    From: Jacek <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dane osobowe
    Date: Sun, 17 Feb 2002 10:49:55 +0100

    To juz bylo skomentowane i chyba w twoim przypadku.
    Jest taka praktyka w Stanach ze wszystko jest jawne i publiczne
    ale po tej stronie wody, to jednak oceny nie sa publiczne
    i publikujac je wraz z nazwiskiem itd.
    umozliwiasz dyskryminowanie studentow przez osoby, ktore wykorzystaja te
    oceny dla dyskryminowania.
    A poza tym na jakiej podstawie wykladowcy ci wysylaja
    dane osobowe, oceny swoich studentow ?

    "
    > Pytam, poniewaz jestem autorem strony na ktorej sporadycznie umiezczam pliki
    > w ktorych wykladowcy przysylaja do mnie wyniki egzaminow.
    "
    Mysle ze moze to zostac uznane za ujawnianie tajemnicy sluzbowej i
    powinien sie tym zainteresowac rektor uczelni.

    "
    > Korzystajac z okazji i bedac nadal w temacie - czy wywieszanie na uczelni
    > list nazwisk z numerami indeksow i ocenami z egzaminow lub tego typu
    > informacjami jest dozwolone?
    "

    W tej sprawie zapytaj w dziekanacie.
    Egzamin i ocenianie maja jednak charakter publiczny i stad wynika
    prawo innych osob z grupy do uzyskania informacji o ocenach kolegow.
    Teoretycznie na kazdym egzaminie moga byc obecni spoleczni obserwatorzy,
    takze sami studenci, w charakterze obserwatorow.

    Egzaminator egzaminujacy krewnego moglby mu dawac same piatki, takze z
    zajec i ocene utajnic,
    a tak zachowana jest pewna demokratycznej kontroli nad wynikami
    nauczania.

    Ale czemu egzaminatorzy wysylaja tobie wyniki swoich egzaminow z
    nazwiskami studentow , to nie rozumiem.
    Sa przepisy o badaniach statystycznych
    ktora wyraznie okreslaja ze wyniki badan, analiz statystycznych moga byc
    prezentowane w formie zagregowanej, nie identyfikujacej poszczegolnego
    zapytywanego.

    Jacek