  • 1. Data: 2008-11-01 19:35:02
    Temat: Nietrzeźwy i niepełnosprawna
    Od: "zifron" <z...@c...pl>

    Witam serdecznie!

    Zatrzymano mnie na prawym poboczu jezdni (brak chodnika) kiedy pchałem wózek
    inwalidzki z osobą niepełnosprawną (25 lat). Stwierdzono nietrzezwość - 1,8
    promila.
    Postawiono mi zarzut z art. 160 Kodeksu karnego:
    Art. 160 kk § 1. "Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo
    utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega karze pozbawienia
    wolności do lat 3."

    Pytania:

    1. Czy sama obecność (sprawowanie opieki) z niepełnosprawną będąc
    nietrzeźwym wyczerpuje znamiona czynu wg wspomnianego paragrafu, czy muszą
    mi udowodnić, że szedłem nieprawidłowo, a więc stwarzaliśmy sytuację
    zagrożenia?

    2. Czy niepełnosprawna aprobując mój stan nietrzeźwości (piłem w jej
    obecnosci, za jej aprobatą) i sama wybierajac drogę którą sie poruszaliśmy
    może w tym przypadku występować jednocześnie w roli poszkodowanej?

    Ona zrobi wszystko by mnie chronić.

    3. Jestem dla niej obcym (przyjacielem domu) i opiekuje sie nia społecznie,
    więc nie dotyczy chyba mnie poniższe:

    § 2. "Jeżeli na sprawcy ciąży obowiązek opieki nad osobą narażoną na
    niebezpieczeństwo, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat
    5."

    4. Czy można za to powołać się na:

    § 3. "Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 lub 2 działa nieumyślnie,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    roku."

    5 Jak interpretować:

    § 5. "Ściganie przestępstwa określonego w § 3 następuje na wniosek
    pokrzywdzonego."

    Czy to znaczy, że kontynuowanie wszczętego przciwko mnie postępowania
    wymagać bedzie zgody owej niepelnosprawnej ?

    6. Czy złożenie przez nią wniosku o wycofanie oskarżenia i umorzenie
    postępowania by coś dało?

    Ona sama i jej rodzice zrobiiliby wszystko by mi pomóc w tej sprawie.

    Będę dozgonnie zobowiązany za odpowiedzi.

    Załamany zebron

  • 2. Data: 2008-11-02 19:13:34
    Temat: Re: Nietrzeźwy i niepełnosprawna
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    zifron pisze:

    > Postawiono mi zarzut z art. 160 Kodeksu karnego:

    To mi przypomina zasadę "dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie" :)

> [...]
    > nietrzeźwym wyczerpuje znamiona czynu wg wspomnianego paragrafu, czy muszą
    > mi udowodnić, że szedłem nieprawidłowo, a więc stwarzaliśmy sytuację

    A tak dla ścisłości, kto we opisie czynu jest tym narażonym?
    Niepełnosprawny czy inni uczestnicy ruchu ?

> [...]
    >
    > § 2. "Jeżeli na sprawcy ciąży obowiązek opieki nad osobą narażoną na
    > niebezpieczeństwo, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat

    Tak.

    > 4. Czy można za to powołać się na:
    >
    > § 3. "Jeżeli sprawca czynu określonego w § 1 lub 2 działa nieumyślnie,
    > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    > roku."

    Twój czyn był ewidentnie umyślny. O ile w ogóle był.

    > 5 Jak interpretować:
    >
    > § 5. "Ściganie przestępstwa określonego w § 3 następuje na wniosek
    > pokrzywdzonego."

    Na wniosek dotyczy tylko czynów nieumyślnych.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-11-02 19:46:54
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    A prawko Ci skubnęli przy tej okoliczności ?

  • 4. Data: 2008-11-03 20:14:57
    Od: "zifron" <z...@c...pl>

    > A tak dla ścisłości, kto we opisie czynu jest tym narażonym?
    > Niepełnosprawny czy inni uczestnicy ruchu ?

    Wykroczenie drogowe? Mandat karny zalatwiłby sprawę?

    > Twój czyn był ewidentnie umyślny. O ile w ogóle był.

    Art. 9. § 1. Czyn zabroniony popełniony jest umyślnie, jeżeli sprawca ma
    zamiar jego popełnienia, to jest chce go popełnić albo przewidując możliwość
    jego popełnienia, na to się godzi.
    § 2. Czyn zabroniony popełniony jest nieumyślnie, jeżeli sprawca nie mając
    zamiaru jego popełnienia, popełnia go jednak na skutek niezachowania
    ostrożności wymaganej w danych okolicznościach, mimo że możliwość
    popełnienia tego czynu przewidywał albo mógł przewidzieć.

    Literówka? Czy nie chciałes napisać "nieumyślny"?

    > Na wniosek dotyczy tylko czynów nieumyślnych.

    To ostatecznie w moim przypadku?

    pozdr
    zebron

  • 5. Data: 2008-11-03 20:17:50
    Od: "zifron" <z...@c...pl>

    Użytkownik "ChOpLaCz" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >A prawko Ci skubnęli przy tej okoliczności ?

    O prawko nikt ni pytał, z reszta nie posiadam takowego.

    pozdr.
    zebron

  • 6. Data: 2008-11-03 20:25:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    zifron pisze:

    > Wykroczenie drogowe? Mandat karny zalatwiłby sprawę?

    Nie słyszałeś o tym, że nie odpowiada sie pytaniem na pytanie ?

    > Literówka? Czy nie chciałes napisać "nieumyślny"?

    Trzy litery, to ma być literówka ... optymista.

    > To ostatecznie w moim przypadku?

    Chyba napisałem, że twój czyn jest umyślny. Czego nie rozumiesz?

  • 7. Data: 2008-11-03 21:55:09
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    > O prawko nikt ni pytał, z reszta nie posiadam takowego.

    Dziwne...
    No to szczęście w nieszczęściu.
    Mogliby śmiało je dźwignąć, gdybyś takowe posiadał.

  • 8. Data: 2008-11-03 23:07:45
    Od: "zifron" <z...@c...pl>

    > Nie słyszałeś o tym, że nie odpowiada sie pytaniem na pytanie ?

    Już kapuję. Z opisu czynu: " ... naraził niepełnosprawną B... H... na
    bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na
    zdrowiu w ten sposób, ze pchał wózek inwalidzki na którym się znajdowała.."

> [...]

    jego popełnienia, to jest chce go popełnić albo przewidując możliwość jego

    I gdzie tu miesci się umyślność w moim przypadku? Ani żaden zamiar, ani
    żadne chcenie, ani nawet zadne przewidywanie stworzenia sytuacji
    niebezpiecznej ,a tym bardziej zgoda.

    " - Tak Wysoki Sadzie, świadomie naraziłem bliską mi osobę na utratę życia,
    lub utratę zdrowia" -przecież to nie prawda.

    pozdr.
    zebron

  • 9. Data: 2008-11-03 23:16:04
    Od: "zifron" <z...@c...pl>

    > Dziwne...
    > No to szczęście w nieszczęściu.
    > Mogliby śmiało je dźwignąć, gdybyś takowe posiadał.
    Jeżdżę na codzień rowerem, więc nie pisz mi, że mogą mi orzec zakaz
    poruszania się takowym.
    pozdr.
    zebron.

  • 10. Data: 2008-11-04 08:14:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    zifron pisze:

> [...]
    >

    > I gdzie tu miesci się umyślność w moim przypadku? Ani żaden zamiar, ani
    > żadne chcenie, ani nawet zadne przewidywanie stworzenia sytuacji

    Co najmniej "godzi się". Każdy wie że pchanie po pijanemu wózka
    inwalidzkiego po drodze publicznej stwarza zagrożenie.