  • 121. Data: 2017-08-18 13:52:36
    Temat: Re: dobra zmiana w sądach
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 17.08.2017 o 10:50, Wojtek pisze:

    > Nie tylko sędziowie ale również prokuratorzy, posłowie, senatorowie.
    > Te grupy łączy fakt, że są ponad prawem - immunitet chroni ich nie przed
    > bandziorami ale przed odpowiedzialnością karną.

    Sędziowie. Słuchaj prezeski Gersdorf.

  • 122. Data: 2017-08-18 13:57:02
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 18 Aug 2017 13:50:00 +0200, Smok Eustachy napisał(a):

    > Przez tyle lat Ci nie przeszkadzało a nagle teraz???

    Przez ile lat prokuratura była podporządkowana ministrowi sprawiedliwości i
    kto wtedy rządził?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

  • 123. Data: 2017-08-18 15:05:13
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-18 o 13:50, Smok Eustachy pisze:

    > Przez tyle lat Ci nie przeszkadzało a nagle teraz???

    A skąd ta pewność, że mi to nie przeszkadzało? Było tak samo złe,
    niezależnie od tego, czy rządzą "wasi" czy "nie wasi".

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 124. Data: 2017-08-18 15:29:06
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Dla zwykłego obywatela jeden ch... (no chyba, że go akurat premierka przejedzie -
    statystycznie znikome).

    -----

  • 125. Data: 2017-08-18 15:37:50
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 18.08.2017 o 15:05, Wojtek pisze:

    > A skąd ta pewność, że mi to nie przeszkadzało? Było tak samo złe,
    > niezależnie od tego, czy rządzą "wasi" czy "nie wasi".

    Nie kwiliłeś

  • 126. Data: 2017-08-18 18:55:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 18.08.2017 o 09:47, Wojtek pisze:

    > Jakoś normalni ludzie, ze swoimi obowiązkami, radzą sobie z tym
    > problemem.

    Ludzie na wojnie sobie radzą, co nie jest argumentem za wojną.

    Shrek

  • 127. Data: 2017-08-18 22:15:40
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .08.2017 o 13:57 Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Przez ile lat prokuratura była podporządkowana ministrowi
    > sprawiedliwości i
    > kto wtedy rządził?

    :)
    Uwielbiam wasze "wszystko co robi PiS jest złe, jak wróci III RP będzie
    tak jak było, czyli lepiej".
    To najprostsza recepta na kolejną kadencję dla PiS!

    Otóż po 1989 roku prokuratura była podporządkowana ministrowi
    sprawiedliwości _zawsze_ aż do 2010 roku, kiedy to prokuratorem generalnym
    został Seremet.
    Pierwszym i ostatnim na tym stanowisku!

    Był tak rewelacyjnym "niezależnym" prorokiem generalnym, że jego podwładny
    usiłował popełnić samobójstwo poprzez strzelenie sobie w policzek.
    Może to brzmi zabawnie, ale dotyczyło śledztwa smoleńskiego i jest
    znaczące i spektakularne!

    https://wiadomosci.wp.pl/prokurator-strzelil-sobie-w
    -glowe-po-konferencji-6036151435461761a

    Pewnie nie chce wam się czytać, ale chodziło o śledztwo w sprawie
    _wielokrotnego_ złamania prawa przez prokuraturę w sprawie inwigilowania
    dziennikarzy tvn24 i Rzeczpospolitej, usiłujących wyjaśnić powody
    odsunięcia prok. Pasionka od śledztwa smoleńskiego!!!

    Zatem prokuratura była podporządkowana ministrowi przez 21 lat!
    Przy władzy były wtedy dokładnie _wszystkie_ rządy, wliczając w to
    Płaczformę (poza Kopacz "w Smoleńsku kopaliśmy metr wgłąb ziemi, a
    wszystkie szczątki były przebadane genetycznie")!

    Zasługujecie na kolejną kadencję PiS!

    --
    Trefniś

  • 128. Data: 2017-08-18 22:15:42
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    > Przez ile lat prokuratura była podporządkowana ministrowi
    > sprawiedliwości i
    > kto wtedy rządził?

    :)

  • 129. Data: 2017-08-19 13:05:12
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-08-18 o 22:15, Trefniś pisze:

> [...]
    > Płaczformę (poza Kopacz "w Smoleńsku kopaliśmy metr wgłąb ziemi, a
    > wszystkie szczątki były przebadane genetycznie")!

    Mnie to wszystko już "powiewa chorągiewką".
    We wrześniu będzie koniec świata. I niech sobie będzie.

    --
    animka

  • 130. Data: 2017-08-21 18:32:19
    Od: Kviat

    W dniu 2017-08-16 o 16:26, Smok Eustachy pisze:

    > Przypominam po raz kolejny koncepcję KWAK: Obecny obóz kaczofobiczny
    > powinien się ukonstytuować już w 1989 roku wystawiając swoją listę
    > wyborczą Komitetu Wyborczego Agentów i Komuchów (KWAK). Tam powinni
    > siedzieć Jaruzelski, Kiszczak, Michnik, Urban, Geremek, Cimoszewicz,
    > Lityński, Suchocka, Balcerowicz, Tusk, Celiński, Miller...

    ...Piotrowicz.
    Nie wolno zapominać o prokuratorze Piotrowiczu.

    > W 1989 roku pojawił się problem, skąd wziąć sędziów. Wskutek działań
    > 50-letniego reżimu osoby mające kompetencje formalne miały zryte berety.
    > Jednak gdyby symbolicznie pociągnięto do odpowiedzialności największych
    > siepaczy sądowych to reszta miałaby okazję do porzucenia nawyków i
    > zmiany spojrzenia na rzeczywistość. Ale nie.

    Jakoś prokurator Piotrowicz dał radę porzucić nawyki i zmienił
    spojrzenie na rzeczywistość. Można?

    > Władza sądownicza nie może być pozbawiona wpływu społeczeństwa na wybór
    > sędziów. Kandydat ostatecznie jest wystawiany przez ową Krajową Radę
    > Sądownictwa, gdzie przedstawiciele sędziów mają większość. Prezydent
    > miałby jedynie wręczać dyplom. Dopiero Lech Kaczyński to zakwestionował
    > i chwała mu za to. Stwierdził, że on jest przedstawicielem przez który
    > Naród sprawuje swoją władzę i dlatego jest tu jego pole decyzji.

    To niech decyduje również o pasowaniu na lekarza, pilotów i nadaje
    uprawnienia do prowadzenia wózka widłowego.

    > podniósł się kwik. Wg. mnie powinno to działać odwrotnie: prezydent
    > powinien zgłaszać kandydatów spełniających kryteria a owa rada
    > sądownicza ich zatwierdzać. Ale bez większości konstytucyjnej nie da się
    > tak.

    I całe szczęście.
    Gdybyś uczył się historii to wiedziałbyś, że już to przerabialiśmy:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Volksgerichtshof

    A tu masz kompletną instrukcję jak to się robi:
    www.wspia.eu/file/20279/86-WOJCIECHOWSKA+ALEKSANDRA.
    pdf

    "W nowej rzeczywistości ustrojowej, trójpodział władz,
    niezależność sądów, a także zasada niezawisłości sędziowskiej
    były niemożliwe do zrealizowania16, wszak (...) państwo jest organem w
    ręku klasy panującej dla zdławienia oporu swych przeciwników klasowych17."

    "Sądy w Polsce to pic i fotomontaż. Tu się
    kroi i tu się szyje. Sądy są od tego, aby zaprasować nasz wyrok
    i ogłosić go18."

    "Ławnicy uzyskali wszystkie uprawnienia sędziowskie w toku rozprawy i
    orzekania, z wyjątkiem przewodniczenia rozprawie. Ławnicy byli
    wyznaczani przez prezydium rady narodowej (ewentualnie prezydium KRN), a
    więc instytucję niepochodzącą wówczas z wyborów. Poprzez instytucję
    ławników komuniści nasycali sądy ludźmi sobie oddanymi lub
    dyspozycyjnymi i wykorzystywali ten element do celów propagandowych pod
    hasłem demokratyzacji sądów, przy czym nowi sędziowie - ławnicy nie
    potrzebowali spełniać wymogów stawianych ustawowo sędziom: nie żądano
    żadnego wykształcenia, żadnej praktyki, w ogóle żadnych kwalifikacji.
    Jednocześnie dwaj odpowiednio dobrani ławnicy, mający
    w istocie takie same uprawnienia jak sędzia, mogli zmajoryzować
    (przegłosować) w sprawie zawodowego sędziego42"

    Polecam całość. Trochę bardziej to skomplikowane od instrukcji składania
    fotela jakie dają teraz w IKEI, ale tekst nie jest długi więc dasz radę.

    > Na tą chwilę społeczeństwo nie może być pozbawione wpływu na działanie
    > owej Krajowej Rady Sądownictwa, dlatego powinna ona być wybierana przez
    > przedstawicieli. Sędziowie nie są przedstawicielami bo nie są wybierani
    > w wyborach. Ciekawe zagadnienie się tu rysuje: Zwierzchnictwo Narodu nad
    > władzą sądowniczą i próby urwania się tej władzy na swobodę.

    A ten fragment zostawiam, bo brzmi jakby był wycięty z tej pracy, którą
    podlinkowałem :)

    > Co sądzicie o pomyśle wybierania owych 15 członków przez sejm, ale
    > proporcjonalnie wg parytetu posłów.

    Kiepski pomysł, bo się nie sprawdził.

    > Wypada jeden członek na ok 30 posłów
    > i takimi grupami trzeba by wybierać. Do dopracowania jest. Idea jest
    > taka, że skoro PiS ma 234 posłów to ma 7,8 członka, reszta
    > proporcjonalnie wybiera swoich. Po czym wchodzą zaokrąglenia. Genialna
    > idea. No nie posiadam się z podziwu nad sobą.

    Gdybyś się uczył historii, już nie byłbyś taki dumny z siebie :)

    > Jak rozumiem poszło o jednorazowe wywalenie sędziów SN w stan spoczynku.
    > Nie wiem o co tu chodzi, niech mię ktoś objaśni. Czy nie było to nazbyt
    > naciągnięte? W każdym razie towarzycho samoświadome powinno w atmosferze
    > publicznej pokuty dobrowolnie zrezygnować.

    Kolejny fragment powinien rozwiać twoje wątpliwości:

    "Kolejnym ważnym krokiem był dekret z 27 grudnia 1944 r.
    o tymczasowym unormowaniu stosunku służbowego funkcjonariuszów
    państwowych, który w ciągu jednego roku od daty wydania, zezwolił na
    przeniesienie sędziego i prokuratora w stan spoczynku lub zwolnienie,
    bez zachowania warunków i terminów określonych w Prawie o ustroju sądów
    powszechnych, a także na zmianę grupy uposażenia i stanowiska
    służbowego14. Wyraźnie mówi o tym art. 6 (1) W ciągu roku od daty
    wejścia w życie niniejszego dekretu, właściwa władza naczelna może
    zmienić grupę uposażenia i stanowisko służbowe, przenieść w stan
    spoczynku lub zwolnić ze służby funkcjonariusza, bez zachowania warunków
    i terminów przewidzianych w odnośnych przepisach służbowych15. Wynikało
    to z niechęci do przedwojennych sędziów i prokuratorów, która była
    oczywista. Zasady, wśród których wykształcili się przedwojenni
    sędziowie, nie przystawały do nowych realiów."

    Pozdrawiam
    Piotr