  • 1. Data: 2002-01-29 07:47:33
    Temat: Kapitał początkowy jak to jest
    Od: "Piotr Markiewicz" <p...@p...pl>

    Czy ja muszę występować do moich byłych pracodawców o zaświadczenia o
    wynagrodzeniu? Jeśli tak to czy są jakieś standardowe formularze albo co
    napisać do byłych pracodawców?

    Piotr

  • 2. Data: 2002-01-29 08:58:47
    Temat: Re: Kapitał początkowy jak to jest
    Od: "Michal S." <m...@b...onet.pl>

    > Czy ja muszę występować do moich byłych pracodawców o zaświadczenia o
    > wynagrodzeniu? Jeśli tak to czy są jakieś standardowe formularze albo co
    > napisać do byłych pracodawców?
    >
    > Piotr

    Jezeli urodziles sie po roku 1948 (chyba, a jak nie to po 1949) i pracowales
    na podstawie umowy o prace jakies 0,5 roku (mniej wiecej), to bedziesz
    musial
    miec naliczony kapital poczatkowy !
    Kap. poczatkowy to okresy skladkowe i nieskladkowe oraz ywnagrodzenie jakie
    otrzymywales od 1949 do konca 1998 r. - jezeli lapiesz sie w tych latach, to
    potrzebne ci jest RP-7 (taki dokument ZUSowski) od kazdego pracodawcy za te
    lata !
    A co do formalnosci to pisz zwykle pisma poleconym do bylych pracodawcoow
    i pros o wystawienie RP-7 za caly okres zatrudnienia u kazdego pracodawcy !
    Generalnie pracodawca ma taki obowiazek, zeby ci dostarczyc to RP-7,
    po takiej prosbie, ale rooznie to bywa w praktyce !
    Gorzej ja pracodawcy juz nie ma !!!

    Pozdro

    ms