    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dlaczego policja ulgowo traktuje bandytów?
    Date: Mon, 30 Dec 2013 17:13:08 +0100

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    news:l9rku4$25j$3@node1.news.atman.pl...

    > Nie chodzi o wizerunek tylko o działania - konkretnie powinna być wydana
    > wewnętrzna ogólna instrukcja, żeby przynajmniej informowali, że nie ma
    > możliwości legalnego zmuszenia do zaniechania fotografowania (w takim
    > przypadku) i wszelkie próby (poza zasłonięciem obiektu) stanowią
    > przestępstwo.

    Napisz do Komendy Głownej Policji stosowne pismo, to może roześlą.

    > Co więcej w przypadku ochroniarzy co do których funkcjonariusze na
    > miejscu stwierdzą, że doszło do próby fizycznego zmuszenia do zaniechania
    > legalnego fotografowania - automatycznie ci ochroniarze powinni zostać
    > zatrzymani i powinno zostać wszczęte postępowanie przeciwko nim za
    > naruszenie art. 191 KK.
    >
    > Inaczej nigdy się nie nauczą.

    KPK określa jakie są podstawy zatrzymania podejrzanego i nie przypominam
    sobie, by wśród celów była promocja czy edukacja. A i kwalifikacja z art.
    191 w mojej ocenie jest wadliwa i będę sie upierał przy przekroczeniu
    uprawnień pracownika ochrony.