  • 1. Data: 2005-06-16 21:23:07
    Temat: definicja prawa pokrewnego
    Od: "Kasia" <k...@p...onet.pl>

    Czy ktoś wie co to jest prawo pokrewne i może mi podać jego łopatologiczną
    definicję? Z góry dziękuję.

  • 2. Data: 2005-06-18 14:02:26
    Temat: Re: definicja prawa pokrewnego
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kasia" napisała w wiadomości:

    > Czy ktoś wie co to jest prawo pokrewne i może mi podać jego
    > łopatologiczną
    > definicję? Z góry dziękuję.

    Prawa pokrewne to prawa związane z utworem a przysługujące: artystom
    wykonawcom, producentom fonogramów oraz organizacjom (stacjom)
    radiowym lub telewizyjnym.

    Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
    (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 80 poz. 904) obejmuje zakresem
    praw pokrewnych stosunkowo szeroki katalog dóbr. Zalicza do nich
    bowiem: artystyczne wykonania, fonogramy, wideogramy, nadania,
    pierwsze wydania utworów oraz wydania krytyczne lub naukowe.

    Szczegoly w ustawie o prawie autorskim - "Rozdział 11 Prawa pokrewne".

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-