  • 21. Data: 2017-08-05 08:57:16
    Temat: Re: dobra zmiana w sądach
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-08-04 o 14:31, ąćęłńóśźż pisze:
    - sędziowie to ludzie, którzy nigdy zadna pracą się nie parali i
    rozłozyliby każda bez wyjątku firmę.

    Tak samo jak kiedyś celnicy, a teraz urzędnicy w ZUS czy skarbówce itp.
    Wszyscy oni pracują w zgodzie z prawem Parkinsona.

  • 22. Data: 2017-08-05 09:13:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.08.2017 o 14:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ilu procent spraw to dotyczy???
    > 0,00001%?

    Nie wiem ile. Ile by nie było - konstytucja gwarantuje prawo do
    rozpatrzenia sprawy przez niezawisły sąd. Ciekawe jak to rozwiąża jak
    będą po dobrej zmianie sprzątać.

    > Na co dzień sądzisz się z zakładem energetycznym, telekomem, spółdzielnią,
    deweloperem, nieuczciwym sprzedawcą z aledrogo itp. itd.

    Ale ja mam sprawę przeciwko "państwu" i wcale nie jest ona w sądzie
    administracyjnym. Konkretnie przeciwko agencji jedego z ministerstw. I
    co - zwierzchnikiem sędziego ma być drugi minister. To może od razu nie
    premier wyda wyrok? Albo prezes, bo w końcu jest zwierzchnikiem premier,
    a cały burdel to jego pomysł.

    W zasadzie spora część jest przeciw "państwu". Choćby wszelakie mandaty.

    > Własnie wygrałem sprawę o niecałe 400 zł, trwała zaledwie 2 (dwa) lata, bo dla tego
    sadu to bardzo krótko, w tym klasyka: sedzia wydaje zarzadzenie i sąd wzywa mnie
    pismem_za_potwierdzeniem_odbioru o uiszczenie opłaty kancelaryjnej 1 zł słownie jeden
    złoty polski za jedną stronę słownie jedną stronę odpisu protokołu rozprawy -
    sędziowie to ludzie, którzy nigdy zadna pracą się nie parali i rozłozyliby każda bez
    wyjątku firmę.

    I sądzisz, że jak zero będzie mógł dowolnie powoływać i odwoływać swoich
    sędziów, to córka leśniczego czy inny misiewicz będzie miał na uwadze
    twoje biadolenie?

    Na pewno można wiele w sądownictwie poprawić, ale dobrej zmianie wcale
    nie o to chodzi, więc dwój argument jest nei na temat.

    > I naprawdę uważasz, że M. Kamińskiego - nawet będąc przeciwnym prowokacyjneym
    próbom wręczania łapówek, czyli namawiania kogoś do popełnienia czynu niedozwolonego
    - nalezy bezwglednie wsadzic do więzienia, jak to zrobił P0-wski sędzia sądu
    rejonowego?

    W sumie - być może to surowy wyrok, ale w zasadzie czemu nie? Że niby
    jak jesteś urzędnikiem państwowym to wolno ci wykorzystywać aparat
    przymusu do zwalczania przeciwników politycznych, defacto kreując
    dowody? Po zastanowieniu się - tak należy się za to sztum. Skoro za
    kierowanie rowerem po pijaku można, to czemu nie?

    Shrek

  • 23. Data: 2017-08-05 15:39:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Aug 2017 21:58:29 +0200, Sonn napisał(a):

    > Prokuratura już od dawien dawna nie służy do ścigania przestępstw, tylko
    > do pokrywania wpływu i statystyki. I żadna kolejna władza, nawet cudowny
    > Ziobro z oblanym egzaminem prokuratorskim, za swoich poprzednich rządów
    > nic nie zrobił by to zmienić. Wręcz przeciwnie - pogorszył sytuacje.

    No to co ma spoleczenstwo zrobic, zeby bylo lepiej ?

    Zaglosowac na takiego, co obieca, ze wyp* prokuratorow na pysk, i
    nominuje lepszych ?

    J.

  • 24. Data: 2017-08-05 15:42:39
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:

    > No to co ma spoleczenstwo zrobic, zeby bylo lepiej ?
    >
    > Zaglosowac na takiego, co obieca, ze wyp* prokuratorow na pysk, i
    > nominuje lepszych ?
    >
    > J.

    Wprowadzić wybieralność prokuratorów wojewódzkich/powiatowych przez
    wyborców? USA jakoś z czymś podobnym jakoś długo żyją.

    --
    A. Filip

  • 25. Data: 2017-08-05 16:04:27
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Żartujesz, prawda?

    -----

  • 26. Data: 2017-08-05 16:16:54
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> pisze:

    > Żartujesz, prawda?

    System prawny w USA to dla ciebie żart?

    W tradycji prawnej PRL/RP3 to byłaby całkiem radykalna zmiana. Każdy
    *wyborca* niech sobie odpowie sam na pytanie czy obecny system jest
    aż tak do dupy by warto było zaryzykować radykalne zmiany.

    "Za Seremeta" prokuratura niby działała o niebo lepiej niż "za Ziobry"?

    --
    A. Filip

  • 27. Data: 2017-08-05 16:28:27
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-05 o 15:39, J.F. pisze:

    > No to co ma spoleczenstwo zrobic, zeby bylo lepiej ?
    >
    > Zaglosowac na takiego, co obieca, ze wyp* prokuratorow na pysk, i
    > nominuje lepszych ?

    Tylko idiota reformuje wymiar sprawiedliwości poprzez zmiany kadrowe i
    czystki polegające na wsadzaniu "swoich".

    Potrzebna jest gruntowna reforma procedur, a przede wszystkim ich
    uproszczenie i odformalizowanie. Słabość polskiego sądownictwa (i
    prokuratury) tkwi przede wszystkim w formalizmie i zbyt rozbuchanych
    prawach stron postępowania, zwłaszcza pokrzywdzonego i podejrzanego czy
    pozwanego. Należy zmienić i usprawnić system doręczeń (np. doręczać
    stronom tylko zaskarżalne decyzje, a nie każde gówniane pisemka za
    zwrotnym potwierdzeniem odbioru), dać organom postępowania większą
    możliwość egzekwowania stawiennictwa świadków (to jest z reguły główna
    przyczyna przewlekłości postępowań), skończyć z "przetargami" na opinie
    biegłych i zapewnić środki finansowe na opłacanie rzetelnych biegłych
    (obecnie organ ma obowiązek wyboru najtańszego biegłego - nie muszę
    mówić chyba jak to się przekłada na jakość opiniowania), zmienić system
    "rozliczania" prokuratorów i sędziów - obecnie rozlicza się ich z ilości
    załatwionych spraw, a nie z jakości orzecznictwa, skończyć z pierdoloną
    sprawozdawczością kwartalną, roczną, półroczną itp. (BTW czekam tylko aż
    wprowadzą sprawozdawczość tygodniową), zapewnić system szkoleń dla
    prokuratorów i sędziów, bo to co jest obecnie zakrawa po prostu na kpinę
    (np. kompletny brak szkoleń z przestępczości gospodarczej lub
    cyberprzestępczości), uprościć prawo zwłaszcza gospodarcze i podatkowe.

    To tylko parę pierwszych z brzegu przykładów, bo mógłbym napisac na ten
    temat książkę.

    To co proponuje Ziobro i cała ta banda komuchów NIC KOMPLETNIE nie
    zmieni, a wręcz pogorszy. Bo jeszcze raz powtórzę tylko debil i
    kompletny matoł reformuje wymiar sprawiedliwości zmianami kadrowymi.
    Ale czego się spodziewać po populistycznym kretynie, który ledwo
    skończył studia i oblał egzamin na aplikacji prokuratorskiej i zdał go
    dopiero w drugim podejściu na słaba trójczynę (a ponoć jak niesie wieść
    gminna tylko i wyłącznie dzięki koneksjom politycznym). Za reformę
    bierze się skończony matoł i nieuk, który nie przepracował nawet godziny
    w wymiarze sprawiedliwości i w życiu nie poprowadził żadnej sprawy, bo
    matołów z takimi ocenami od dawien dawna po prostu w prokuraturze i
    sądach do pracy się nie przyjmuje.

    --
    Sonn

  • 28. Data: 2017-08-05 16:29:07
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-05 o 15:42, A. Filip pisze:

    > Wprowadzić wybieralność prokuratorów wojewódzkich/powiatowych przez
    > wyborców? USA jakoś z czymś podobnym jakoś długo żyją.

    Ty to na poważnie, czy jaja sobie robisz?

    --
    Sonn

  • 29. Data: 2017-08-05 16:35:17
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-05 o 16:16, A. Filip pisze:

> [...]
    > aż tak do dupy by warto było zaryzykować radykalne zmiany.
    >
    > "Za Seremeta" prokuratura niby działała o niebo lepiej niż "za Ziobry"?

    A teraz działa lepiej niż za Seremeta? Uwierz mi nie musisz na każdym
    kroku udowadniać, że jesteś durniem. jak na razie załatwiają tylko
    umorzenia dla swoich "kolesi". Poczytaj sobie o sprawie Obajtka, bo ja
    np. miałem okazję poznać ludzi, którzy opowiadali jak to jeździł w
    bagażniku do lasu, po tym jak wziął łapówę za ustawienie przetargu na
    budowę kanalizacji i potem się nie wywiązał.

    Sprawę Obajtka odebrano prokuraturze, która ją prowadziła i przekazano
    ją do innej jednostki z poleceniem cofnięcia aktu oskarżenia, po czym
    przejęła ją Prokuratura Krajowa pozostająca pod nadzorem Ziobry i po
    jakim czasie po wykonaniu paru pozoracyjnych czynności sprawę ....
    umorzyła. Prokurator oskarżający Obajtka natomiast załapał się na
    postępowanie dyscyplinarne.

    To jest ta twoja nowa wspaniała prokuratura lepsza niż za czasów
    Seremeta? Pogratulować idiotyzmu.

    --
    Sonn

  • 30. Data: 2017-08-05 20:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Albo ącki mógł już zapłacić tę złotówkę w czasie, gdy składał wniosek o
    > 1 stronę ksera.

    Ni oszukujmy sie, wymóg zapłacenia złotówki, 5 czy nawet 10 złotych to jest
    absurd nie dajacy zadnych przychodów a generujacy niepotrzebne komplikacje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Wątroba była cały dzień śledziona