  • 1. Data: 2002-02-17 09:06:08
    Temat: dane osobowe
    Od: "ghost" <g...@l...gda.pl>

    Witam.

    Czy moglbym prosic kogos o popierwsze stwierdzenie czy Nazwisko, Imie oraz
    ocena to dane osobowe?
    Jesli poszerzymy liste o numer indeksu czy to juz sa dane osobowe?
    Moje dalasze pytanie to czy publikowanie powyzszych danych przez osobe
    fizyczna w internecie narusza ustawe z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie
    danych osobowych lub inna?
    Jezeli informacje sa publikowane na stronie, ktora nie prowadzi zadnej
    dzialalnosci zarobkowej a publikujacy nie odnosi z tego tytulu korzysci
    finansowych to czy stanowi to naruszenie obowiazujacego prawa?

    Pytam, poniewaz jestem autorem strony na ktorej sporadycznie umiezczam pliki
    w ktorych wykladowcy przysylaja do mnie wyniki egzaminow. Takze jestem
    ciekawy czy jezeli taki plik publikuje to za jego tresc jestem
    odpowiedzialny ja czy tez osoba ktora go wysyla?

    Korzystajac z okazji i bedac nadal w temacie - czy wywieszanie na uczelni
    list nazwisk z numerami indeksow i ocenami z egzaminow lub tego typu
    informacjami jest dozwolone?

    Z gory dziekuje za kazda odpowiedz.
    Analizowalem wspominana ustawe i stwierdzam ze nie prezycuje ona dokladnie a
    na pewno wprost poruszanych przezemnie problemow.
    Ponadto dyskusyjna wydaje sie byc interpretacja danych pozwalajacych
    "okreslic tozsamosc".

    Raz jeszcze dziekuje i pozdrawiam,
    KK

  • 2. Data: 2002-02-17 09:49:55
    Temat: Re: dane osobowe
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    To juz bylo skomentowane i chyba w twoim przypadku.
    Jest taka praktyka w Stanach ze wszystko jest jawne i publiczne
    ale po tej stronie wody, to jednak oceny nie sa publiczne
    i publikujac je wraz z nazwiskiem itd.
    umozliwiasz dyskryminowanie studentow przez osoby, ktore wykorzystaja te
    oceny dla dyskryminowania.
    A poza tym na jakiej podstawie wykladowcy ci wysylaja
    dane osobowe, oceny swoich studentow ?

    "
    > Pytam, poniewaz jestem autorem strony na ktorej sporadycznie umiezczam pliki
    > w ktorych wykladowcy przysylaja do mnie wyniki egzaminow.
    "
    Mysle ze moze to zostac uznane za ujawnianie tajemnicy sluzbowej i
    powinien sie tym zainteresowac rektor uczelni.

    "
    > Korzystajac z okazji i bedac nadal w temacie - czy wywieszanie na uczelni
    > list nazwisk z numerami indeksow i ocenami z egzaminow lub tego typu
    > informacjami jest dozwolone?
    "

    W tej sprawie zapytaj w dziekanacie.
    Egzamin i ocenianie maja jednak charakter publiczny i stad wynika
    prawo innych osob z grupy do uzyskania informacji o ocenach kolegow.
    Teoretycznie na kazdym egzaminie moga byc obecni spoleczni obserwatorzy,
    takze sami studenci, w charakterze obserwatorow.

    Egzaminator egzaminujacy krewnego moglby mu dawac same piatki, takze z
    zajec i ocene utajnic,
    a tak zachowana jest pewna demokratycznej kontroli nad wynikami
    nauczania.

    Ale czemu egzaminatorzy wysylaja tobie wyniki swoich egzaminow z
    nazwiskami studentow , to nie rozumiem.
    Sa przepisy o badaniach statystycznych
    ktora wyraznie okreslaja ze wyniki badan, analiz statystycznych moga byc
    prezentowane w formie zagregowanej, nie identyfikujacej poszczegolnego
    zapytywanego.

    Jacek

  • 3. Data: 2002-02-17 18:11:14
    Od: w...@k...net.pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) ghost napisal(a) Sun, 17 Feb 2002 10:06:08 +0100:
    >Czy moglbym prosic kogos o popierwsze stwierdzenie czy Nazwisko, Imie oraz
    >ocena to dane osobowe?

    Z ta ustawa o danych osobowych jest wiele zamieszania
    i jest oczywiscie wiele paradoksow.

    Ot, chociazby taka kwestia: kto jest wlascicielem
    imienia i nazwiska? Np. znam pare osob, ktore nosza
    moje imie i nazwisko. Jesli ktos publikuje wiec
    moje imie i nazwisko, to czyje to sa dane: moje
    czy tez tych innych osob?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 4. Data: 2002-02-17 18:49:00
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    WOJSAL wrote:

> [...]
    > moje imie i nazwisko. Jesli ktos publikuje wiec
    > moje imie i nazwisko, to czyje to sa dane: moje

    To jest akurat trywialne.
    Jezeli dane osobowe publikuje osoba uprawniona to nie nastepuje
    naruszenie ustawy.
    Taka uprawniona osoba jest osoba nazywajaca sie tak jak ty,
    gdy publikujac swoje dane odwoluje sie do swojej osoby a nie do ciebie.

    Jacek

  • 5. Data: 2002-02-18 14:26:57
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek"
> [...]
    > Teoretycznie na kazdym egzaminie moga byc obecni spoleczni obserwatorzy,
    > takze sami studenci, w charakterze obserwatorow.
    (......)
    > Ale czemu egzaminatorzy wysylaja tobie wyniki swoich egzaminow z
    > nazwiskami studentow , to nie rozumiem.
    (.....)

    skoro te dane maja charakter publiczny to dlaczego ktos nie moze ich dostac
    po to zeby je umiescic na serwerze www?

    Uwazam, ze takie odpowiedzi robia wiecej zamieszania niz pytania
    a jesli cos mozna wywiesic na drzwiach na uczelni to mozna rowniez
    wywiesic w internecie
    *** blad ***