  • 11. Data: 2008-08-06 09:19:15
    Temat: Re: dane osobowe (inaczej) a nasza-klasa
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Liwiusz" napisał:

    > A jesteś pewien, że roboty googla mają dostęp do danych, które normalnie
    > są dostępne tylko dla znajomych zainteresowanej osoby?

    Niektore nie. Te ktore da sie ustawic. Ale..

    > Bo ja mam co do tego wątpliwości.

    ...mimo ukrycia w profilu swoich szkol, w google masz i szkole i klase. Dane
    identyfikujace jednoznacznie osobe.

    Nadal jednak pozostaje to, ze rejestrujac sie, dowiadujesz sie z regulaminu
    o tym jak zostana wykorzystane te dane przez sam serwis, a w praktyce
    wydostaja sie dalej, prawda? Jesli to ktos wyciagnie dane z serwisu i
    umiesci je na stronie, to co innego, ale ja caly czas mam na mysli sama
    firme n-k.

  • 12. Data: 2008-08-06 09:28:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:

> [...]
    > praktyce wydostaja sie dalej, prawda? Jesli to ktos wyciagnie dane z
    > serwisu i umiesci je na stronie, to co innego, ale ja caly czas mam na

    Ja siebie na googlu nie mogę znaleźć w naszej klasie. Możesz podać
    jakiś link do wyników wyszukiwania, gdzie takie dane będą podane?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-08-06 09:42:31
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    > Ja siebie na googlu nie mogę znaleźć w naszej klasie. Możesz podać jakiś
    > link do wyników wyszukiwania, gdzie takie dane będą podane?

    Poszlo na priv, a czy jestes jenym z nich...
    Klas i szkol w n-k duzo. Nie jest powiedziane ze Twoja klase google juz
    odwiedzilo ale nie dzis to jutro/whatever.

  • 14. Data: 2008-08-06 09:58:35
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Olgierd" napisał:

    > Jeśli serwis gwarantuje, że dane będą dostępne wyłącznie dla
    > zarejestrowanych użytkowników, to powinien się tego trzymać. Jak to jest,
    > że roboty Google nie mają dostępu do mojego konta w mBanku? Czyli jednak
    > się da, prawda?

    Da sie i w tego rodzaju sewisach. Na przyklad goldenline.
    Zaznaczenie odpowiedniej opcji i niezarejestrowany uzytkownik nie zobaczy
    nic, google rowniez.
    Pokazuje sie brak uzytkownika.
    Dostepne do odczytu poza serwisem fora pokazuja taka osobe:
    bez zdjecia
    z pierwsza litera nazwiska.
    Da sie?
    Nie, nie mam nic wspolnego z gl.

  • 15. Data: 2008-08-06 10:00:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:

    > wiadomości news:g7bqrl$1ml$1@news.onet.pl...

    > Poszlo na priv, a czy jestes jenym z nich...
    > Klas i szkol w n-k duzo. Nie jest powiedziane ze Twoja klase google juz
    > odwiedzilo ale nie dzis to jutro/whatever.

    Akurat mnie tam nie ma, a konto na nk mam już od zeszłego roku.
    Linki, które podałeś, odnoszą się do poszczególnych klas, gdzie można
    przejrzeć listę zapisanych do niej osób. Można zatem poznać imię i
    nazwisko oraz miasto, jak również dowiedzieć się do jakiej klasy dana
    osoba jest zapisana.

    Być może jest to jakaś wada systemu. Moim zdaniem korzystający z nk
    powinni brać pod uwagę, że podawane dane są jednak w mniejszym lub
    większym stopniu udostępniane publicznie i jeśli komuś zależy, aby nikt
    nie wiedział do jakiej szkoły chodził, to niech się do szkoły/klasy nie
    zapisuje.

    Samo zapisanie się do klasy też jest przecież jakąś formą zgody na
    wyjawienie tych informacji na forum publicznym, przynajmniej ujmując
    problem ze strony praktycznej, a nie teoretycznej.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 16. Data: 2008-08-06 10:04:30
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Liwiusz" napisał:

    > Akurat mnie tam nie ma, a konto na nk mam już od zeszłego roku.

    crawler ma swoje ograniczenia predkosci. dojdzie i do Ciebie.

    > Linki, które podałeś, odnoszą się do poszczególnych klas, gdzie można
    > przejrzeć listę zapisanych do niej osób.

    Zgadza sie, odnalezione po nazwisku i imieniu.

    > Można zatem poznać imię i nazwisko oraz miasto, jak również dowiedzieć
    > się
    > do jakiej klasy dana osoba jest zapisana.

    Zaleznie od ustawien: gg, skype, zdjecie. Przypominam caly czas, ze ustawien
    odnoszacych sie do wewnetrzego uzytku serwisu.

    > Samo zapisanie się do klasy też jest przecież jakąś formą zgody na
    > wyjawienie tych informacji na forum publicznym

    Z uporem maniaka: w serwisie.

  • 17. Data: 2008-08-06 10:12:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:

> [...]
    >
    > Zaleznie od ustawien: gg, skype, zdjecie. Przypominam caly czas, ze
    > ustawien odnoszacych sie do wewnetrzego uzytku serwisu.

    Aby poznać gg/skype itd. (które jednak nie są - imho - danymi
    osobowymi), trzeba klinkąć na daną osobę, czyli podejrzeć ją przez
    własny login, zatem dane te będą widoczne poprzez serwis.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2008-08-06 10:21:04
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Liwiusz" napisał:

    > Aby poznać gg/skype trzeba klinkąć na daną osobę, czyli podejrzeć ją
    > przez własny login

    Nie prawda. jesli jest udostepniony w serwisie (nie tylko znajomym - ale
    calemu serwisowi), wystarczy uzyc "rozwiń listę obecności".

  • 19. Data: 2008-08-06 10:27:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:

    > Nie prawda. jesli jest udostepniony w serwisie (nie tylko znajomym - ale
    > calemu serwisowi), wystarczy uzyc "rozwiń listę obecności".

    Jeśli ktoś zaznaczył, aby pokazywać wszystkim, to tak widocznie chciał :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 20. Data: 2008-08-06 10:30:16
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Liwiusz" napisał:

    > Jeśli ktoś zaznaczył, aby pokazywać wszystkim, to tak widocznie chciał :)

    Skoro nie widzisz roznicy (nie, nie wszystkim - uzytkownikom n-k), to EOT.