  • 401. Data: 2022-09-14 12:44:58
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Twierdzę, że na Komisariacie nie spotykają się spontanicznie. Przychodzą
    > do służby.

    Czyli to była akcja zorganizowana?

    > Spontanicznie mogli się zejść w ubikacji i słusznie chyba ścigani są
    > wszyscy uczestnicy. Ale piszecie o ludziach w Komisariacie.

    Bo dla ich dobra trzeba im postawić zarzuty.
    Niech sobie wyjaśniają przed sądem, albo niech ich adwokaci składają
    zażalenia.

    W jakim promieniu od spontanicznej akcji należy zatrzymywać ludzi i
    pociągać ich do SOLIDARNEJ odpowiedzialności?

    https://oko.press/wloch-w-warszawie-stal-obok-demons
    tracji-dostal-zarzuty-i-dozor-policyjny/

    "Poszedł na spacer na Krakowskie Przedmieście i znalazł się obok
    piątkowych protestów. Prawie dobę spędził na warszawskich komisariatach.
    Usłyszał zarzut czynnego udziału w nielegalnym zbiegowisku i napaści na
    policjanta. "Nie jest aktywistą, był zszokowany przebiegiem wydarzeń"

    "Podczas piątkowych protestów związanych z aresztem dla aktywistki
    Margot policja zatrzymała 48 osób. Wśród nich osoby przypadkowe, które
    nie brały udziału w manifestacjach. Kilka osób szło do sklepu lub
    wracało z zakupami, a kilkanaście godzin spędziły na policyjnym ,,dołku".
    Były przesłuchiwane, przeszukiwane, a w końcu dostały zarzuty. Ich
    adwokaci zapowiadają składanie zażaleń."

    Inne przykłady znajdziesz samodzielnie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 402. Data: 2022-09-14 12:53:48
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 14 Sep 2022 12:44:58 +0200, Kviat napisał(a):

> [...]
    > Były przesłuchiwane, przeszukiwane, a w końcu dostały zarzuty. Ich
    > adwokaci zapowiadają składanie zażaleń."

    Przecie ZOMO robiło tak samo, więc kulsony tylko kontynuują chlubną
    tradycję poprzedników.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 403. Data: 2022-09-14 14:12:01
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 14.09.2022 o 12:53, Olin pisze:

    > Przecie ZOMO robiło tak samo, więc kulsony tylko kontynuują chlubną
    > tradycję poprzedników.

    Dlatego właśnie gorąco namawiam Roberta żeby zatrzymał na przesłuchanie,
    przeszukanie (i postawienie zarzutów) funkcjonariuszy, którzy
    przechodzili z zakupami koło SPONTANICZNEJ akcji w kiblu kulsonariatu.
    Uczestnicy tej SPONTANICZNEJ akcji nie potrafili zapewnić
    bezpieczeństwa, złamali prawo i narobili szkód, więc powinni odpowiadać
    solidarnie.

    I nie jestem pewien co do zasięgu tej solidarnej odpowiedzialności, aby
    miała charakter prewencyjny i odstraszający.
    Tylko ten kulsonariat, czy wszystkie w całym kraju...

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 404. Data: 2022-09-14 14:53:52
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 14 Sep 2022 14:12:01 +0200, Kviat napisał(a):

    > gorąco namawiam Roberta żeby zatrzymał na przesłuchanie,
    > przeszukanie (i postawienie zarzutów) funkcjonariuszy, którzy
    > przechodzili z zakupami koło SPONTANICZNEJ akcji w kiblu kulsonariatu.

    Kiedy tak czytam o działaniach milicyjnych - osobliwie na Dolnym Śląsku -
    to zastanawiam się, czy to aby nie podpada pod przepisy o imprezach
    cyklicznych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
    i absolutnie prawdziwe"
    Oscar Wilde

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 405. Data: 2022-09-14 17:32:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zauważ na konstrukcje odpowiedzialności
    > solidarnej. Uczestnik, czy uczestnicy mają zapłacić i sobie mogą
    > dochodzić do tego, kto jest bardziej winien.

    No wiec jak jakiś kulson wjedzie w szkodę, to możemy zlicytować
    dowolnego kulsona z kulsonariatu i niech się potem dogadują między sobą?

    > I nie pisz mi, ze tego nie da się zrobić. Za bezpieczeństwo pierwszej
    > imprezy masowej byłem osobiście odpowiedzialny po oraz pierwszy w życiu
    > w 1992 roku. Ponad tysiąc pijanych ludzi na płycie lotniska zostało
    > ogarnięte - z tego co pamiętam - siłami około 30 osób. U nas w mieście
    > dość regularnie odbywając się imprezy z 1000~3000 uczestnikami, które
    > zabezpiecza ~30 osób - tyle że dowodzonych przez profesjonalistę, a i
    > ochroniarze też nei są spod budki z piwem. I spokojnie to się ogarnia.

    Wybacz, ale twoje małomiasteczkowe doświadczenia średnio się przekładają
    na wielkie miasta. U ciebie ryby zdychają i wszyscy mają to w dupie jak
    wyzdychały w odrze to się afera zrobiła. Gdzie indziej policja ustawia
    się na pasie awaryjnym eski, u ciebie nie ma eski. U ciebie 30 osób
    ogarnia imprezy masowej u nas ponad 100 suk pilnuje jednej zapuszczonej
    "willi". Mówimy o liczbach rzedu 50-80 tysięcy osób biegających po całym
    ponad milionowym mieście. Więc zrozum że to co dzieje się u ciebie w
    nowym sączu odbiega znacznie skalą od tego co dzieje się na
    demonstracjach w warszawie. Na korzyść demonstracji w warszawie to tyle,
    że poza naziołami nikt generalnie dymu nie robi i dopóki kuloneria nie
    zaczęła pokojowych demonstracji nomen omen pacyfikować, to były one
    całkiem... pokojowe.

    > Problemy - moim zdaniem - zaczynają się tam, gdzie organizatorzy z góry
    > zakładają zamiar naruszenia prawa i zaczynają kombinować, jakby to
    > zrobić, by za nic nie odpowiadać. Bo jeśli z jakiegoś powodu czegoś
    > bezpiecznie zrobić się nie da, to nie powinno się tego po prostu robić i
    > tyle.

    Ty to jednak wzorowy komuch jesteś. Dziennikarze źli bo jątrzą,
    demonstranci źli bo protestują... Tylko jedna grupa niezmiennie dobra;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 406. Data: 2022-09-14 17:36:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Spontanicznie mogli się zejść w ubikacji i słusznie chyba ścigani są
    > wszyscy uczestnicy.

    Słusznie - ale każdy jest scigany indywdualnie a nie na zasadzie
    odpowiedzialności zbiorowej.

    > Ale piszecie o ludziach w Komisariacie.

    Piszemy o kulsonach w kulsonariacie.

    A co to jest Komisariat z wielkiej litery? Coś jak kościół i Kościół?

    BTW - w kulsonariacie czy na kulsonariacie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 407. Data: 2022-09-14 17:43:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale kto tam był organizatorem?

    Niejaki bąkiewicz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 408. Data: 2022-09-14 21:52:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > spontaniczne - nie ma jako takiego organizatora...

    No i właśnie o to mi chodzi. Nikt za to ne odpowiada.

    --
    Robert Tomasik

  • 409. Data: 2022-09-14 21:57:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2022 o 12:35, Kviat pisze:
    > A jak do władzy dorwą się faszyści, to o tym czy julki są głupie i ich
    > protesty są o podejrzanej proweniencji ma decydować rząd, czy rządowa
    > milicja?
    > Jak wyobrażasz sobie zorganizowanie takiego protestu?
    > "Kochany faszystowski rządzie, uprzejmie prosimy o pozwolenie na
    > zorganizowanie protestu przeciwko faszystowskiemu rządowi"?

    Ależ ja nie bronię spontanicznie się spotykać. Tylko, jak się
    spontanicznie spotykamy, to spontanicznie pilnujemy porządku. Bo
    zaprotestowanie przeciwko rządowi nie musi być połączone z wybijaniem
    szyb w witrynach. I o to mi chodzi.

    > Zgadnij czym to się różni.

    No właśnie nie wiem.

    > Nie. Problemy zaczynają się tam, gdy zła władza zaczyna kombinować,
    > jakby to zrobić, by za nic nie odpowiadać i przy pomocy służb
    > mundurowych, które zamiast służyć obywatelom służą tej władzy,
    > spacyfikować pokojowy protest.

    Władzę wybierają obywatele - nie wiem, czy to ogarniasz. To władza
    reprezentuje tych obywateli. Jaką władzę sobie wybraliśmy, taką mamy.
    też ubolewam, ze lepszej się nie dało, ale burdą tego zmienić się nie da.

    > Oczywiście, że powinno.
    > Protestów w faszystowskich Niemczech "z jakiegoś powodu" (zgadnij z
    > jakiego) nie dało się bezpiecznie robić. Z tego nijak nie wynika, że nie
    > powinno się takich protestów robić. A wręcz przeciwnie.

    Co to znaczy "bezpiecznie"? Bezpiecznie dla kogo? Dla uczestników, czy
    dla osób postronnych?

    > Ale wątpię, że zrozumiesz.

    Zgadłeś, ale spróbuj mnie przekonać.

    --
    Robert Tomasik

  • 410. Data: 2022-09-14 22:01:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2022 o 12:44, Kviat pisze:

    > Czyli to była akcja zorganizowana?

    Przyjście do pracy? Zapewne tak. Myślę, że nawet grafik mają.

    > Bo dla ich dobra trzeba im postawić zarzuty.
    > Niech sobie wyjaśniają przed sądem, albo niech ich adwokaci składają
    > zażalenia.

    A nie postawiono?

    > W jakim promieniu od spontanicznej akcji należy zatrzymywać ludzi i
    > pociągać ich do SOLIDARNEJ odpowiedzialności?
    > https://oko.press/wloch-w-warszawie-stal-obok-demons
    tracji-dostal-zarzuty-i-dozor-policyjny/

    Po co stał obok? Ci stojący obok, to jak cywile ginący na wojnie. Leżą
    takie zwłoki na ulicy i w zależności od tego, kto fotografuje, to albo
    mają broń i są żołnierzami, albo broni nie mają i są bezbronnymi cywilami.

    --
    Robert Tomasik