  • 1. Data: 2004-06-28 22:22:18
    Temat: czy podpisanie faktury jest wiazace?
    Od: Szymek Jędrzejczak <s...@s...com>

    Witam,

    mam pytanie w zakresie prawa handlowego (tak mi sie wydaje;)) wykonalem
    na rzecz kontrahenta pewna prace, ale nie dotrzyamania terminu
    (zapisanego w umowie) i ow kontrahent mial prawo naliczyc kare, tzn. nie
    wypalcic pelnego wynagrodzenia. Jednak podpisal on fakture na cala sume.
    Niestety zwlekal on z oplaceniem tej faktury wiec zaczelem go ponaglac
    pismami. Po kilku miesiacach przypomnial sobie, ze moze mi wszystkiego
    nie zaplacic i przyslal pismo ze z korzysta z tego zapisu w umowie i
    potraci czesc wynagrodzenia. I tu pytanie, skoro podpisac fakture na
    pelna kwote to czy moze pozniej mi jej calej nie zaplacic?

    Pozdrawiam,
    Szymek Jędrzejczak

  • 2. Data: 2004-06-29 06:51:16
    Temat: Re: czy podpisanie faktury jest wiazace?
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymek Jędrzejczak" <s...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > potraci czesc wynagrodzenia. I tu pytanie, skoro podpisac fakture na
    > pelna kwote to czy moze pozniej mi jej calej nie zaplacic?

    Podpisanie odbioru faktury stanowi nic więcej, jak potwierdzenie jej
    odbioru. Z uznaniem roszczenia nie ma związku. Jeśli na fakturze jest
    adnotacja o odbierze towaru, to ewentualnie również faktura stanowi dowód
    odbioru.

  • 3. Data: 2004-06-29 09:19:19
    Od: Szymek Jędrzejczak <s...@s...com>

    Użytkownik Robert Tomasik - praca napisał:

> [...]
    > odbioru. Z uznaniem roszczenia nie ma związku. Jeśli na fakturze jest
    > adnotacja o odbierze towaru, to ewentualnie również faktura stanowi dowód

    no tak, ale na fakturze jest nazwa uslugi, ja mam kopie odbioru przez
    inspektora nadzoru, wiec robota zostala dobrze zrobiona tylko nie w
    terminowym czasie.
    A z drugiej strony jam musialem zaplacic podatek od calek kwoty na
    fakturze, a calej jej nie dostalem. On zatem mogl sobie calosc wzocic w
    koszty i calej kwoty nie zaplacil... !

    Pozdrawiam,
    Szymek Jedrzejczak

  • 4. Data: 2004-06-29 12:22:12
    Od: "Kicek" <h...@h...pl>

> [...]
    > A z drugiej strony jam musialem zaplacic podatek od calek kwoty na
    > fakturze, a calej jej nie dostalem. On zatem mogl sobie calosc wzocic w

    to wystaw f-re korygujacą jesli zgadzasz się z wysokoscią potracenia
    i koniec - nie ma problemu,
    jesli nie zgadzasz się z wysokoscią jego potracenia udaj się do sądu,
    ale jesli był zapis w umowie dopuszczający potracenie, to "marneszanse"
    żebys wygrał
    tak to widzę,

  • 5. Data: 2004-06-29 14:27:39
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2004 00:22:18 +0200, Szymek Jędrzejczak naskrobał(a):

> [...]
    > potraci czesc wynagrodzenia. I tu pytanie, skoro podpisac fakture na
    > pelna kwote to czy moze pozniej mi jej calej nie zaplacic?

    możesz sie z jego opinią niezgodzić i udać z fakturą do sądu po nakaz. I to
    on a nie ty będzie musiał udowodnić ze wykonałeś usługę nierzetelnie - co
    nie zawsze jest proste.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org