  • 1. Data: 2003-08-05 09:27:10
    Temat: Parking przy nowowybudowanym bloku
    Od: "barney8" <b...@w...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczy,
    Za niedługo odbiorę mieszkanko w nowowybudowanym bloku (dodam żeby uściślić
    że jest to TBS). Mam w związku z tym 2 pytanka:
    1. Czy developer uzyskując zgodę na budowę bloku musi zapewnić pewną ilość
    bezpłatnych miejsc parkingowych? Jeśli tak to mogę prosić o namiar na
    odpowiedni przepis.
    2. Pod blokiem jest podziemny parking. Dostałem pismo od developera że jak
    chcę to mogę tam dostać miejscie (oczywiście za dopłatą do czynszu). Jeśli
    będzie brakowało chętnych to zaczną te miejsca wynajmować ludziom z
    zewnątrz. Czy mogą tak zrobić? Przecież w czynszu za mieszkanie jest też
    jakaś kwota za grunt na którym stoi blok. Czy znaczy to że będziemy
    sponsorawać ludzi z zewnątrz którzy wykupią miejsca parkingowe? Dodatkowo
    ponieważ jest to blok wybudowany w TBS, gdzie jak wiadomo czynsz jest
    regulowany ustawowo. Czy taką samą zasadę można zastosować do miesc
    parkingowych. Dodam jeszcze raz że parking ten znajduje się w podziemiach
    bloku, czyli tak naprawdę to parking ten sfinasowali partycypanci (30%) i
    KFM (70%).
    Marek

  • 2. Data: 2003-08-05 10:23:22
    Temat: Re: Parking przy nowowybudowanym bloku
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Nie jestem prawnikiem, ale jak chcę się rządzić to buduję włąsną chałupę i
    zamykam bramę i o...
    A jak nie mam kasy to muszę się godzić na niedogodności pewnie.
    niestety
    pozdrawiam
    Jacek

  • 3. Data: 2003-08-05 11:18:39
    Od: "Robert Sadłowski" <r...@i...pl>

    DOLANCZAM SIE DO PYTANIA...

    U mnie juz w fazie proejktu osiedla bylo tylko okolo 25 miejsc parkingowych
    na 125 mieszkan za to jest hala garazowa gdzie te niecale 100 samochodow
    jeszcze wejdzie. Czyli deweloper wymusza kupno garazu po pierwsze.. Powstalo
    jednak w granicach osiedla jedynie okolo 12-15miejsc parkingowych, ktore
    ciagle sa zajete pomimo tege ze wszystkie miejsca garazowe sa wykupione. Tak
    wiec wykonawca luzno zinterpretowal sobie projekt (plan zagospodarowania
    dzialki jest zalacznikiem umowy kupna mieszkania). Kazdy mieszkaniec jest
    wspolwlascicielem gruntu, moim zdaniem wobec braku miejsc (chocby dla gosci)
    moze sobie parkowac gdzie chce. Jednak tu niespodzianka, cala okolica
    glownej bramy wjazdowej zostala obsypana zakazami parkowania wiec jesli na
    osiedlu nie ma miejsca po za nim narazamy sie na zalozenie blokady (oj zdaza
    sie zdaza), rowniez po za osiedlem samochod nie jest juz objety ochorana za
    ktora placi sie w czynszu. Cos tu nie tak, prawda. Po za tym projektanci nie
    przewidzieli miejsca na smietnik wiec zajmuje on kolejne miejsce parkingowe
    lub zastawia chodnik. Na osiedlu pojawily sie tez kartki z informacja
    zarzadcy (przez pierwszy rok jest nim developer), ze parkowanie w
    niewyznaczonych miejscach bedzie uznane za blokowanie druk p.pozarowych ..
    nakladane beda kary? Czy nie mam prawa parkowac gdzie chce na wlasnym
    gruncie jesli projekt zostal wykonany wbrew logice ?? Czy jakiekolwiek prawo
    to reguluje ??
    W umowie mam ze wykonawca zobowiazuje sie do zakonczenia organizacji terenow
    zielonych przez 4 miesiace od odbioru mieszkania, ten termin juz minal.. a
    sadzenie trawy z lekka mowiac im nie wyszlo (spadl deszcze i splykal nasiona
    z zbyt twardej ziemii) .. efekt - rosna tylko male kepki suchej trawy ?? czy
    to zgodne z umowa..
    na razie to by bylo na tyle..
    z gory dzieki za komentarze .. pozdrawiam
    Robert

  • 4. Data: 2003-08-05 12:57:04
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Nie jestem prawnikiem, ale jak chcę się rządzić to buduję włąsną chałupę i
    > zamykam bramę i o...
    > A jak nie mam kasy to muszę się godzić na niedogodności pewnie.
    > niestety

    niestety - to ja cie zmartwie, jak masz kase i wybudujesz wlasne - to tez sa
    problemy bo kazdy sasiad wokol twojej posesji stara sie miec wiecej praw do
    twojej wlasnosci niz ty sam:-)
    wiec z tym rzadzeniem sie u siebie - to bylabym ostrozna:-)

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    osiolek F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 5. Data: 2003-08-05 14:19:21
    Od: "barney8" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Nie jestem prawnikiem, ale jak chcę się rządzić to buduję włąsną chałupę i
    > zamykam bramę i o...
    > A jak nie mam kasy to muszę się godzić na niedogodności pewnie.
    > niestety

    A może mi Wielce Szanowny Grupowicz odpowiedzieć co ma pierknik do wiatraka?
    Pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2003-08-06 07:40:10
    Od: "Joanna" <d...@g...pl>

    Użytkownik "barney8" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 1. Czy developer uzyskując zgodę na budowę bloku musi zapewnić pewną ilość
    > bezpłatnych miejsc parkingowych? Jeśli tak to mogę prosić o namiar na

    Developer ma obowiazek zapewnic miejsca parkingowe przy budowanym bloku. Nie
    jest jednak powiedziane czy maja to być miejsca płatne czy nie.

    . Czy znaczy to że będziemy
    > sponsorawać ludzi z zewnątrz którzy wykupią miejsca parkingowe?
    Jak to sponsorować. Przecież ci ludzie którzy WYKUPIA te miejsca parkingowe
    beda rowniez ponosic oplaty za ich uzytkowanie (sprzatanie, jakies
    oswietlenie itp)
    Przyjmuje zasade iz skoro mam auto to musze je gdzies zaparkowac. To gdzies
    to nie jest byle gdzie. Skoro jest parking to kupuje lub wynajmuje miejsce
    na nim.
    Pozdrawiam
    Joanna

  • 7. Data: 2003-08-06 07:56:08
    Od: "Robert Sadłowski" <r...@i...pl>

    > Developer ma obowiazek zapewnic miejsca parkingowe przy budowanym bloku.
    Nie
    > jest jednak powiedziane czy maja to być miejsca płatne czy nie.

    a jesli miejsc platnych w garazu i miejsc bezplatnych na parkingach jest za
    malo ????? (mniej niz mieszkan) a co z goscmi ??

  • 8. Data: 2003-08-06 11:35:33
    Od: "Joanna" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Robert Sadłowski" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
    > a jesli miejsc platnych w garazu i miejsc bezplatnych na parkingach jest
    za
    > malo ????? (mniej niz mieszkan) a co z goscmi ??

    Jak to co? To co widac na wiekszosci osiedli. Obstawiane sa trawniki i
    miejsca, na ktorych parkowac nie wolno. Nikt tego nie kontroluje niestety.
    Ja na ten przyklad mieszkam na osiedlu, na ktorym jest wystarczajaca ilosc
    miejsc platnych ale wiekszosc uwaza, ze placa tylko frajerzy i parkuja gdzie
    popadnie. Efektem czego nie ma jak podjechac na chwile pod klatke coby
    zakupy wypakowac. Ot polska rzeczywistosc
    Pozdrawiam
    Joanna

  • 9. Data: 2003-08-06 14:01:31
    Od: "barney8" <b...@w...pl>

    Tak tylko opłata miesięczna za miejsce parkingowe 180 zło netto, plus 2500
    zł kaucji gdzie parking nie jest strzeżony i jak sąsiad zapomni zamknąć
    bramę to i tak mi ukradną samochód średni mi się to podoba. 180*12=2160
    czyli mam za to auto-casco i jeszcze zostaje mi z jakieś 500 w kieszeni.
    Ot takie zestawienie kosztow. Jak by miecje parkingowe kosztowało powiedzmy
    5-10 zło to nie robił bym problemu tylko od razu brał.

    Pozdrawiam
    Marek