  • 1. Data: 2003-08-05 11:33:56
    Temat: darowizna - ?
    Od: "Mk" <j...@p...pl>

    Witam
    mam pytanie odnosnie uregulowan prawnych dotyczacych darowizny,
    jezeli ojciec chcialby mi przekazac jakas sume pieniedzy(czy wartociowa
    rzecz np:auto) jak to moze wygladac ?, czy trzeba placic podatek
    ewentulanie od jakiej wartosci darowizny ? gdzie mozna znalezc szczegolowe
    informacje ?

    Dzieki za wszelkie info
    Michal

  • 2. Data: 2003-08-05 11:49:57
    Temat: Re: darowizna - ?
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    Mk napisał(a) Tue, 5 Aug 2003 13:33:56 +0200 na pl.soc.prawo:

> [...]
    > rzecz np:auto) jak to moze wygladac ?, czy trzeba placic podatek
    > ewentulanie od jakiej wartosci darowizny ? gdzie mozna znalezc szczegolowe

    Dz.U. 1983 Nr 45 poz. 207
    USTAWA z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn.

    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498 || www.mariuszr.prv.pl || mariuszr[at]post.pl
    "Jest coś dziwnie nudnego w szczęściu innych ludzi."
    [Aldous Huxley]

  • 3. Data: 2003-08-05 12:04:55
    Od: "Jona" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Mk" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rzecz np:auto) jak to moze wygladac ?, czy trzeba placic podatek
    > ewentulanie od jakiej wartosci darowizny ? gdzie mozna znalezc szczegolowe

    darowiznę reguluje kodeks cywilny od art. 888 do 902 kc.
    Kwestie podatkowe od darowizny reguluje
    Ustawa z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn -
    tekst ujednolicony po zmianie z 28 października 2002 r. Stan prawny na 1
    stycznia 2003 r. (08 I 2003) (35 K) znajdziesz ją na stronie

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/prawo_podatki.htm