-)

    Na pewno trzeba by zwiekszyc ilosc bieglych, bo jak slysze, ze na
    sekcje czeka sie 2 miesiace ...

    > zmienić system
    > "rozliczania" prokuratorów i sędziów - obecnie rozlicza się ich z ilości
    > załatwionych spraw, a nie z jakości orzecznictwa,

    Ogolnie slusznie, tylko czy potem nie bedzie tak, ze sad apelacyjny
    bedzie wszystko odrzucal, bo jak uzna apelacje, to zaszkodzi koledze

    > skończyć z pierdoloną
    > sprawozdawczością kwartalną, roczną, półroczną itp. (BTW czekam tylko aż
    > wprowadzą sprawozdawczość tygodniową),

    Po kwartale to pewnie trudno przypomniec co sie robilo.

    > zapewnić system szkoleń dla
    > prokuratorów i sędziów, bo to co jest obecnie zakrawa po prostu na kpinę
    > (np. kompletny brak szkoleń z przestępczości gospodarczej lub
    > cyberprzestępczości),

    Hm, mi to zakrawa na naruszenie niezawislosci sedziow.
    Kto ich ma szkolic i mowic co jest zle, a co dobre ?

    > uprościć prawo zwłaszcza gospodarcze i podatkowe.

    A to niewatpliwie.

    J.

  • 35. Data: 2017-08-06 15:12:13
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-06 o 09:18, J.F. pisze:

    > No, z tym bym polemizowal, bo jesli kadry sa zle ...

    Te kadry (nawet złe są) związane przepisami

    > ... ale to sie wlasnie teraz dzieje.
    > Tylko dlaczego idiota ? Madry czlowiek, swoi zawsze sie przydadza :-)

    No i to tylko chodzi w tej "reformie"

    > No ale jak chcesz np powiadomic o nowym terminie rozprawy ?
    > Mozna telefonen :-)

    Kpk dopuszcza taką możliwość. Pocztę elektroniczną również.

    > I zostac aresztowanym, bo termin w sadzie 500km dalej kolidowal z
    > wizyta u okulisty ?

    Większość świadków nie przychodzi "bo nie", "bo mi się nie chce", "mam
    to w dupie", "g... mi zrobią", "szkoda kasy na bilet" itp. Kolejnym
    powodem jest brak doręczenia wezwania, bo świadek się wyprowadził w
    drugi koniec Polski i nikt nie wie gdzie go szukać (sądu ani prokuratury
    oczywiście nie raczył powiadomić, bo ma to w d...)

    > To sie stworzy klika bieglo-organow :-)

    Biegli sami się grupują. jest szereg instystucji w których pracują
    naprawdę dobrzy biegli, a le nie sa powoływani bo ośmielają się
    odpowiednio cenić swoją wiedzę, a jest polecenie wybierania najtańszych.

    > Na pewno trzeba by zwiekszyc ilosc bieglych, bo jak slysze, ze na
    > sekcje czeka sie 2 miesiace ...

    Skąd wytrzasnąłeś takie bzdury o 2 miesiącach?

    > Ogolnie slusznie, tylko czy potem nie bedzie tak, ze sad apelacyjny
    > bedzie wszystko odrzucal, bo jak uzna apelacje, to zaszkodzi koledze

    Nie, bo sady apelacyjne tez będą oceniane na podstawie jakości orzecznictwa.

    > Po kwartale to pewnie trudno przypomniec co sie robilo.

    A po co jest biurowość i repertoria, które rozbudowano do absurdalnie
    monstrualnych rozmiarów na potrzeby statystyki i sprawozdawczości?

    > Hm, mi to zakrawa na naruszenie niezawislosci sedziow.
    > Kto ich ma szkolic i mowic co jest zle, a co dobre ?

    Od szkoleń sa instytucje naukowe i naukowcy. Zresztą nie chodzi mi o
    szkolenie z przepisów, bo te każdy może sam sobie przeczytać, ale raczej
    o szkolenie praktyczne i metodykę prowadzenia postępowań z danych
    kategorii spraw.

    --
    Sonn

  • 36. Data: 2017-08-06 15:13:29
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-06 o 08:54, Danusia pisze:

> [...]
    > Wierne i bierne matoły które są teraz prezesami, oraz koledzy tych z PO
    > lub koledzy kolegów z PO mający powiązania z sądami są dumni z Ciebie.

    Bądź łaskawa nie pisać o rzeczach których nie rozumiesz. Swoja głupotę
    udowodniłaś już tu wielokrotnie.

    --
    Sonn

  • 37. Data: 2017-08-06 17:28:47
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tak, system prawny w USA to dla mnie żart. Jest podobnie głupi jak ich system miar i
    wag.

    A co do wybieralności prokuratorów, to właśnie masz ją wprowadzaną: wybałeś PiS,
    który mianuje prokuratórów, czyli Twoje marzenie jest spełnione :-))

    Jak sobie wyobrażasz wybory bezpośrednie?

    -----

  • 38. Data: 2017-08-06 17:32:32
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Tylko po jaki ch... jechać aż 500 kilometrów?
    W biznesie sie takie sprawy załatwia telekonferencjami, a w rodzinie skype'm,
    niestety sądy i ich prezesi są za ciemni na podobne rozwiązanie.

    -----

  • 39. Data: 2017-08-06 17:35:50
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Lokalny koloryt.
    Taki tutejszy "sun of the beach" ;-)

    -----

  • 41. Data: 2017-08-06 17:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Danusia d...@w...pl ...

    > Na co czekasz, pisz szybko. Wielomilionowy naklad zrobi z Ciebie multi
    > milionera.
    > Nie będziesz musiał się chandryczyć na grupach dyskusyjnych.

    Alez pieknie Danusia merytorycznie odpowiedziała...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami