  • 1. Data: 2003-08-05 11:13:54
    Temat: Interpretacja licencji softwarowej
    Od: "Krzysztof Rozmus" <r...@k...onet.pl>

    Prosze o porade.

    W internecie jest dostepny darmowy kod uzupelniony zapisem,
    z ktorego wynika ze mozna go za darmo uzywac i modyfikowac,
    ale nie mozna go sprzedawac.

    Zastanawiam sie czy jesli wezme ten kod, spolonizuje, dodam dodatkowe
    moduly to czy moge sprzedac taka calosc mowiac klientowi, ze placi
    jedynie za instalacje i dodatkowe moduly a glowny program jest darmowy.
    Czy to bedzie legalne ?

    Krzysiek

    PS: zapis z pliku ReadMe.txt dolaczonego do kodu:

    "This program may be used and modified free of charge by anyone, so long as
    this
    copyright notice and the header above remain intact. By using this program
    you agree
    to indemnify XXX Limited from any liability.

    Selling the code for this program without prior written consent is expressly
    forbidden.
    Obtain permission before redistributing this program over the Internet or in
    any other
    medium. In all cases copyright and header must remain intact."

  • 2. Data: 2003-08-05 11:15:32
    Temat: Re: Interpretacja licencji softwarowej
    Od: "Krzysztof Rozmus" <r...@k...onet.pl>

    Zapomnialem dodac, ze autorzy kodu nie odpowiadaja na maile, wiec nie
    sposob zasiegnac informacji u zrodla.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2003-08-06 08:53:08
    Od: diodka <d...@e...pl>

> [...]
    > moduly to czy moge sprzedac taka calosc mowiac klientowi, ze placi
    > jedynie za instalacje i dodatkowe moduly a glowny program jest darmowy.

    jak na moja nieprawnicza wiedze to bedzie zdecydowanie nielegalne....
    mozesz sobie to spolonizowac na wlasny uzytek... jednakze sprzedawanie
    tego to jakbys no nie wiem.. . kupowal danonki w japonii zdzieral
    nalepke ... polonizowal i nowa juz naklejal z napisem danionki ;>>
    jakby nie patrzec produkt nie jest twoj a jedyny wklad to nalepka

    zawsze mozesz napisac swoj program (nie przepisac i nie korzystac z
    funkcji)... majac wglad w kod wiesz o co chodzi w dzialaniu programu i
    wtedy mozesz sprzedawac swoje wlasne dzielo... pod warunkiem ze sam
    wpadniesz na rozwiazania funkcji

    d.