  • 1. Data: 2008-08-06 12:21:24
    Temat: Reklamacja (niezgodność) a ksero paragonu
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Czy oddając wadliwy towar na podstawie niezgodności towaru z umową muszę
    dołączać do pisma reklamacyjnego oryginał paragonu czy wystarczy tylko
    jego ksero a org. mogę zachować na swojej kopii zgłoszenia?

  • 2. Data: 2008-08-06 12:30:22
    Temat: Re: Reklamacja (niezgodność) a ksero paragonu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:
    > Czy oddając wadliwy towar na podstawie niezgodności towaru z umową muszę
    > dołączać do pisma reklamacyjnego oryginał paragonu czy wystarczy tylko
    > jego ksero a org. mogę zachować na swojej kopii zgłoszenia?

    Masz udowodnić, że kupiłeś u danego sprzedawcy. Możesz dołączyć
    oryginał, możesz kopię, możesz przyprowadzić kolegę na świadka. W każdym
    przypadku jak sprzedawca będzie miał wątpliwości, może odmówić uznania
    reklamacji.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-08-06 12:46:32
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > oryginał, możesz kopię, możesz przyprowadzić kolegę na świadka. W każdym
    > przypadku jak sprzedawca będzie miał wątpliwości, może odmówić uznania

    hmm, to inaczej to ugryźmy. czy mi coś grozi jeśli zostawię sobie kopię
    a oryginał oddam sprzedawcy? Czy oddając oryginalny paragon narażam się
    w razie kombinacji sprzedawcy?

  • 4. Data: 2008-08-06 13:11:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    PlaMa pisze:

    > hmm, to inaczej to ugryźmy. czy mi coś grozi jeśli zostawię sobie kopię
    > a oryginał oddam sprzedawcy? Czy oddając oryginalny paragon narażam się
    > w razie kombinacji sprzedawcy?

    Odsyłając produkt pocztą do nieuczciwego sprzedawcy narażasz się na
    zarzut "w przesyłce nie było żadnego paragonu!". Poza tym większych
    przeciwwskazań nie widzę. Oddanie oryginału paragonu i zostawienie sobie
    kopii to dość rozsądne działanie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-08-06 13:20:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.08.2008 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    > hmm, to inaczej to ugryźmy. czy mi coś grozi jeśli zostawię sobie kopię
    > a oryginał oddam sprzedawcy? Czy oddając oryginalny paragon narażam się
    > w razie kombinacji sprzedawcy?

    No jak w każdym przypadku gdy coś komuś powierzasz może się zdarzyć
    sytuacja, że ten ktoś się tego powierzenia wyprze. Przy czym tu to pewnie
    ryzyko nie jest za duże o ile to normalny sprzedawca - gdzieś ta sprzedaż
    jest przecież w dokumentach firmy (kazie fiskalnej etc) zarejestrowana.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2008-08-06 16:06:46
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    > Czy oddając wadliwy towar na podstawie niezgodności towaru z umową muszę
    > dołączać do pisma reklamacyjnego oryginał paragonu czy wystarczy tylko
    > jego ksero a org. mogę zachować na swojej kopii zgłoszenia?

    Sprzedawca powinien sobie skopiować twój paragon, ty zostajesz z orginałem
    do korekty, w transporcie takie rzeczy giną :)
    R.

  • 7. Data: 2008-08-06 20:12:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Paragon jest Twoją własnością. Sprzedawca ma swoją kopię. Tak więc
    wystarczy mu przesłać kserokopię moim zdaniem.