    From: "pawel" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy to zgodne z prawem?
    Date: Wed, 30 Jan 2002 07:22:02 +0100

    > Jeśli udowodnią że umieszczona została za Twoją zgodą, czemu nie.

    a jesli bez mojej zgody i wiedzy?

    > Powtórzę raz jeszcze: naruszenie dóbr osobistych jest szczególnym
    > przypadkiem odpowiedzialności deliktowej, a delikty w polskim prawie
    > oparte są na zasadzie winy (z wyjątkami dotyczącymi zasady ryzyka, które
    > są wymienione w ustawie). Możliwość pociągnięcia do odpowiedzialności
    > osoby innej niż sprawca musi wynikać z przepisu szczególnego (rodzic za
    > dziecko, opiekun za osobę ubezwłasnowolnioną, pracodawca za pracownika).

    OK. przyjmuje Twoje wyjasnienie. ale z tego co mowisz wyglada nastepujaca
    sytuacja. jesli ktos na moim domu - bez mojej wiedzy i zgody umiesic hasla,
    napisy itp szkalujace Pana X, naruszajace jego prawa, to jesli ta raklama
    nie bedzie mi przeszkadzala, to bedzie ona wisiala nadal, nawet, gdy Pan X
    bedzie sie tego domagal. i NIE MA SILY, ktora zdjelaby ta reklame z mojego
    domu.zaznaczam reklama zostala zawieszona bez mojej wiedzy i zgody, ale po
    jej zalozeniu mi ona nie przeszkadza.
    troche dziwne prawda?bo wychodzi na to, ze Pan X nie ma zadnych srodkow
    prawnych, by "zmusic" mnie do zdjecia tej reklamy - bo /wg ciebie/ ja tej
    reklamy nie zakladalem, nie godzilem sie na nia, ani o jej zalozeniu nie
    wiedzialem.
    pozdr pawel