  • 71. Data: 2008-11-06 16:47:44
    Temat: Re: czy podlegam pod polskie prawo?
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Za wszystko placi MSZ (tzn niemal za wszystko, orgnizacja wysylajaca
    > musiala dolozyc 10%)

    MSZ? czyli co, płacą polacy? a ty robisz za fistaszki, to znaczy i tak
    lepiej niż w polsce bo u nas dadzą ci pracę za 600zł a za to ani mieszkania
    nie opłacisz, ani sie nie wyżywisz:O(

    wiesz, ja uważam ze pomaganie jakimkolwiek reżimim nie ma sensu (nie myślę
    tu tylko o fryce, ale korei i innych)
    bo z tej pomocy kożystają oprawcy a nie ofiary, a wiec jest to wsopmaganie
    oprawców:O(

    ale przecież to nie polska kolonizowała afrykę, zdaje sie że była to anglia
    i francja, to oni powinni pomagać, więc proponuję wysłąć pisma do prezydenta
    francji i królowej anglii o wsparcie na narzędzia, co o tym myślisz?:O)

    > dorzuc koment pod artykulem, podyskutujemy ;)

    w tym artykule przeciw cejrowskiemu zażucasz mu że on twierdzi ze w rwandzie
    wymordowano 2 miliony dzikich, a ty twierdzisz że zaledwie milion, tak jak
    byscie obaj te ofiary liczyli, nawet nie ma co komentować:O(

  • 72. Data: 2008-11-06 17:22:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik ""|<ońrad"" <k...@a...ij> napisał

    > Za wszystko placi MSZ (tzn niemal za wszystko, orgnizacja wysylajaca
    > musiala dolozyc 10%)

    Czyli ja też trochę zapłaciłem i wcale mi się to nie podoba.
    Czuję się okradziony, zresztą nie pierwszy raz.

  • 73. Data: 2008-11-06 19:07:47
    Od: "|<ońrad" <k...@a...ij>

    Alek pisze:
    > Użytkownik ""|<ońrad"" <k...@a...ij> napisał

    > Czyli ja też trochę zapłaciłem i wcale mi się to nie podoba.
    > Czuję się okradziony, zresztą nie pierwszy raz.

    Zgadza sie. Wydawanie kasy na pomoc dla biednych krajow nie jest
    jeszczeakceptowane w Polsce i MSZ o tym wie. Jednak Polska jak i inne
    kraje podpisala Millenium Development Act obligujacy nas do takich
    dzialan z wielu powodow. Trudno mi teraz wymienic wszystkie. Bede to
    powoli robil na blogu.

    Mi sie najbardziej rzuca w oczy psia-ogrodniczosc Polakow w tej kwestii.
    Na pomoc krajom biednym loza wszystkie kraje OECD; jednak wiekszosc z
    ich obywateli nie narzeka. Plan Marshalla (to tez pomoc rozwojowa)
    zmienil bardzo duzo i wiekszosc amerykanow nie mowila ze rzad wywala ich
    kase na jakas tam Europe.

    Co ciekawe najwiecej z PKB w Europie na pomoc Afryce i innym krajom
    poludnia wydaja Szwecja, Norwegia, Dania: kraje o najwyzszych podatkach.
    Tam ludzie to rozumieja, ze lepiej aby tamtejszy MSZ zapobiegal wojnom
    pomagajac tworzyc demokracje niz wydawal kase podatnikow na bomby i wojsko.

    p.s. Moze tez dlatego jak mowie tutaj ze jestem z Polski, to kazdy
    kojarzy ze to gdzie kolo Szwecji.

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 74. Data: 2008-11-06 19:30:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik ""|<ońrad"" <k...@a...ij> napisał

    > Zgadza sie. Wydawanie kasy na pomoc dla biednych krajow nie jest
    > jeszczeakceptowane w Polsce i MSZ o tym wie.

    To nie jest żadna pomoc dla biednych krajów tylko poprawianie
    samopoczucia lewackim pięknoduchom. Jak chcesz jeździć na
    egzotyczne wojaże i "pomagać" lub pomagać to proszę bardzo -
    na własny rachunek. Bo być szlachetnym dobroczyńcą za cudze
    pieniadze to łatwo jest. Daj mi dostęp do swojego konta
    (jeśli coś tam jest) to i ja zabawię się w filantropa.
    A skoro MSZ wie, że takie wydatki nie są akceptowane to czemu
    je ponosi?

    > Plan Marshalla (to tez pomoc rozwojowa) zmienil bardzo duzo i
    > wiekszosc amerykanow nie mowila ze rzad wywala ich kase na jakas tam
    > Europe.

    Ile trwał i kosztował ten program i jakie przyniósł efekty?

    > Co ciekawe najwiecej z PKB w Europie na pomoc Afryce i innym krajom
    > poludnia wydaja Szwecja, Norwegia, Dania: kraje o najwyzszych
    > podatkach.

    Ich sprawa, jak chcą to mogą swoimi koronami palić w kominku.

    > Tam ludzie to rozumieja, ze lepiej aby tamtejszy MSZ zapobiegal
    > wojnom pomagajac tworzyc demokracje niz wydawal kase podatnikow na
    > bomby i wojsko.

    A, to dlatego Rwanda dotąd nie napadła na Szwecję!

    > p.s. Moze tez dlatego jak mowie tutaj ze jestem z Polski, to kazdy
    > kojarzy ze to gdzie kolo Szwecji.

    To fajnie, jeszcze tylko rachunki wysyłaj do tamtego MSZ a nie do
    naszego.

  • 75. Data: 2008-11-06 20:52:44
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Mówię "pas". Nie poznałem z kim rozmawiam, sory

    Foch? Popsułem ci samozadowolenie?
    Jaka szkoda.

  • 76. Data: 2008-11-06 21:21:14
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik ""|<ońrad"" <k...@a...ij> napisał

    > Nie, doswiadczenie usenetowe mowi mi, ze jak pada w dyskusji slowo
    > lewacki, to to juz nie jest dyskusja. Rozumiem, ze opierasz sie na
    > prawej stronie sceny politycznej.

    Pojęcia prawica i lewica są przestarzałe, nie bardzo nadają się
    do opisu współczesnej sceny politycznej. Ale "lewacki" daje radę :)

    > Takie osoby plus slowo lewacki, to zazwyczaj nie wspoldyskutanci a
    > mówcy, ktorych celem jest jedynie przekonanie do swojej opinii, bez
    > zalozenia wlasnego marginesu bledu

    Każdy prezentuje swoje zdanie i chce do niego przekonywać innych,
    co w tym dziwnego?

    > Takze naprawde eot, nie odpisze juz na kolejny list ;)

    E, tam ;)

    > btw, wstrzymaj sie poki co krytyką lewackiej pomocy Polski; bo nie
    > ta poki co dominuje. Glowne pieniadze na pomoc z polski ida prze
    > kosciol, misje i organizacje katolickie.

    Różnica jest taka, że jeśli daję jakieś pieniądze Kościołowi
    to daję z wolnej woli. Z budżetem jest inaczej i szlag mnie
    trafia jak ta kasa idzie na jakieś dziwne sprawy.

    > Pamietam jak podalem linka na pregierzu do wynikow konkyrsu
    > wolontarckiego msz. Ktos zauwazyl (nawet sam nie zwrocilem uwagi),
    > ze na liscie organizacji ktore wygraly z 80% to organizacje
    > koscielne i katolickie. Wtedy prawa strona grupy jak jeden mąż
    > bronila idei pomagania afryce.

    Tyle że Kościół w swojej domenie ma działalność charytatywną
    a przy okazji realizuje swoją misję ewangelizacyjną. Państwo
    nie ma takich zadań, zwłszcza w stosunku do obcych obywateli.

    > Tymczasem nie uwazam swoich dzialan za jakkolwiek politycznych
    > i w ktora strone dyskusja by nie szla, jak schodzi na polityke,
    > zostawiam watek ;)

    Błąd. Nie uważam twoich działań za polityczne a słowo lewacki
    miało zasygnalizować pewnien typ postawy. Jak ci się nie podoba
    to zostańmy przy pięknoduchu bez przymiotnika.

  • 77. Data: 2008-11-06 21:26:27
    Od: "|<ońrad" <k...@a...ij>

  • 78. Data: 2008-11-06 22:09:05
    Od: "|<ońrad" <k...@a...ij>

    Alek pisze:
> [...]

    Nie, doswiadczenie usenetowe mowi mi, ze jak pada w dyskusji slowo
    lewacki, to to juz nie jest dyskusja. Rozumiem, ze opierasz sie na
    prawej stronie sceny politycznej. Takie osoby plus slowo lewacki, to
[...]

    pomagania afryce. Mi dokladnie od tej samej prawej strony sie czesto sie
    obrywa. Tymczasem nie uwazam swoich dzialan za jakkolwiek politycznych i

  • 79. Data: 2008-11-07 07:14:23
    Od: Jacek Krzyzanowski <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 06 Nov 2008 20:07:47 +0100, "|<ońrad" napisał(a):

    > Plan Marshalla (to tez pomoc rozwojowa)
    > zmienil bardzo duzo i wiekszosc amerykanow nie mowila ze rzad wywala ich
    > kase na jakas tam Europe.

    Ano wlasnie - to byla swietna inwestycja. Pomoc dla Afryki to wyrzucanie
    kasy w bloto.

  • 80. Data: 2008-11-12 18:35:40
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik ""|<ońrad"" <k...@a...ij> napisał w
    wiadomości news:geso9s$skf$1@inews.gazeta.pl...

    > Rwandyjczycy, juz nie ma podzialu; jest zabroniony w pewnym stopniu. Ale
    > gdyby to byl rok 1994 to czesc z nich nazywana by byla tutsi, a czesc
    > hutu; teraz mieszkaja razem

    Może po prostu nie ma potrzeby podzialów, bo jedni drugich się pozbyli, a
    część uciekła po 1994...

    Pozdro Przemek