  • 1. Data: 2005-06-24 09:46:39
    Temat: czy parking przed marketem to droga publiczna?
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    Zastanawia mnie taki fakt:
    z tego co mnie uczyli to przepisy dotycza drogi publicznej, a nie
    prywatnego podworka i tu pytanie

    czy zlapany na parkingu przed marketem, jadac np. pod prad, lub bez
    wlaczonych swiatel w zimie podlegam takiej samej karze jak na drodze
    publicznej?

    bo mnie sie wydaje, ze teoretycznie majac np. prywatne pole i jak tam sobie
    wyleje asfalt i bede "grzal" 200km/h, to mi policjant z radarem nie moze
    przyjsc i wlepic mandatu.

    Piotr

  • 2. Data: 2005-06-24 09:54:10
    Temat: Re: czy parking przed marketem to droga publiczna?
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:d9gleu$4bd$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Poniekąd ... zależy to od właściciela terenu - jeśli ty jesteś
    > właścicielem terenu i orzekniesz , że nie obowiązuje tam PoRD to
    > masz rację. Natomiast parking marketu wielokroć posiada tabl.
    > informujące , że na terenie obowiązują PoRD

    Owszem, wsłaściciel może ustalić jakie zasady ruchu obowiązują na jego
    terenie. Ale czy policja może karać mandatami za ich nieprzestrzeganie?

    L.

  • 3. Data: 2005-06-24 09:54:11
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 *PMS Edition* PRRC: Jackson + AT1200

  • 4. Data: 2005-06-24 10:14:01
    Od: "Piotr" <p...@i...pl>

    > Owszem, wsłaściciel może ustalić jakie zasady ruchu obowiązują na jego
    > terenie. Ale czy policja może karać mandatami za ich nieprzestrzeganie?

    Ooooo i to jest pytanie.

  • 5. Data: 2005-06-24 10:17:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Piotr napisał(a):

    > Ooooo i to jest pytanie.

    Problem bumerang. Może warto czasem w archiwum zerknąć?
    http://tinyurl.com/8t546

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 6. Data: 2005-06-24 11:19:23
    Od: Viking <Viking@nospam_chorzow-online.pl>

    "Piotr" <p...@i...pl> wrote in

    > Ooooo i to jest pytanie.

    na zdrowy rozsadek skoro wlasciciel drogi orzeka nt przepisow na niej
    obowiazujacych to i wlasciciel powinien regulowac i egzekwowac kary za
    ich nieprzestrzeganie

    V.I.K.I.N.G.: Vigilant Individual Keen on Infiltration
    and Nocturnal Gratification
    ICQ: 50985493 GG: 14408

  • 7. Data: 2005-06-24 12:18:12
    Od: Marcin Majchrzak <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-06-24 11:46:39, na pl.soc.prawo
    (<news:d9gl0o$1nu$1@nemesis.news.tpi.pl>), Piotr napisał(a):

> [...]
    >
    > czy zlapany na parkingu przed marketem, jadac np. pod prad, lub bez
    > wlaczonych swiatel w zimie podlegam takiej samej karze jak na drodze

    Z art. 98 KW: "Kto prowadząc pojazd poza drogą publiczną nie zachowuje
    należytej ostrożności, czym zagraża bezpieczeństwu innych lub nie stosuje
    się do przepisów regulujących korzystanie z dróg wewnętrznych lub innych
    miejsc dostępnych dla ruchu pojazdów podlega karze grzywny albo karze
    nagany".

    Na parkingu hipermarketu takie wyczyny na pewno stanowią zagrożenie
    bezpieczeństwa.

    > bo mnie sie wydaje, ze teoretycznie majac np. prywatne pole i jak tam
    > sobie wyleje asfalt i bede "grzal" 200km/h, to mi policjant z radarem nie
    > moze przyjsc i wlepic mandatu.

    Jeśli nie będziesz zagrażał bezpieczeństwu innych i nie wydasz regulaminu
    poruszania się po drodze to nie.

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 8. Data: 2005-06-24 12:43:16
    Od: maHo <m...@p...net>

    Stasio Podróżnik wrote:

    > Poniekąd ... zależy to od właściciela terenu - jeśli ty jesteś
    > właścicielem terenu i orzekniesz , że nie obowiązuje tam PoRD to masz

    Zaraz, to właściciel terenu może orzec że nie obowiązują na nim przepisy
    prawa polskiego?. Może też orzec że nie obowiązują na nim przepisy o
    ustawie od podatków i usług?

    pozdrav

    maHo

  • 9. Data: 2005-06-24 15:09:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Poza drogami publicznymi PoRD obowiązuje w takim zakresie, w jaki jest
    to niezbędne dla bezpieczeństwa ruchu. Trzeba by było oczywiście ów
    parking obejrzeć, ale jazda pod prąd może spokojnie powodować
    zagrożenienie. Co do świateł, to ewentualnie można dyskutować, choć
    generalnie intencja ustawodawcy było podniesienie bezpieczeństwa, a więc
    chyba też podlega.

    Oświadczenie właściciela terenu nie ma tu nic do rzeczy, bo ustawa nie
    przewiduje takich oświadczeń (to a'propo uwagi Staszka). No i nadal
    otwarty jest problem, czy jednak nie jest to droga publiczna, bo ja
    uważam, ze jest, ale zdania są tu akurat dość mocno podzielone.

  • 10. Data: 2005-06-24 17:59:49
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-06-24 14:43 maHo napisał(a):

    > Zaraz, to właściciel terenu może orzec że nie obowiązują na nim przepisy
    > prawa polskiego?. Może też orzec że nie obowiązują na nim przepisy o
    > ustawie od podatków i usług?

    Też się dziwię. Niemniej jednak ustawa PoRD po prostu nie obowiązuje
    poza drogami publicznymi.
    Natomiast można różnie interpretować zapis Art. 1.2: "Przepisy ustawy
    stosuje się również do ruchu odbywającego się poza drogami publicznymi,
    jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa
    uczestników tego ruchu."
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/