  • 1. Data: 2002-01-29 08:25:57
    Temat: czy to zgodne z prawem?
    Od: "pawel" <b...@p...onet.pl>

    dzien dobry. na stronie www jednej z firm komputerowych znajduje sie tzw.
    ksiega gosci. kazdy moze dokonywac wpisu. jesli pojawi sie tam napis
    naruszjacy czyjes dobra osobiste - kto ponosi odpowiedzialnosc. wiadomo, ze
    oosba, ktora taki napis umiescila, ale czy mozna dochodzic swoich orszczen
    od firmy, ktora nie chce usunac takiego zapisu twierdzac, ze ona go nie
    pisala, a kazdy ma prawo wpisac sie do ksiegi.ja uwazam ze firma nie ma
    racji, ale prosze o wasze sugestie.pozdr
    pawel

  • 2. Data: 2002-01-29 08:44:20
    Temat: Re: czy to zgodne z prawem?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Tue, 29 Jan 2002, pawel wrote:

> [...]
    > od firmy, ktora nie chce usunac takiego zapisu twierdzac, ze ona go nie

    A jeśli ktoś umieści na ścianie urzędu grafitti naruszające twoje dobra
    osobiste, czy będziesz domagał się reakcji ze strony urzędu, czy twórcy
    grafitti?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-29 09:19:34
    Od: "pawel" <b...@p...onet.pl>

    > A jeśli ktoś umieści na ścianie urzędu grafitti naruszające twoje dobra
    > osobiste, czy będziesz domagał się reakcji ze strony urzędu, czy twórcy
    > grafitti?
    a czy lekko nie przesadzasz?w mysl tego co mowisz, to jesli ktos umiesci na
    moim domu obrazliwe halsa np. szkalujace inne osoby, naruszajace dobra
    osobiste innych osob, a mnie ta "reklama" nie bedzie przeszkadzala, to
    bedzie ona mogla spokojnie sobie wisiec? nie ma mozliwosci zadania jej
    usuniecia?osoby obrazone nie moga zadac ode mnie, zebym ja usunal?
    pozdr pawel

  • 4. Data: 2002-01-29 12:43:34
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

> [...]

    > bedzie ona mogla spokojnie sobie wisiec? nie ma mozliwosci zadania jej
    > usuniecia?osoby obrazone nie moga zadac ode mnie, zebym ja usunal?

    Jeśli udowodnią że umieszczona została za Twoją zgodą, czemu nie.

    Powtórzę raz jeszcze: naruszenie dóbr osobistych jest szczególnym
    przypadkiem odpowiedzialności deliktowej, a delikty w polskim prawie
    oparte są na zasadzie winy (z wyjątkami dotyczącymi zasady ryzyka, które
    są wymienione w ustawie). Możliwość pociągnięcia do odpowiedzialności
    osoby innej niż sprawca musi wynikać z przepisu szczególnego (rodzic za
    dziecko, opiekun za osobę ubezwłasnowolnioną, pracodawca za pracownika).

  • 5. Data: 2002-01-30 06:22:02
    Od: "pawel" <b...@p...onet.pl>

    > Jeśli udowodnią że umieszczona została za Twoją zgodą, czemu nie.

    a jesli bez mojej zgody i wiedzy?

> [...]
    > osoby innej niż sprawca musi wynikać z przepisu szczególnego (rodzic za
    > dziecko, opiekun za osobę ubezwłasnowolnioną, pracodawca za pracownika).

    OK. przyjmuje Twoje wyjasnienie. ale z tego co mowisz wyglada nastepujaca
    sytuacja. jesli ktos na moim domu - bez mojej wiedzy i zgody umiesic hasla,
    napisy itp szkalujace Pana X, naruszajace jego prawa, to jesli ta raklama
    nie bedzie mi przeszkadzala, to bedzie ona wisiala nadal, nawet, gdy Pan X
    bedzie sie tego domagal. i NIE MA SILY, ktora zdjelaby ta reklame z mojego
    domu.zaznaczam reklama zostala zawieszona bez mojej wiedzy i zgody, ale po
    jej zalozeniu mi ona nie przeszkadza.
    troche dziwne prawda?bo wychodzi na to, ze Pan X nie ma zadnych srodkow
    prawnych, by "zmusic" mnie do zdjecia tej reklamy - bo /wg ciebie/ ja tej
    reklamy nie zakladalem, nie godzilem sie na nia, ani o jej zalozeniu nie
    wiedzialem.
    pozdr pawel