  • 11. Data: 2010-05-28 15:37:24
    Temat: Re: czy sprzedawca może wyłączyć rękojmię?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 28-05-2010 17:31, Jan pisze:
    > Dzięki. A jak to się ma do długości 2-letniej gwarancji na towary w EU?

    Gwarancja to gwarancja, a rękojmia to rękojmia. Podstawowa różnica jest
    taka, że gwarancja jest wówczas, gdy sprzedawca jej udzieli (nie musi),
    a rękojmia jest z mocy prawa. Nie wiem co masz na myśli z ta 2-letnią
    gwarancją w EU.

    > Zawęża się stosowanie rękojmi w obrocie towarami praktycznie do min.,
    > chyba, że znowu czegoś nie skumałem...

    Przedsiębiorca - konsument (osoba fizyczna, art. 22(1) Kodeksu
    cywilnego) --> niezgodność towaru z umową
    Os. fizyczna - os. fizyczna - rękojmia
    Przedsiębiorca - przedsiębiorca - rękojmia
    Os. prawna* (niebędąca przedsiębiorcą) - os. fizyczna - rękojmia

    -----------
    *Analogicznie z tzw. niezupełnymi osobami prawnymi (np. wspólnota
    mieszkaniowa)

    --
    .B:artek.

  • 12. Data: 2010-05-28 15:54:55
    Od: Jan <j...@w...pl>

    .B:artek. pisze:

> [...]
    >
    > -----------
    > *Analogicznie z tzw. niezupełnymi osobami prawnymi (np. wspólnota

    OK, dzięki, ale działanie rękojmi sięga 1 roku (wyjątkowo czasem
    dłużej), więc skoro wszystkie towary w obrocie na terenie UE mają
    gwarancję na 2 lata niezależnie od tego, co zapisano w kwitach, to stąd
    moje pytanie.

  • 13. Data: 2010-05-28 15:55:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Jan pisze:

> [...]
    > dłużej), więc skoro wszystkie towary w obrocie na terenie UE mają
    > gwarancję na 2 lata niezależnie od tego, co zapisano w kwitach, to stąd

    A skąd masz taką informację?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-05-28 16:11:07
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A skąd masz taką informację?

    Sorry, mówi się tylko o towarach konsumpcyjnych.
    http://europa.eu/index_pl.htm
    To moje poprzednie pytanie jest trochę od czapy...