  • 1. Data: 2004-06-25 13:58:14
    Temat: dni robocze czy kalendarzowe???
    Od: Piotr Polasik <p...@w...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów

    Moje pytanie jest dość prozaiczne, otóż nie wiem jak urzędnicy w wydziale
    spraw obywatelskich liczą dni na ustosunkowanie sie do sprawy
    z art.63 KPA. Polecony dostałem (odebrałem na poczcie- dopiero po 18-tej gdy
    listonosz wrocil do urzędu PP) wczoraj wieczorem - data stepla, o na
    odpowiedź mam 7 dni. Tylko czy roboczych czy kalendarzowych? Przecież oni
    nie pracują ani w sobotę ani w niedzielę. Więc w pierwszym przypadku kradną
    2dni.
    Jak to wygląda w praktyce z tymi pismami urzędowymi???

    Pozdrawiam serdecznie
    P.

  • 2. Data: 2004-06-25 14:06:19
    Temat: Re: dni robocze czy kalendarzowe???
    Od: t...@p...onet.pl

    > Jak to wygląda w praktyce z tymi pismami urzędowymi???

    Jezeli nie masz innego oznaczenia to kalendarzowe, licząc od dnia następnego
    po zdarzeniu tzn. odebrałeś wczoraj, liczysz dziś za dzień nr 1.

    pozdr
    Traaq

  • 3. Data: 2004-06-26 07:08:53
    Od: "gosia" <g...@i...pl>

    przepisy o liczeniu biegu terminów.
    Termin upływa w ostatnim dniu czyli 7 dnia, jednakże jeżeli upływ terminu
    przypada na dzień wolny od pracy, termin upływa pierwszego dnia roboczego
    następujacego po dniu wolnym od pracy.
    Jednakże jezeli te wolne dni są "wewnątrz" tego terminu (tak jak w tym
    przypadku) to nei ma to znaczenia, tzn. liczą sie dni kalendarzowe, bo po
    tych dniach wolnych masz jeszcze co najmniej jeden dzien na złożenie pisma,
    a nie ma znaczenia czy pismo złożysz wcześniej czy później, wazne jest żebyś
    miał możliwość dochowania terminu.
    Więc termin upływa ci 1 lipca o 24:00, liczy sie data stempla pocztowego.

    pzdr